Die voorwaarde dat de achterdeurtjes vrij blijven heb ik ook: waarom zou je dat redelijk unieke drie-deur-systeem niet gebruiken tenslotte.
Dakrek heb ik ook overwogen, maar vind ik eigenlijk wat eng.
Al verwacht ik dat de tank berekend is op extreme hitte (Zuid-Frankrijk vol in de zon + weerkaatsing van het dak... dat wordt echt heet!) en dat mocht je een te lage tunnel pakken dat het enige dat gebeurd is dat de persoon achter je de schrik van z'n leven krijgt, maar dat de tank niet ontploft ofzo
Theoretisch zou m'n bus areodynamischer moeten worden als er voor het imperiaal een tank zou zitten
Ofwel: ik hou dat zelf nog wel als optie, maar ik heb een vermoeden dat er regelgeving zal zijn die er niet blij mee is eigenlijk (maar dat heb ik nog niet gevonden, MurpHY bedenkt elke keer wel weer wat voordat ik me kan verdiepen in een LPG installatie).
En ik weet ook niet of het LPG systeem uberhaupt werkt als de tank zo hoog gemonteerd zit?
Wat ik zelf op dit moment als planning heb is een grote tank (sowieso niet minder dan 120liter, ik wil minstens 700 km op een tank kunnen rijden (ofwel: een volle dag rijden zonder meteen weer een pompstation te moeten vinden... liever nog meerdere dagen rijden trouwens, in het buitenland zijn LPG vulstations dun gezaaid... en ik heb begrepen dat een HY78 met een standaardmaat HY op LPG dan al tegen de 1:6 aan komt) in het verlengde van de bestuurdersstoel, waarbij ik dan het reservewiel verplaats naar achter of op het imperiaal. Ik denk dat er dan toch een flinke tank in moet kunnen, moet ik alleen wel de zaag zetten in de wielkast en daar heb ik een boel moed voor nodig
(ergo: mocht iemand bekend zijn met LPG tanks op het dak: geef een gil en red MurpHY van de decoupeerzaag
)
Enniewee, dat zijn mijn gedachten, ik kijk ook uit naar de ervaringen van anderen!