Het is nu do 28 maart, 2024 15:40


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: Vervolg restauratie HY 1964
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 9:52 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Je slaat de spijker weer op de juiste kop :) Alle goede dingen komen langzaam.

Een rustmoment inlassen helpt je om niet steeds over de gemaakte fout heen te kijken zoals bij de remmen het geval was :oops:

Wordt vervolgt en filmpje van de eerste rit volgt als de techniek meewerkt deze week.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Vervolg restauratie HY 1964
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 22:43 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
Een rustmoment inlassen? ik gebruik altijd plaatwerk ;-)

_________________
Franse HY72 uit 1978
http://picasaweb.google.nl/tvbaaren/
http://nl.youtube.com/user/tvbaaren


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Vervolg restauratie HY 1964
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 23:20 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Pas op hoor, straks voelt HYvonne zich overbodig met dat soort Jacqueismes :mrgreen:

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Vervolg restauratie HY 1964
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2012 20:08 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
citrofielnl schreef:
Een rustmoment inlassen? ik gebruik altijd plaatwerk ;-)

en eerst ben je aan het vertellen dat je dit doet met Sikaflex?????? daar kun je toch niet mee lassen! :?
.
LEiPiE schreef:
Pas op hoor, straks voelt HYvonne zich overbodig met dat soort Jacqueismes :mrgreen:

nee hoor.......hoe meer hoe liever! En concentreer jij je nu maar op volgende week anders is het morgenavond géén zaterdagavond! :mrgreen:


Laatst bijgewerkt door HYvonne op wo 30 mei, 2012 20:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Vervolg restauratie HY 1964
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2012 20:27 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
Sikaflex gebruik ik alleen als ik wil blijven plakken :-)

_________________
Franse HY72 uit 1978
http://picasaweb.google.nl/tvbaaren/
http://nl.youtube.com/user/tvbaaren


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Vervolg restauratie HY 1964
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2012 9:52 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
En we zijn weer een stukje verder :)
De achterremmen zijn eraf en liggen thuis op de werkbank.
Remcilinders even voorzien van nieuwe rubbers en de boel eens goed opfrissen kan geen kwaad.
Daarnaast de tank ook meegenomen. Zat nog wat oude benzine in en wat bezinksel.
Iemand ideeën om deze schoon te maken van binnen?

Na de remmen eindelijk beginnen met de kleine lasplekken aan de bodem en elektrische zaken en dan is ze klaar voor de RDW. Eerst nog genoeg werk te doen.

Wordt vervolgt


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Vervolg restauratie HY 1964
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2012 10:13 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Benzinetank schoonmaken hoor ik vaak de tip van er een hand kiezelstenen in te gooien en dan maar lekker te gaan zitten schudden.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Vervolg restauratie HY 1964
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2012 10:48 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Dat is misschien wel een goede inderdaad in combinatie mete en scheut verse benzine.
Zou dat geen schade aanrichten aan de binnenwand?

Eerst maar eens de aftapplug beneden verwijderen en derrie eruit laten lopen.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Vervolg restauratie HY 1964
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2012 10:56 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
ghys schreef:
Daarnaast de tank ook meegenomen. Zat nog wat oude benzine in en wat bezinksel.
Iemand ideeën om deze schoon te maken van binnen?
LEiPiE schreef:
Benzinetank schoonmaken hoor ik vaak de tip van er een hand kiezelstenen in te gooien en dan maar lekker te gaan zitten schudden.

Wat ook veel gedaan wordt als er sprake is van roest aan de binnenkant, is inderdaad (veel meer dan een handvol) kiezelsteentjes of zelfs gravel (ik weet niet of dit juist geschreven is) in de tank en dan ipv schudden totdat je een ons weegt, de tank op een betonmolen binden (als je die hebt) en deze gewoon een uurtje laten draaien. De tank is dan zeker weten helemaal schoon van binnen! Af en toe natuurlijk de stand van de molen veranderen zodat alles aan de beurt komt.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Vervolg restauratie HY 1964
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2012 13:01 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Of met een endoscoop en een lampje en een zandstraalding aan de gang (maar ja, moet je maar net hebben liggen :)).

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Vervolg restauratie HY 1964
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2012 13:40 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
..nu nog een betonmolen zien te vinden :D

Tank schoonmaken met schoonmaakazijn kwam ik ook diverse malen tegen bij bromfiets en motorenforums.
Klinkt interessant maar met de vehouding 4 liter azijn op een 5,5 liter tankje heb ik dik 40 liter nodig voor een HY tank :lol:

http://www.technieknozem.nl/roestige%20tank.htm


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Vervolg restauratie HY 1964
BerichtGeplaatst: do 04 okt, 2012 21:53 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: zo 12 jul, 2009 22:17
Berichten: 671
ghys schreef:
Dat is misschien wel een goede inderdaad in combinatie mete en scheut verse benzine.
Zou dat geen schade aanrichten aan de binnenwand?

Eerst maar eens de aftapplug beneden verwijderen en derrie eruit laten lopen.


waarschijnlijk wel, het zou goed zijn de tank aan de binnenkant te behandelen met een coating.

tankcure is er zo 1, zelf geen ervaring mee, maar wel goede verhalen over gehoord.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Vervolg restauratie HY 1964
BerichtGeplaatst: vr 05 okt, 2012 2:19 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
ghys
als jouw tank uiteindelijk niet te redden zou zijn: er zijn nog 2e-handjes ! Bijvoorbeeld:
http://www.franseklassieker.com/onderdelen.html
Blijft een gok maar soms best de moeite waard ...
Succes met de schoonmaakpartij !

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Vervolg restauratie HY 1964
BerichtGeplaatst: vr 05 okt, 2012 10:24 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Dank Gert voor de tip.

Gisteren even de benzinemeter/weger eruit gedraait en met een lampje naar binnen geschenen. Wat blijkt... een kurkdroge tank. Hetgene wat ik heen en weer hoorde gaan was een beetje gruis dat op de bodem lag.
Wel wat vliegroest aan de binnenzijde. Dat wordt sowieso de gravel-betonmolenmethode en daarna inderdaad goed behandelen met het een of ander. Kan die er weer jaren tegen.

Daarnaast de remcilinders achter even uit elkaar gehaald. Alles weer gangbaar gemaakt en erachter gekomen dat ik de kleinste maat (19mm) cupjes nodig had. Heb nu geloof ik de grootste 1 1/8. Wordt dus even een nieuw setje bestellen.
Andere zijn dan weer over.

Blijft me overigens verbazen dat al die moeren en bouten na al die jaren nog zo makkelijk los draaien :)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Vervolg restauratie HY 1964
BerichtGeplaatst: vr 05 okt, 2012 15:51 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
als het een beetje gruis is wat je eruit kan krijgen en voor de rest alleen wat vliegroest, is een coating als tankcure aan te bevelen. deze maakt een kunsthars laagje aan de binnenkant. jaren geleden met een lekke motorfietstank gedaan. deze is nog steeds helemaal dicht en je tank roest nooit meer van binnen.

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group