Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59 Berichten: 1725 Woonplaats: Asten (N.B.)
|
Gerrit: je hebt inmiddels twee topics lopen over hetzelfde onderwerp alsmede een reactie op het topic van Leo; dit maakt het allemaal intussen een beetje verwarrend. De enige manier om die borgmoer(en) los te krijgen is "power" ! Je moet er wèl voor zorgen dat de tandwielassen absoluut gefixeerd zijn (heb dit ooit zelf gedaan door een grote stevige platte schroevendraaier tussen de tandwielen te zetten). Niet bang zijn om brute kracht te gebruiken, het staal van die assen is vele malen harder dan het (veel zachtere) staal van die borgmoeren. Indien je de ruimte ervoor hebt: door een smalle schroevendraaier in de groeven van de tandwielassen te plaatsen en vervolgens enkele klappen op die schroevendraaier kun je proberen de omgebogen lipjes van die borgmoeren enigszins terug te buigen. Houdt wel in de gaten dat die borgmoeren daarna weer teruggeplaatst moeten worden èn die "lipjes" hun werk weer moeten gaan doen. Reden van deze opmerking: óók die borgmoeren worden schaars ! Succes ! Gert
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4 "Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
|
|