Het is nu do 28 maart, 2024 16:38


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: camperinterieur
BerichtGeplaatst: zo 15 mei, 2005 23:29 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
Hoi forummers,

Wij willen onze bus gaan ombouwen tot camper de komende tijd (jaren?). Nu zijn we op zoek naar inspiratie en niet in de gelegemheid om snel naar een meeting te komen, zijn er mensen die foto´s van hun camper en in het bijzonder de opstelling van het interieur willen plaatsen?

Een van de problemen/ uitdagingen is dat ik twee meter lang ben en dus geen dwarsslaper (dwarsligger :wink: ). Bovendien verwachten wij ons eerste kind, dus plek voor drie lijkt me weliswaar prettig, maar steeds minder realiseerbaar.

Wij hebben een korte, lage uitvoering, nog geheel als besteller uitgevoerd. (Weet helaas niet goed hoe ik hier een afbeelding kan plaatsen om onze trots te laten zien, als iemand dat kan vertellen ...)

Alvast dank!!!!

Teun en Cindy


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 mei, 2005 12:48 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
 Profiel

Geregistreerd: do 13 mei, 2004 19:34
Berichten: 248
Als je een website met foto's hebt kun je gewoon de url in de tekst
zetten.

verder lijkt mij een (uitklap) bedje voor de kleine de komende 6 tot 10 jaar geen enkel probleem.

Bedenk wat je er allemaal in wil hebben en maak dan een opstellingsplan.

Foto's van ons campertje kan je voorlopig alleen nog zien bij de HY emeellijst. ( opgeven: stuur een leeg meeltje naar:

HY-NL-subscribe@yahoogroups.com )

Aad


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 mei, 2005 19:48 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
Beste Aad,

Dank voor je reactie. Heb helaas geen website. Ga proberen om op Yahoo te komen.

Gr Teun


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 mei, 2005 20:14 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
Voor wie geinteresseerd is: ik ben zo vrij geweest om foto´s van onze HY te uploaden op de Yahoo mailinglist.

http://photos.groups.yahoo.com/group/hy-nl/lst?.dir=/HY72+uit+78+van+CitrofielNL&.src=gr&.order=&.view=t&.done=http%3a//briefcase.yahoo.com

Gr Teun


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 apr, 2006 21:31 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb hier wat foto's voor je van mijn interieur. Misschien kun je er wat mee. Ik heb een lengteslaper Bedmaat 120x200. VErder zit het tafeltje vast aan de achterzijde en is op eenvoudige wijze weg te halen. Dit verdwijnt bij het slapen gaan onder het bed.

Ik ben nu, i.v.m. gezinsuitbreiding, bezig om hem 3-persoons te maken. 3e bed komt boven de voorstoelen en een 3e stoel tussen de beide normale stoelen in. Deze moet dan middels een handig klapmechaniek op- en weg te klappen zijn als je bij de motor of accu moet zijn.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 apr, 2006 22:19 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Boudewijn schreef:
Ik heb hier wat foto's voor je van mijn interieur. Misschien kun je er wat mee. Ik heb een lengteslaper Bedmaat 120x200. VErder zit het tafeltje vast aan de achterzijde en is op eenvoudige wijze weg te halen. Dit verdwijnt bij het slapen gaan onder het bed.

Da's wel een handig idee, zo'n lattenbodem. Ik neem aan dat de ene lattenbodem in de andere schuift o.i.d.?
Citaat:
Ik ben nu, i.v.m. gezinsuitbreiding, bezig om hem 3-persoons te maken. 3e bed komt boven de voorstoelen en een 3e stoel tussen de beide normale stoelen in. Deze moet dan middels een handig klapmechaniek op- en weg te klappen zijn als je bij de motor of accu moet zijn.

Ik heb een Diane-stoel over die is omgebouwd om aan twee opgelaste ogen tussen de voorstoelen vast gezet te worden. Ik heb er zelf niks aan (ben nog lang niet aan kinderen toe). Stoel is niet in superstaat, maar dat is waarschijnlijk wel te verhelpen :D. Voor foto's zie mijn website.
Mail me even mocht je interesse hebben: murphy -at- ewald.hetnetniet.nl

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 apr, 2006 8:30 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Klopt Leipie, de ene lattenbodem schuift in de andere. Verder heb ik in een ander draadje je foto's al voorbij zien schuiven. Daar had ik een oproep gedaan voor een 3e zitplaats (onder mijn oude naam "Matchless").

Ik heb nu het idee om een soort bioscoopstoel (dus met een opklapbare zitting) tussen de beide stoelen in te zetten. Verder zal de rugleuning aan de kant van de passagiersstoel kunnen scharnieren, waardoor je op bijv. de camping de zitting kan opklappen en vervolgens de gehele stoel achter de passagiersstoel kan klappen. Zo hou je een doorloop. Verder ben ik niet zo weg van permanente veranderingen als lassen of boren in de auto. Ik gebruik op mijn manier zoveel mogelijk de orginele gordelpunten enz.

Maar toch bedankt voor je aanbod. Ik ben nu de stoelframes aan het lassen, en ik zal de foto's hier wel posten als e.e.a. klaar is.

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 apr, 2006 9:55 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
Hoi,

Dit is inspirerend, ga zelf ook een lengteslaper bouwen, zit alleen inderdaad met de ruimte voor een 3e persoon te worstelen en hoe om te gaan metd e voorzieningen (koken/ koelen/ water). wil de bus ook zoveel mogelijk origineel houden, ga dus ook geen ramen zagen etc.

Is jouw (matchless) bus gekeurd als kampeerauto of nog gewoon besteller. Zit zelf na te denken over de herkeuring, aangezin je anders volgens mij niemand (3e persoon) mag vervoeren, toch?

Gr CitrofielNL

_________________
Franse HY72 uit 1978
http://picasaweb.google.nl/tvbaaren/
http://nl.youtube.com/user/tvbaaren


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 apr, 2006 10:22 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Beste Citrofiel,

Mijn busje is gewoon een bedrijfswagen. Ik heb hem nooit laten keuren als camper. Je moet dan bijvoorbeeld weer stromend water hebben en een vaste kookgelegenheid. Daar had ik geen trek in. In heb op dat lage kastje wat je ziet een Coleman 2-pits benzine brander staan die er simpel af te halen is. . Bij slechtweer koken we naast de schuifdeur binnen, en anders lekker buiten.

Onder de hoge kast achter de bestuurdersstoel heb ik een vaste koelkast van elektrolux. Verder geen fratsen.

Het vervoeren van een 3e persoon in een bedrijfswagen is geen probleem hoor. Er staat in de wet namelijk dat er zich geen personen mogen bevinden in de LAADRUIMTE van een vrachtauto, aanhanger of bedrijfsauto. Tja en zoals ik het doe komt er niemand in de laadruimte te zitten. Het enige probleem waar je nu met een HY tegenaan loopt is dat je kinderen onder de 1,35 m niet meer los mag vervoeren zonder gordels. Dit is een probleem waar menig old-timer bezitter mee kampt. Ik maak echter ook op de middelste stoel een betrouwbaar en veilige 3-punts rolgordel. Deze komt aan de orginele gordelpunten vast te zitten.

Alleen de "bovenste punt" van de middelste gordel heeft geen orgineel ophangpunt. Dit moet je natuurlijk wel erg sterk maken aangezien er bij een aanrijding wel een enorme kracht op vrij komt. Officieel moet dit dus wel gekeurd worden. Hier wordt echter alleen naar gekeken bij de APK. En dan haal ik die middelste gordel er wel even uit.

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group