Het is nu vr 29 maart, 2024 0:05


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: andere bak, mijn overwegingen
BerichtGeplaatst: wo 20 aug, 2014 17:55 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Idd, je hebt een BDP sensor nodig die bv een ontbrekend tandje op het vliegwiel detecteert. Het is best arbeidsintensief. Achteraf moet je ook naar een rollenbank om alles goed af te stellen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: andere bak, mijn overwegingen
BerichtGeplaatst: do 21 aug, 2014 8:22 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 20:17
Berichten: 5
Ree schreef:
Hoi Rusty,

Het meeste vermogen krijg je uit je blok door er een electronisch injectiesysteem op te zetten, bijvoorbeeld VEMS of Megasquirt. Een lambda gestuurde injectie is qua vermogen en verbruik altijd beter dan een carburateur. Het liefst doe je dit op een kop van een aller eerste type DS, deze heeft vier inlaten in de kop (ipv 1 uit ons inlaatspruitstuk) waardoor je ITB's perfect kan aansturen.

Ree


Klopt, heb ik ook al aan gedacht en ook al mee bezig geweest (weliswaar voor een eend, maar het verschil is 2 injectoren) een injectiesysteem (alle losse onderdelen) kost al snel €1000,-- ! en dan nog inbouwen en afstellen.... dus als dat niet hoeft, was ik dat niet van plan.

dus bedankt voor de input, maar dit is voor ons een goede reden om het niet te doen en net zoals jou ervaring met een andere carburateur, er is echt wel meer uit het blok te halen met een andere carb!


heeft er nog iemand een koppel/ vermogens grafiek van het 1900 blok?

greetzzzzzzzzzz


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: andere bak, mijn overwegingen
BerichtGeplaatst: do 21 aug, 2014 9:14 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Geen grafiek, maar volgens het werkplaatshandboek is het maximum vermogen bij 3650rpm (48PK) en het maximum koppel al bij 1500rpm (13.3mkg/140Nm).
Overigens nog nagedacht over dat poelieverhaal: volgens mij is de poelie aan de voorkant direct met de krukas en dus direct met het vliegwiel verbonden, toch? De nokkenas wordt met de distributieketting aangedreven vanaf diezelfde as. De man had het er over dat de poelie op zijn DS dus op nokkenassnelheid loopt, zal dan wel een later blok zijn of zo.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: andere bak, mijn overwegingen
BerichtGeplaatst: do 21 aug, 2014 17:09 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 26 jul, 2012 10:26
Berichten: 29
Woonplaats: NAALDWIJK
Die HY van My snort met 100km p/u net voor de truckers uit, heuveltje op wat minder ik heb geen haast.

_________________
LeoG
Mooie Dag


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: andere bak, mijn overwegingen
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2014 3:49 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Heb óók een AZU-utje ...
Kan er ook dít van maken ...
https://www.youtube.com/watch?v=T6NPXnfmShA
't is maar nèt waar "het origineel" ophoudt te bestaan ...

"Looks like ... but isn't"

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: andere bak, mijn overwegingen
BerichtGeplaatst: ma 25 aug, 2014 7:59 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 20:17
Berichten: 5
Thnx voor de data! HY 1900 blok is natuurlijk een lange slag blok, dus veel koppel bij lage toeren en liever niet teveel hoge toeren!

tuurlijk kun je van iedere auto een wanstaltelijk gedrocht maken, dat is echt niet de bedoeling, de bedoeling is om het geheel enigszins aan te passen aan te passen naar huidige normen, en dan vooral de dingen die dus niet geschikt zijn voor waar wij de HY voor gebruiken! dus liefst alleen bak aanpassen en remmen upgraden.

kijk hier maar eens, degene die weet wat hier anders aan is door alleen naar het plaatje te kijken gaat door voor de koelkast! toch is er veel aan veranderd! lees als je een upgrade interessant vindt het hele verhaal maar en als je alleen HY origineel interessant vindt de eerste paar pagina's maar eens door, HY is mooi netjes opgeknapt met een minimum aan plamuur e.d.!

link: http://retrorides.proboards.com/thread/ ... an?page=11

greetzzzzzzzzzz


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: andere bak, mijn overwegingen
BerichtGeplaatst: vr 05 sep, 2014 22:38 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Nog een overweging: http://youtu.be/g-NEIjzuiks


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group