Het is nu vr 29 maart, 2024 1:50


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Ann en Steve's HY Horse-transport
BerichtGeplaatst: do 14 jul, 2011 13:20 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 WWW  Profiel

Geregistreerd: di 05 jul, 2011 10:46
Berichten: 26
Woonplaats: Escanaffles, België
Hoi iedereen,

Eindelijk ben ik eraan toegekomen om het restauratieverslag op te stellen.
Zoals in de voorstelling vermeld zijn wij nu in het bezit van een HY van 1966 met 1900cc benzinemotor (H78) die als opbouw een paardentransport heeft. De wagen verkeerd in rijdende toestand, maar daar blijft het ook bij. Origineel blauw is overal weggemoffeld met dikke lagen grijze verf en polyesterplamuur. Na grondige inspectie zijn we nu genoodzaakt om heel de cabine uit elkaar te halen, samen met de opbouw en chassis, dus een algehele restauratie staat ons hier te wachten. (PS, er zit een gat van 30 cm doorsnede in de linker achterchassis)

Op de eerste foto's kan je zien hoe we hem hebben gekocht, verder enkele probleemfoto's in detail. We zijn nu begonnen met het demonteren van de laadbak, proberen alles voorzichtig los te schroeven om eventueel het houtwerk eventueel terug te gebruiken. Wij hebben een kennis die gehele alu en inox constucties kan maken, eventueel om gewicht te besparen zouden we het gehele achterste herbouwen in alu.

Vanf deze week zijn we nu in het bezit van een nieuwe zandstraalkast zodoende we iedere onderdeel die hierin past terug als nieuw te laten verschijnen. Ieder stuk wordt eventueel opnieuw herspoten, zelfs van het chassis. Hopelijk wordt dit terug een juweeltje die zal opgebouwd zijn met materialen die alledaags verbruik zullen kunnen doorstaan.

Ann en Steve

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Hobbypapillon op do 14 jul, 2011 13:35, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Ann en Steve's HY Horse-transport
BerichtGeplaatst: do 14 jul, 2011 13:34 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 WWW  Profiel

Geregistreerd: di 05 jul, 2011 10:46
Berichten: 26
Woonplaats: Escanaffles, België
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Ann en Steve's HY Horse-transport
BerichtGeplaatst: do 21 jul, 2011 15:56 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 WWW  Profiel

Geregistreerd: di 05 jul, 2011 10:46
Berichten: 26
Woonplaats: Escanaffles, België
Hier bij een kleine update van vorige week,

We zijn nu volop bezig om de hele HY te strippen, na een volledige demontage wordt de gehele kast gezandstraald zodat we met een schone en deftige lei kunnen heropbouwen. Voor ons geen jarenlange lapmiddeltjes, wij gaan voor 1 maal goed, zoals onze kennissen gewend zijn van ons. Vorige week is hierbij al bijna 1 deel van de laadkast gedemonteerd. Normaal zouden we een geheel nieuwe opbouw maken, maar zoals het er nu naar uitziet kunnen we gerust met het bestaande weer verder.

Ann en Steve :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Ann en Steve's HY Horse-transport
BerichtGeplaatst: vr 22 jul, 2011 12:37 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 03 jun, 2011 22:53
Berichten: 270
Woonplaats: Hilversum
Goed bezig!

Het wordt weer een paardenwagen toch?

Ik zit met enige jaloezie te kijken naar de wielkasten achter, die zijn mooi klein zeg! Dat zou ik ook wel willen voor de camper ombouw die ik aan het doen ben!
Maar waar zit jouw tank eigenlijk?
Of loopt ie op water? 8)

_________________
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Ann en Steve's HY Horse-transport
BerichtGeplaatst: vr 22 jul, 2011 13:03 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 WWW  Profiel

Geregistreerd: di 05 jul, 2011 10:46
Berichten: 26
Woonplaats: Escanaffles, België
Hey,

We zijn eigenlijk wel blij om eindelijk eens reactie te verkrijgen op een van ons topics hier sedert wij participeren op dit forum, we kregen al een vermoeden dat Belgen hier geen .... :roll:

Het wordt inderdaad terug een paardentransport, we hebben zelf ook een eigen zaak in telegeleide vrachtwagens en zitten met het idee om tegelijkertijd eventueel hier ook een standplaats van te maken zodat deze HY een zo breed mogelijk gamma van mogelijkheden biedt, temeer omdat deze een verhoogd dak heeft. Daardoor wordt nu heel de achterkant gestript en bekijken we daarna wat de mogelijkheden zijnom dit alles te combineren.

PS, de benzinetank bevind zich aan de andere kant onder een nog aanwezige houten bak. U kan dit op een van de foto's terugvinden.

Steve :wink:


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Ann en Steve's HY Horse-transport
BerichtGeplaatst: vr 22 jul, 2011 13:25 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 03 jun, 2011 22:53
Berichten: 270
Woonplaats: Hilversum
Belgen discriminatie is het 8)
Ik denk eerder dat het een beetje pruimentijd is op het forum, iedereen is met zijn HY op vakantie.
Zou ik ook wel willen :cry:
Eerst nog APK en ombouwen naar camper.

Hee maar ik zag inderdaad iets wat de tank wel zou moeten zijn. Bij jou is die kant helemaal dicht, dus inderdaad een geweldige plek ervoor! Bij mij zit daar een schuifdeur. Een tank zou de opstap wel erg ambitieus maken 8)

Leuk project. Zo te zien veel werk, maar zo te zien deinzen jullie er niet voor terug...?
Het viel me op dat ik een verhoogd dak ZONDER de achterkant te verlengen nog wel echt HY'ig vind, terwijl ik een verlengde HY vaak een beetje uit model vind ogen.

Hou de foto's zeker goed bij hier, je ziet dat er heel wat mensen meekijken!
Leuk!
Ik hou ook een restauratie blog bij, maar doe dat op een openbare pagina op facebook. Daar moet je alleen wel een facebook account voor hebben, beetje jammer is dat.
Het is ook leuk voor jezelf om te zien toch, een blog met de voortgang van het project?

_________________
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group