Het is nu do 28 maart, 2024 18:50


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2016 23:14 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
Jeroen, kan t zijn dat de pijltjes bij radiator in/uit juist verkeerd om staan?

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2016 23:24 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 331
Woonplaats: alesund Norway
ok duidelijk. bedankt.

stroomrichting maakt in principe niet uit voor de verdamper.

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: do 25 feb, 2016 0:28 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 04 mei, 2015 17:48
Berichten: 224
Woonplaats: Leeuwarden
Ja, uiteraard. Het warme water gaat er boven in, koelt af en komt er onder weer uit.... :oops:

_________________
Citroen Traction Avant 11 BN 1953
Renault 4CV Decapotable 1953
Citroen HY78 1974
Harley davidson Heritage Softail Classic 1989
Royal Enfield Classic 50 EFI 2020
Ford Fiesta Ecoboost 2021


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: do 25 feb, 2016 2:09 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Citaat:
hoe word je overigens 'grootmeester'......
Zonder dat je 't in de gaten hebt ...: je bent er bijna !!
Citaat:
Overschakelen op gas leidde niet tot het gewenste resultaat (doorrijden) ...
Jeroen: weet niet exact wàt voor schakelaar jij gebruikt, maar zodra je van "benzine" over wilt schakelen naar "LPG" dient e.e.a. eerst in een "neutraal-stand" te worden gezet (oftewel: er wordt nòch benzine nòch LPG aangevoerd) zodat het voorraadje benzine ìn de carburateur wordt "op-gebruikt". Zodra je merkt/hoort/voelt dat de motor begint "in te houden" moet je dóórschakelen zodat het LPG wordt vrijgegeven. Omgekeerd is die "neutraal-stand" niet nodig, sterker nog: zodra je van LPG direct (dus zonder "interval") overschakelt op benzine zal de motor een fractie van tijd "in-houden" omdat de benzine weer opnieuw moet worden "aangezogen" (beetje afhankelijk van de tijdsduur waarop je vooraf op LPG hebt gereden).

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: do 25 feb, 2016 22:44 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 07 jul, 2005 13:23
Berichten: 43
Woonplaats: Overslag
Interessante materie. Zo zou het ook in mijn trax moeten passen (met ID-blok, dus gelijk aan dat van de HY). Net als bij de TS zal ik een oplossing moeten vinden voor het luchtfilter of met een spud moeten werken. Waar ik nog niet helemaal uit ben is het schemaatje van het watercircuit. Een traction heeft in principe geen kachel, mijn auto inmiddels wel. Daarvoor heb ik een kachelkraan uit een classic Mini rechtstreeks op de waterpomp gezet, daar waar bij de ID een buis over het uitlaatspruitstuk naar achteren loopt om de kachel van vloeistof te voorzien. Daar aftakken heeft dus geen zin, want dan sluit ik de verdamper af wanneer ik de kachelkraan dicht zet. Is het een optie om een aftakking te maken in de slang die van de waterpomp naar het inlaatspruitstuk loopt? Dat maakt de slang naar de verdamper ook meteen een heel stuk korter.

Afbeelding

_________________
Citroën 11B 1949 Vorst
Citroën 2CV6 Spécial 1980 (project)
Panhard Dyna Z1 1955 (project)
Peugeot 306 Cabriolet 1999
Volvo 240 Estate 1990 (project)


Laatst bijgewerkt door graddus op wo 02 maart, 2016 11:28, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 11:16 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 331
Woonplaats: alesund Norway
Gisterenavond de tank ingebouwd en de vulslang en ontluchtingslang gemonteerd. Kwam overal net niet mooi uit dus kostte veel extra tijd.

Het enige waar ik niet zo gelukkig mee ben is de spud in. dit is een aluminium buisje van slechts 1 mm dik en dus erg kwetsbaar. ik zie op fotos van andere spud-ins dat ze dikker lijken en van metaal.
kan iemand me hier wijzer maken?

Voorts vraag ik me af of de spud-in echt in de carb moet of kan hij ook in het luchtfilter net boven de carb? Dus op de plek van een gasring. Dan hoef ik de carb niet te verzieken en kan ik dmv een opgelaste moer een wat steviger konstruktie maken

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 11:29 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 07 jul, 2005 13:23
Berichten: 43
Woonplaats: Overslag
Kun je dan niet beter gewoon een gasring gebruiken?

