Raymond,
ik kan het verhaal van Jacques absoluut onderschrijven waarbij de opmerking van Marc
Citaat:
Alleen zuigerveren is een groot risico. Heb daar hele nare ervaring mee. Ik zou zuigers en cilinders vervangen.
absoluut "hout snijdt". Gezien de "staat" van jouw cilinderkop volgens jouw foto's is een "complete overhaul" van de kop beslist geen overbodige luxe. Zou zéker de kop een keer laten vlakken, wellicht óók nieuwe klep-seals en inderdaad een complete set nieuwe cilinders/zuigers (en wanneer je dan tóch bezig bent (en - te zien aan de laatste foto - je het hele motorblok hebt uitbouwd): controleer dan meteen even de staat van de krukas alsmede lagerschalen van de zuigerstangen. Je kunt er nú bij).
Beslist NIET om mijzelf aan te prijzen maar enkel om je te behoeden voor de door mijzelf soms gemaakte blunders adviseer ik je om die verslagjes van mij (zoals vermeld in mijn laatste draadje van afgelopen week) even door te lezen. Oók i.v.m. allerlei "weetjes/instrukties/handigheidjes" die je bij deze reparatie nodig zult hebben. Zoals: bestudeer dit óók eens:
https://site.flyinghy.nl/page/page/95 ...
Oh ja, alvast ter kennisname: "nieuwe" cilinderkop-bouten zijn niet (meer) te krijgen, je zult dus de "oude" goed moeten inspecteren en goed schoonmaken alvorens ze te hergebruiken. Bij twijfel (roestputjes; beschadigde kop; beschadigde draad etc.) zijn er in het magazHYn in Heesch nog bakken vol gebruikte exemplaren te vinden.
Suc7 !
Gert
P.S.
Citaat:
ik ga het carter eraf halen om de zuigerveren te kunnen vervangen
... mmm .... het één zit ònder en het ánder zit bóven in/aan/op het motorblok ... wordt een beetje een vreemde aktie ... We lezen het wel !
P.S.-2: vind het een hele prestatie dat je het blok hebt uitgebouwd en die 2 dwarse traverses tussen de kokerbalken hebt laten zitten ...