Voor het eerst in heel lang weer met de bus wat verder op vakantie geweest. We zijn de N7 van Parijs naar Lyon afgedaald. Eerst thuis de boel nog even gesmeerd.
En in een streep naar de Champagne gereden.
Een stop bij de `Norte Dame de la Route`
Een paar dagen in Nevers.
En verder de N7 afgezakt naar Briere en Moulins.
Inmiddels in Lapalisse aangekomen.
En Lyon.
En dan weer rustig terug…
Langs dit mooite museumpje.
Met deze beroemde prototype van de eend.
En veel meer...
En op de terugweg de lichshow in Moulin bezocht. Grote gebouwen verlicht met beamers, zeer de moeite waard.
En daarna weer rustig naar huis. Bijna drie weken onderweg. Wel wat kleine probleempjes gehad.
– Uitlaatpot is gescheurd, een nieuwe gehaald bij het steunpunt `Chez HY`
– Contactslot zat even los waardoor ik geen contact kon maken
– Op de terugweg begon de kilometerteller veel herrie te maken en de snelheid schoot over de 110. Ik heb de teller eruit getrokken.
Maar het hoogtepunt, ineens begon hij op lage toeren heel slecht te lopen. Wat hoger in de toeren deed hij het beter. Met de motor af sloeg de electrische benzinpomp niet volledig af. Het eerste onverwachtte dat ik aantrof:
Een moertje op de blak. De bron was niet lastig te vinden.
De carbuarteur stond los, beide moeren eraf. Hij moet een centimeter opgetild worden om de moer er tussenuit te krijgen. Een mysterie.
Ooh ja, omdat het het eerste ritje is, heb ik het verbruik bij gehouden.
Km liter verbruik
31645
31972 43 7,6
32300 41,5 7,9
32616 40 7,9
32983 44 8,3
33372 50 7,8
33716 43 8,0
34072 43 8,3
In het begin was het verbruk wat lager door de kappote pot, de latere 7,8 kwam door de los zittende carburateur. In totaal dus 2427 km, exact 1 op 8. Mooi. De grotere carburateur verbruikt zeker niet meer benzine dan de standaard.
Nu tijd voor een beurt en nog even naar het tellerblok kijken.