Ree schreef:
Hoi Rusty,
Het meeste vermogen krijg je uit je blok door er een electronisch injectiesysteem op te zetten, bijvoorbeeld VEMS of Megasquirt. Een lambda gestuurde injectie is qua vermogen en verbruik altijd beter dan een carburateur. Het liefst doe je dit op een kop van een aller eerste type DS, deze heeft vier inlaten in de kop (ipv 1 uit ons inlaatspruitstuk) waardoor je ITB's perfect kan aansturen.
Ree
Klopt, heb ik ook al aan gedacht en ook al mee bezig geweest (weliswaar voor een eend, maar het verschil is 2 injectoren) een injectiesysteem (alle losse onderdelen) kost al snel €1000,-- ! en dan nog inbouwen en afstellen.... dus als dat niet hoeft, was ik dat niet van plan.
dus bedankt voor de input, maar dit is voor ons een goede reden om het niet te doen en net zoals jou ervaring met een andere carburateur, er is echt wel meer uit het blok te halen met een andere carb!
heeft er nog iemand een koppel/ vermogens grafiek van het 1900 blok?
greetzzzzzzzzzz