Vandaag de trommels weer teruggeplaatst. Goed schoongemaakt (fusee en lager) en ingespoten met PTFE. En zowaar, tegen de verwachting in, kon ik de trommels met lichte drang op de fusees drukken/kloppen. Deels door aandraaien asmoer en het laatste stukje met de 6 boutjes.
Daarna ontluchten. Ik had nog een setje liggen waarmee via een vacuum op de remcilindernippel de zaak ontlucht kan worden. Dit lukte niet geheel naar wens. Ik krijg geen mooie, luchtbelloze oliestroom te zien. Overgegaan op het 'ouderwetse' ontluchten met intrappen rempedaal en lossen ontluchtingsnippel (dit kan met één persoon aan de linkerzijde met deur open...). Maar ook nu zie ik geen remolie via het slangetje lopen. Raar maar waar.
Na het monteren van de wielen een stukje gereden. Ze remt wel, maar sponzig. En zo te voelen voornamelijk op de achterremmen. Nou heb ik een Citroengarage vlak in de buurt (waar ook de C3 in onderhoud is) dus ik dacht: ik laat 'm daar even ontluchten. Nou, vergeet het maar. Dat is te ingewikkeld. Als het niet met standaard spullen kan, dan kan het überhaupt niet (of het kwam door mijn Renaultoverall waarmee ik binnenkwam weet ik niet, ik schermde het logo wel af toen ik de garage binnenkwam...
).
Morgen dan maar 'ouderwets' met zijn tweeën ontluchten. L' histoire se continue...