_________________
Citroën 11B 1949 Vorst
Citroën 2CV6 Spécial 1980 (project)
Panhard Dyna Z1 1955 (project)
Peugeot 306 Cabriolet 1999
Volvo 240 Estate 1990 (project)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 12:08 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
een gasring geeft mooiere flow maar past niey begreep ik uit eerdere posts ergens.
Ik denk dat boven de carb goed kan omdat er dan betere menging is en het venturi effect niet zo verstoord wordt bij het rijden op benzine

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 12:36 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 04 mei, 2015 17:48
Berichten: 224
Woonplaats: Leeuwarden
De spud-in die ik gekocht heb, is van koper(legering). En oogt degelijk. Zie foto. Volgens mij moet die wel in de venturi geplaatst worden. Dit heeft een medewerker (die ik ken van de Renaultclub) van een LPG-inbouwstation mij bevestigd. In een zeer grijs (.....) verleden heeft mijn Traction Avant ook met succes op gas gereden met de spud-in ter hoogte van de venturi. De spud-in wordt onder 45 graden afgezaagd en verstoort de doorgang nauwelijks. De weg naar de inlaatkleppen is nog lang genoeg om een goede menging te krijgen.

Ik heb er overigens nog niet mee gereden. Eerst even wat lekkages (zie restauratieverslagen) verhelpen.


Bijlagen:
carbu1.jpg
carbu1.jpg [ 65.33 KiB | 24286 keer bekeken ]
carbu3.jpg
carbu3.jpg [ 45.4 KiB | 24286 keer bekeken ]

_________________
Citroen Traction Avant 11 BN 1953
Renault 4CV Decapotable 1953
Citroen HY78 1974
Harley davidson Heritage Softail Classic 1989
Royal Enfield Classic 50 EFI 2020
Ford Fiesta Ecoboost 2021
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 13:23 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
Jeroen, je hebt gelijk. Ik verwarde dit met iets anders en mijn post kan dus als niet geschreven beschouwd worden

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 15:04 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 331
Woonplaats: alesund Norway
Jeroen heb jij een gasring over?

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: wo 02 maart, 2016 17:38 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 07 jul, 2005 13:23
Berichten: 43
Woonplaats: Overslag
JanW schreef:
een gasring geeft mooiere flow maar past niey begreep ik uit eerdere posts ergens.
Ik denk dat boven de carb goed kan omdat er dan betere menging is en het venturi effect niet zo verstoord wordt bij het rijden op benzine


Als de gasring niet past, is er dan wel plaats om die spud boven de carburateur in te bouwen?

_________________
Citroën 11B 1949 Vorst
Citroën 2CV6 Spécial 1980 (project)
Panhard Dyna Z1 1955 (project)
Peugeot 306 Cabriolet 1999
Volvo 240 Estate 1990 (project)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2016 0:01 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 04 mei, 2015 17:48
Berichten: 224
Woonplaats: Leeuwarden
Ja, ik heb een gasring over. Stuur maar even een PB-tje.

De spud-in moet ter hoogte van de venturi worden ingebouwd omdat de daar heersende onderdruk de gasregelaar aanstuurt. Dat gaat niet lukken ter hoogte van het luchtfilter.

_________________
Citroen Traction Avant 11 BN 1953
Renault 4CV Decapotable 1953
Citroen HY78 1974
Harley davidson Heritage Softail Classic 1989
Royal Enfield Classic 50 EFI 2020
Ford Fiesta Ecoboost 2021


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2016 0:38 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
Dat was exact waar ik vanmiddag mee in de war was.
Bij de lpg installatie in mijn DS gas ingespoten in de aanzuigbuistussen carb en luchtfilter terwijl de voeler voor onderdruk in het spruitstuk zat.

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Inbouw LPG
BerichtGeplaatst: do 03 maart, 2016 10:38 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: zo 12 jul, 2009 22:17
Berichten: 671
graddus schreef:
JanW schreef:
een gasring geeft mooiere flow maar past niey begreep ik uit eerdere posts ergens.
Ik denk dat boven de carb goed kan omdat er dan betere menging is en het venturi effect niet zo verstoord wordt bij het rijden op benzine


Als de gasring niet past, is er dan wel plaats om die spud boven de carburateur in te bouwen?


Gasring is wel passend te maken, ik heb hy's gezien waar hij inzit.

Maar weet niet exact hoeveel moeite dat gekost heeft.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group