Het is nu do 28 maart, 2024 22:11


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: LPG ervaringen
BerichtGeplaatst: ma 05 jul, 2004 10:12 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
 Profiel

Geregistreerd: do 13 mei, 2004 19:34
Berichten: 248
Hallo HY-rijders.

Ik ben op zoek naar ervaringen met LPG (en een H78 motor).
Do's and don'ts, wetenswaardigheden, dat soort dingen.

bv : moeten er andere bougies in? (kouder, warmer)

de klepspeling zou ruimer mogen liet ik me vertellen.

nog aanpassingen aan het onstekingstijdstip nodig?

zijn er verbruikscijfers bekend?

zijn er nog andere zaken om op te letten?

Groetjes,
Aad


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 jul, 2004 10:29 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: za 06 sep, 2003 14:38
Berichten: 704
Het is tenslotte een D motor en die rijden zat op LPG.Dus ik zie eigenlijk
het probleem niet.Ik verwacht dat je nu met die ouwe carburator hooguit
1 op 8 zal rijden.dit is misschien met een goeie gasintallatie ook wel mogelijk.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 apr, 2005 20:11 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Iemand nog adressen voor goede inbouw?
Liefst hier in 't oosten (Twente). Want dat is een van de zaken op m'n verlanglijstje, op gas rijden :)
En favoriete inbouwplekken? Ik heb een imperiaal, maar op het dak lijkt mij niet echt super. Luik naast 't reservewiel ziet er wel interessant uit op zich (kan op dit moment een normale gasfles in voor 't gasfornuis).

En een 123ignition is dan helemaal een must toch?

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2005 8:14 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: za 06 sep, 2003 14:38
Berichten: 704
We hadden vorige week een meeting van het Citroen-Fotum in Borculo
dat was bij een D specialist.Je heb een goede kans dat hij je verder kan
helpen.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2005 14:12 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
 Profiel

Geregistreerd: do 13 mei, 2004 19:34
Berichten: 248
Ik heb de inbouw gewoon zelf gedaan, spullen gekocht bij GMS te alkmaar. ( http://www.gms.nl )

De 185 liter :shock: (bruto) tank ligt overdwars achterin (voor de achterdeurtjes)
(geen verlengde HY)

Ik heb inderdaad een 123 (met vacuum aansluiting maar die is nog niet aangesloten en meet dus gewoon de atmosfeerdruk) het start en loopt fantastisch.

Met 19x400 banden loopt ie meer dan 100 kmh (gemeten met GPS) maar ik durf niet echt lang volgas aangezien het blok dan meer dan 4000 rpm draait en dat schijnt niet te mogen (H78 blok uit 1978)

Op de trip van onlangs naar Normandie (kruissnelheid dik 90 kmh) was het verbruik 1:7 :D


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2005 15:02 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: za 06 sep, 2003 14:38
Berichten: 704
Een gasreikwijdte van 1295km.Dit is echt het grootste wat ik ooit meege-
maakt heb,Dat lijkt me echt een zaligheid Aad.En eigenlijk ook geen ruimteverlies.Zoiets kan je toch alleen in een HY tegenkomen.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2005 16:13 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
 Profiel

Geregistreerd: do 13 mei, 2004 19:34
Berichten: 248
185 liter bruto is helaas 144 liter netto zodat je rond de 1000km uitkomt.

In geval van nood kan ik dan nog wel 60 liter vreselijk dure benzine verstoken :D

Jeroen heeft voor zijn C35 een 230 liter bruto tank liggen.

Groter zijn ze er niet :shock:


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2005 16:45 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: za 06 sep, 2003 14:38
Berichten: 704
Ik kan me zo voorstellen dat je dat wel uit je hoofd laat,maar bedenk wel
dat je dus altijd met een lege vlotterkamer rijdt en dus ooit je vlotter kapot rammelt.Ik spreek hier uit ervaring en was in heel Oostenrijk nergens te koop,ik heb hem dus moeten lijmen en drogen met de fohn van mijn vrouw en toen afvijlen en daarna de 2 Tauerntunnels door.
Dat noemen ze dan avontuur.Ik schrijf je dit omdat ik weet dat je plannen
voor Schotland heb en daar is LPG schaars,dus als je aan een reserve
vlotter kan komen,zeker meenemen,kan veel ellende besparen.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2005 17:02 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
 Profiel

Geregistreerd: do 13 mei, 2004 19:34
Berichten: 248
Aha, dat wilde dus niet zo vlotten begrijp ik :)

Wat mij betreft rij ik nooit meer een meter op benzine, maar bedankt voor de tip.

