Thomas schreef:
doordat de tanden over elkaar heen schieten, en JA dat kan echt, in een gietstuk van bak of diffhuis en de assen daarin zit alsnog genoeg rek/elastisiteit om dit voor elkaar te krijgen. vooral in de 4x4 wereld is dit een bekend verschijnsel als de boel al wat meer op zijn lazer heeft gehad.
grtz Thomas
vertel dat ook eens tegen de 3 diffs van mijn samurai die ik afgelopen jaar stuk gereden heb in de challenge
misschien breken er dan wat minder R&P's
tanden die over elkaar schieten in een diff betekend dat hij niet goed afgesteld is
het ring en pignonwiel moeten met micrometers gesteld worden en moet dus geen mm. speling in zitten
dit rijd overigens ook voor geen meter
het lijkt me logischer dat het diff 1 kant op is ingesleten
als je het wiel dan met de hand vooruit draaid komen de achterkanten van de tandwielen tegen elkaar en dat kan een spanning opleveren die draaien tegen gaat
ik leg het geloof ik moeilijker uit dan het is maar als je vragen hebt stel ze