Het is nu do 28 maart, 2024 12:42


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: Olie door de carburateur?
BerichtGeplaatst: zo 15 jul, 2012 18:03 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Zuiger 2 verwijderd om te kijken of er iets mis was met de zuigerveren... zo te zien niet, al moet ik even checken of de dunste ring idd uit twee halve ringen bestaat. Het onderdelenboek is daar niet duidelijk in.
Al met al denk ik dat het inderdaad alleen de koppakking was en dat die niet goed genoeg vastgedraaid was, waardoor olie overal heen werd geperst (zeker omdat ik 15W40 gebruik ipv 20W50) en daardoor dus zowel in het koelwater als in de cilinders terecht kwam waardoor het verbrand werd.
Zie foto's.
Blijkt dat ik nog twee setjes kurkpakking heb liggen, alleen zijn ze verschillend... de ene heeft voorgebogen van dezelfde lengte, de andere zijn nog recht en van verschillende lengte... geen idee wat nou goed is.
Sowieso kwam ik ook nog een vage carterpanpakking tegen die op geen enkele manier past. Ik heb zo het vermoeden dat ik een keer een DS pakkingset heb gekregen ofzo.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Olie door de carburateur?
BerichtGeplaatst: ma 23 jul, 2012 17:51 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 23 mei, 2011 21:31
Berichten: 228
die carter pakking had ik ook Ewald, hij past inderdaad niet, de halve manen gebruiken en dan de flens gewoo in de vloeibare pakking smeren, zit netjes dicht(er) nu ;-)

nee serieus de lekkage is minimaal nu bij de carter rand, de kurkbeol is niet perfect maar ik verlies bijna geen olie meer. ik vul een kleine liter bij op 1600km.

een zuigerveer uit 2 delen lijkt me absoluut geen aanrader trouwens...., wat heb je hier nu mee gedaan?

grtz Thomas

_________________
https://sites.google.com/site/gdt70spider/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Olie door de carburateur?
BerichtGeplaatst: ma 23 jul, 2012 21:34 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Bij gebrek aan informatie maar gewoon teruggezet.
Weet nog steeds niet of het nou zo hoort of niet. Als het niet zo hoort is ie keurig geknapt want ik kon niet ontdekken welke kant dan het breukvlak heeft.
Aan de andere kant als ik er zo over nadenk heeft die veer natuurlijk minder nut aangezien het geen veer meer is nu.

Even de theorie er bij gepakt, bovenste veer is de compressieveer, onderste de olieschraapveer en de middelste een combi van die twee. Ergo, de compressieveer is stuk en dat klopt dan ook wel met het feit dat die cilinder minder compressie heeft.
Zucht, waarom weet ik dat soort dingen niet VOORdat ik de hele motor net weer opgebouwd heb.
Nou ja, nieuwe zuigerveren er in zetten gaat me niet meer lukken voor de meeting, moet ie dus binnenkort maar weer helemaal uit elkaar.
Zal ze dan ook meteen allemaal maar vervangen, alleen dan moet er eigenlijk ook weer een nieuwe koppakking op toch? Deze heb ik nu al op spanning gebracht namelijk.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Olie door de carburateur?
BerichtGeplaatst: di 24 jul, 2012 0:45 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Ewald: soms helpt het sneller door deez' of gene gewoon even te bellen vòòrdat je de boel weer in elkaar zet. Niemand heeft de "absolute kennis" maar sàmen kom je een héél eind. Doen we allemaal. En bespaart je een hoop frustratie. En overbodig werk.
Even terzijde:
Citaat:
de hare ruikt totaal niet
Euh ... Thomas .... :?: Kon dit niet helemaal "technisch" plaatsen ... zal aan mij liggen ...


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Olie door de carburateur?
BerichtGeplaatst: di 24 jul, 2012 14:28 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 23 mei, 2011 21:31
Berichten: 228
Nou ja aangezien het Haar bus is riep ik, "de hare ruikt totaal niet" omdta er nogal geklaagd werd over oliedamp lucht in de bus.... dat hebben wij dus niet en ook niet echt gehad.

anyway, jammer Ewald dat ie weer open moet. maar een veer bestaat ALTIJD uit 1 deel op de cirkel vorm, sommige race veren zijn gemaakt uit gelaagde stukjes op elkaar maar dan nog is de cirkel vorm altijd bepalend voor de veer.

volgens mij word het gewoon tijd om eens een goed boek te kopen en helemaal door te lezen, "how to tune BMC type A engines door david vizard" bvb, daar staat echt alles wel in wat je over het algemeen moet weten over 4 takt benzine motoren dat je weten moet, om in ieder geval met gedegen kennis een motorblok los te halen en te controleren.

Grtz Thomas

_________________
https://sites.google.com/site/gdt70spider/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Olie door de carburateur?
BerichtGeplaatst: di 24 jul, 2012 15:40 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Hij gaat na de meeting wel weer open, ik neem aan dat dan de uitlaat ook wel weer losgerammeld zal zijn tenslotte.
Ik word er steeds handiger in in ieder geval, jammer dat dat soort dingen niet in de diverse handboeken staan eigenlijk.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Olie door de carburateur?
BerichtGeplaatst: di 24 jul, 2012 16:35 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 23 mei, 2011 21:31
Berichten: 228
waarom rammelt je uitlaat los dan? bij ons breekt gewoon de hele steun af...... :-(

grtz Thomas

_________________
https://sites.google.com/site/gdt70spider/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Olie door de carburateur?
BerichtGeplaatst: di 24 jul, 2012 16:59 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Da's ook een optie en ook al wel eens gebeurd :)
Of dan zijn de remmen weer aan de beurt :D

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group