Voordat ik naar dunbegaste gebieden ga zoek ik altijd eerst op internet waar de gaspompen staan.

Op Slopie, de te demonteren OpritHY zit zelfs nog een hele reservecarb voor het geval...


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2005 18:16 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: za 06 sep, 2003 14:38
Berichten: 704
Ja.die zou ik maar lekker meenemen,want ik had ook een lijst met gasstations,maar toen ik er bij een kwam,moest ik eerst wachten tot de
pauze om was en toen kwam een heftruck om de kratten voor de pomp
weg te halen en kon toen eindelijk tanken.
PS.Zeker veel vrije tijd nu,het is je gegund.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2005 20:37 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Aan wat voor buitenmaten moet ik bij die 185 litertank denken?


GMS Alkmaar, zal ik onthouden... ik woon zelf in Enschede maar m'n ouders (met dubbele carport ;)) wonen in Heerhugowaard :)

Update 6/7/2005: GMS Alkmaar doet niet meer aan LPG inbouw sinds sep 2004!
Update 18/7: maar levert nog wel bouwpakketten :D prijsindicatie: 685 euro inc BTW voor complete pakket voor 120 t/m 230 liter tank (ik neem aan zonder tank dan, want zou wel vreemd zijn als 120 en 230 liter net zo duur zijn toch?)
Maar heb van hun een ander adres gekregen: Van der Helm Autogasspecialisten in Hengelo.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Laatst bijgewerkt door LEiPiE op ma 18 jul, 2005 15:29, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2005 22:37 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
 Profiel

Geregistreerd: do 13 mei, 2004 19:34
Berichten: 248
Ik dacht 45 cm doorsnede en een paar cm over tussen de wielkasten.

ik heb 't gewoon telefonisch besteld, ze hebben een kant en klaar pakket voor inbouw waar alles bij zit, inclusief een hele mooie gasventuri voor bovenop je carburator.

Alleen de regelgeving moet je zelf uitpluizen, maar da's te doen.
Je kan wel vragen stellen aan hun helpdesk.

Afstellen is ook een makkie.

Enne Gerard, ik heb nooit veel haast als ik op vakantie ben hoor.
Als je even moet wachten smeer je ondertussen een boterham of drink een bak koffie. Je hebt toch alles bij je :D


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 jul, 2005 10:09 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: wo 24 dec, 2003 3:20
Berichten: 25
Woonplaats: mechelen belgie
hello

Ik ga (misshien) aan restauratie van hy beginnen. Nu lpg zou handig zijn. Maar Bij ons in Belgie moet een LPG installatie gekeurd zijn. Og ik dacht alleen ingebouwd doorerkende garage of vergis ik me?
greets robin


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 jul, 2005 10:50 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Bij ons moet er ook een keuring worden gedaan.
Bij elke grote wijziging aan een voertuig moet dat aan de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) worden doorgegeven en in sommige gevallen, zoals brandstof, moet de RDW dan een keuring uitvoeren. Op zich ook wel een fijn idee dat er iemand je zelfbouw keurt :D

Hoe het in Belgie zit met wel of niet zelf inbouwen weet ik helaas niet, ik denk dat je daarvoor het best kan aankloppen bij het Belgische equivalent van de RDW.

Ik heb het helaas te druk gehad nog voor m'n vakantie LPG in te bouwen, dus de komende 1500KM worden nog duur :D Donderdag eerst even een beurt bij de Citroen dealer voor de zekerheid (en de kans zelf MurpHY van onder te bekijken)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 26 jul, 2005 17:21 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
 Profiel

Geregistreerd: do 13 mei, 2004 19:34
Berichten: 248
Ha Robin,

ook in belgie kan je het zelf doen maar moet er ook gekeurd worden.

Ik ken iemand in belgie die best bereidt is om jouw HY van een installatie te voorzien voor een schappelijke prijs (hij bouwt ze ook in 2cv's).

via http://www.operation2cv.com kan je hem bereiken (contactformulier)


enne grote beurt bij een citroengarage? hebben ze daar nog wel iemand met HY ervaring dan? Ik vrees dat je vakantiegeld dan al wel op is....
(de mijne wel vermoed ik)

Aad


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group