Hoi Michiel,
In de
versnellingsbak mag enkel (3 liter !) minerale olie, zoals (absoluut
ZONDER RECLAME TE WILLEN MAKEN ! maar ik gebruik deze olie toevallig zelf ...):
http://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/p ... -gl-4-80w/of:
http://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/p ... ear-ep-80/of:
een gelijkwaardige olie van willekeurig elk ànder merk ...
(welke doorgaans gemiddeld zo'n 9 à 10 Euro per liter kost).
Wanneer ik jouw "double clutch" verhaal lees vrees ik dat de synchromesh-ringen in jouw bak totaal "òp" zijn ... (de 1e versnelling is overigens niét gesynchroniseerd). Daar helpt geen enkele olie ter wereld tegen; enkel een (complete) V-bak-revisie (meer waarschijnlijk: de aankoop van een gereviseerde bak).
Daarnaast is bij jou het verbruik van motor-olie ca. 1 liter op 600 km. Geeft aan dat (in ieder geval) de zuigerveren óók hun beste tijd al lang achter de rug hebben.
En óók daar helpt slechts één "medicijn" (tenminste: zolang de zuigers/cilinders nog in
goede staat zijn): nieuwe zuigerveren.
Je kunt heel lang "aanmodderen" door continu olie bij te vullen maar uiteindelijk zullen in ieder geval de (inmiddels ongetwijfeld meervoudig doorgebroken) bovenste (olie-schraap-)veren "de geest" geven (zie bijgaand plaatje). Daarna kun je nog enkele kilometers maken. En loopt vervolgens op enig moment het blok vast ...
Het is nu misschien een hoop werk; die zuigerveren zijn óók niet "gratis", maar uiteindelijk bespaart het je nog véél hogere kosten ...
Wens je wijsheid en succes !
Gert