Het is nu do 28 maart, 2024 14:56


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Apk
BerichtGeplaatst: ma 07 mei, 2012 22:12 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 09 mei, 2011 15:48
Berichten: 272
Woonplaats: Losser
Morgen maar eens kijken of HY door de apk keuring komt, door de lekkage kon die wel eens afgekeurd worden zowel kurken als de nieuwe rubberen pakkingen geprobeert (carter half ronde pakking) maar dicht aan de voorzijde ho-maar.
Zou het te maken kunnen hebben met het stalen plaatje dat je er voor moet zetten?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Apk
BerichtGeplaatst: di 08 mei, 2012 0:33 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
De techniek van het goed dichtkrijgen van het carter heb ik ook nog niet onder de knie helaas.
Het stalen plaatje zal er met een reden zitten...

Ik kan me niet echt voorstellen dat het een afkeurpunt is, ik neem aan dat het er niet uit stroomt maar gewoon een beetje lekt?
(verhuisd naar ander forum)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Apk
BerichtGeplaatst: di 08 mei, 2012 9:22 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
Lekken aan de voorzijde komt waarschijnlijk door een lekkende oliekeerring op de krukas achter de poulie. En inderdaad, als het er niet uitloopt maar binnen grenzen blijft is het geen afkeurpunt maar evt. wel een aanmerking.

zie foto


Bijlagen:
DSC07702.JPG
DSC07702.JPG [ 222.94 KiB | 32058 keer bekeken ]
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Apk
BerichtGeplaatst: di 08 mei, 2012 17:14 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 09 mei, 2011 15:48
Berichten: 272
Woonplaats: Losser
Zo terug van de keuring en idd afgekeurd , maar hoewel HY te veel lekt is het geen afkeur tenminste niet voor de apk maar wel voor mij.(HYvonne ,ik dacht idd dat de asbus was ingesleten maar dat is wel potdicht ,het komt echt van het laagste punt van het halfrond gedeelte)

Kreeg een heleboel complimenten over de onderkant zogoed die eruit zag , en het co2 gehalte was ook keigoed.

Het lager had teveel speling rechtsvoor dus daar gaan we eerst maar aan werken .
Deurstijl was aangetast boven, dus die ga ik uitstukken .
voetrem achter bijstellen (remde met teveel afwijking ten opzichte van elkaar , Max 30%)
Buitenkabels handrem gebroken .
Geen dimlichtbeeld.

Dus al met al valt het nog mee.

Maar waar we samen niet uitkwamen , er zit een soort aanloopblok bij de voorwielen hoort het voorwiel daar tegen aan te lopen bij max stuuruitslag?

Tegenwoordig wordt het voertuig gekeurd en bij afkeuring KUN je terug komen , als je het gerepareerd hebt ga je terug voor een herkeuring. Dit is dus veranderd tenopzichte van vroeger. ( er zijn meer dingen veranderd in maart)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Apk
BerichtGeplaatst: ma 14 mei, 2012 0:48 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Citaat:
Maar waar we samen niet uitkwamen , er zit een soort aanloopblok bij de voorwielen hoort het voorwiel daar tegen aan te lopen bij max stuuruitslag?
Ik neem eerder aan dat het een soort "beveiliging" is maar zeker niet standaard bedoeld is om hier de voorwielband tegenaan te krijgen bij maximale stuuruitslag. Heb dit eens bij Otje bekeken en geprobeerd maar Otje heeft tenminste nog enkele centimeters "vrije ruimte" óver ... Wie het weet mag het zeggen ... Ben óók benieuwd naar de "wetenschappelijke uitleg" ...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Apk
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2012 17:54 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 23 mei, 2011 21:31
Berichten: 228
vreemd hoor, met een nieuwe krukpakking en een dikke klodder Hylomar-blue zou dat toch echt dicht moeten willen. Ik heb dat klusje bij mij ook nog in het vooruit staan, als je een manier hebt gevonden hoor ik het graag.

ik heb vorig jaar ook de keerring vervangen overigens met de deksel en de krukas op zijn plek dus zonder uit elkaar slopen. dat scheelt al enorm.

bij mij lekt overigens de uitlaatkant van de carterpan het hardst niet de voor of achterkant.

grtz Thomas

_________________
https://sites.google.com/site/gdt70spider/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Apk
BerichtGeplaatst: za 16 jun, 2012 22:45 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 Profiel

Geregistreerd: wo 16 mei, 2007 16:37
Berichten: 112
Woonplaats: barneveld
Vloeibare pakking werkt prima als de standaard pakkingen niet meer werken.
Let op met het plaatse van de nieuwe kering dat je het goed centreert want anders gaat hij zo weer lekken.
Dus de kering plaatsen en daarna pas het deksel vastdraaien nadat je overtuigd bent dat de kering goed in het midden zit.

gr Willem

_________________
La tête dans les nuages
HY78 bj 69 verlengt en op LPG.
zonnegeel.
Lid van ANWB maar ook van het HY Team en Le Camion.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Apk
BerichtGeplaatst: zo 17 jun, 2012 23:13 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: ma 20 jul, 2009 16:56
Berichten: 209
Woonplaats: langweer
neortic schreef:
Zo terug van de keuring en idd afgekeurd
Buitenkabels handrem gebroken .


voor je op zoek gaat naar andere kabels en tip :mrgreen:

als je binnen en buiten kabels verder nog goed zijn
behalve de buitenmantel
haal dan een rol met krimpkous en trek die over de gehele remkabel en krimp hem op maat
dan ben je voor een paar euro klaar en het gaat weer jaren mee :mrgreen:

_________________
http://picasaweb.google.com/bram.martsen
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Apk
BerichtGeplaatst: wo 20 jun, 2012 0:37 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 09 jan, 2009 23:18
Berichten: 306
Woonplaats: Oterleek
neortic schreef:
Tegenwoordig wordt het voertuig gekeurd en bij afkeuring KUN je terug komen , als je het gerepareerd hebt ga je terug voor een herkeuring. Dit is dus veranderd tenopzichte van vroeger. ( er zijn meer dingen veranderd in maart)

Die moet je ff uitleggen. Vroeger kon je toch ook terugkomen na een reparatie? Sterker nog, je zal wel moeten om hem ooit goedgekeurd te krijgen. Wat is er nu anders dan?

_________________
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Apk
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2012 23:33 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 Profiel

Geregistreerd: wo 16 mei, 2007 16:37
Berichten: 112
Woonplaats: barneveld
Als je binnen 2 weken terug komt voor de keuring kijken ze alleen naar de afkeurpunten,kom je later krijg je weer een nieuwe keuring en betaal je 2x het volle pond.
Ik ben net terug van de herkeur en kan er weer 2 jaar tegen aan. €50 Bij Catsburg Ruiter in Voorthuizen. Doen niet moeilijk met betalen en herkeur, maar zijn redelijk streng.
Maar de punten die ze noemen zijn wel eerlijk.
Lekkage van je kering mag volgens mij geen afkeur zijn.
Gewoon lekker je afkeur lijstje afwerken totdat hij goedgekeurd is en kun je met een goed gevoel op pad gaan.

gr Willem

_________________
La tête dans les nuages
HY78 bj 69 verlengt en op LPG.
zonnegeel.
Lid van ANWB maar ook van het HY Team en Le Camion.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Apk
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2012 0:21 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 09 jan, 2009 23:18
Berichten: 306
Woonplaats: Oterleek
wpater schreef:
Als je binnen 2 weken terug komt voor de keuring kijken ze alleen naar de afkeurpunten,kom je later krijg je weer een nieuwe keuring en betaal je 2x het volle pond.

Neortic schreef dat dat veranderd was t.o.v. vroeger. Maar ik deed dat vroeger ook al zo bij een afkeur.
Volgens mij hangt het van de soepelheid van je APK station af.

_________________
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Apk
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2012 0:57 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Er zijn voor zover bekend geen wettelijke verplichtingen o.i.d. dat men een herkeur moet aanbieden, is puur een service van de garage denk ik.
Voor de RDW is het gewoon een afkeur en om 'm goed te keuren moet ie dus opnieuw gekeurd worden. Hoe het keurstation dat doet en wat ze er voor in rekening brengen mogen ze zelf bepalen.
Mocht iemand toch iets zwart op wit hebben, dan graag een bronvermelding.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Apk
BerichtGeplaatst: zo 22 jul, 2012 14:35 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 09 mei, 2011 15:48
Berichten: 272
Woonplaats: Losser
hyliner , naar ik meen gingen de afkeur punten naar het rdw , wanneer je in die tijd naar een andere garage ging stonden de oude nog bekend bij het rdw ( je kon er niet onderuit om die punten ook te repareren)
Tegenwoordig kun je bv. vijf garage's afgaan en dan kiezen welke het het eenvoudigst door de apk gaat. (en heb je tijd om eventueel de andere punten aan te pakken na die tijd)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Apk
BerichtGeplaatst: zo 22 jul, 2012 23:31 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 09 jan, 2009 23:18
Berichten: 306
Woonplaats: Oterleek
neortic schreef:
hyliner , naar ik meen gingen de afkeur punten naar het rdw , wanneer je in die tijd naar een andere garage ging stonden de oude nog bekend bij het rdw ( je kon er niet onderuit om die punten ook te repareren)
Tegenwoordig kun je bv. vijf garage's afgaan en dan kiezen welke het het eenvoudigst door de apk gaat. (en heb je tijd om eventueel de andere punten aan te pakken na die tijd)

Volgens mij heeft dat niet met 'vroeger of nu' te maken maar of de garage bij afkeur hem afmeldt of alleen mondeling zegt dat hij afgekeurd is.
Ik heb nog nooit meegemeekt dat een auto bij afkeur afgemeld werd. Heeft ook geen zin denk ik. Alleen als je in beroep wil gaan tegen de afkeur, dan is het nodig.

_________________
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group