Het is nu do 28 maart, 2024 12:25


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Extra zitplaats
BerichtGeplaatst: wo 06 jul, 2005 20:23 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
 Profiel

Geregistreerd: wo 13 aug, 2003 8:43
Berichten: 24
Woonplaats: Amsterdam
Beste forummers,

Wellicht kan iemand mij helpen met ideeen voor een extra (3e) zitplaats. Wij hebben sind kort gezinsuitbreiding, en ons zoontje willen we op een veilige manier kunnen vervoeren. Ik heb gedacht aan een 2 persoons bankje, maar dan kom je iedere keer in de knoei als je bij de motor moet.

Wellicht is hier iemand die een creatieve oplossing heeft bedacht en die met mij wil delen?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jul, 2005 11:33 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
 Profiel

Geregistreerd: di 01 jun, 2004 16:00
Berichten: 26
Woonplaats: Sittard
Wij hebben de maxi cosy/ kinderzitje op een houten bank achter in de bus goed vastgezet met bouten. Je kunt ook, wat ik eerst heb gedaan , en een veiligheidsriem van een 2cv vact maken op een bank achterin. Voordeel vd riem is dat je het zitje makkelijk in uit kunt halen.

Groetjes Andy


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jul, 2005 12:55 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
De vorige eigenaar heeft in mijn bus twee ogen tussen de voorstoelen laten lassen waaraan een omgebouwde Ami voorstoel kan worden vastgeschroefd.
Ik vind het zelf niks (wil graag ook van binnen naar achter kunnen lopen en meer dan een klein kind (die ik nog lang niet heb) kun je er niet op kwijt) en sowieso mag het van de RDW niet (mijn bus staat als personenwagen geregistreerd en heeft dus maar twee officiele zitplaatsen).

Zal vanavond wel even een paar fotootjes maken van de constructie.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jul, 2005 13:26 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: do 07 jul, 2005 12:58
Berichten: 6
Woonplaats: Amsterdam
Ik ga er van uit dat je voorin juist iets wilt bevestigen. Ik zou dat ook wel willen. Ik heb wel eens gehoord dat een 'twijfelaar' uit een oude Bedford goed past in een HY. Zelfs enigszins in stijl, namelijk zelfde kleur skai-leer.
Wat ik ook een keer gezien heb, is dat iemand zelf een stoel gebouwd heeft van hout die hij bij niet-gebruik ervan in de bestaande passagiersstoel kon schuiven. Dat betekent dus een stoelzitting die lager is dan de onderkant van de passagiersstoel. Dit verhielp hij door stevige dikke kussens er op te leggen. In iedergeval zijn kindje kon prima voor zitten. Vraag me niet over veiligheid; er zijn immers genoeg zaken van een HY die tegenwoordig als compleet onveilig worden beschouwd. Ik vond het een ingenieuze oplossing..


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Extra zitplaats
BerichtGeplaatst: do 07 jul, 2005 22:00 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 14 mei, 2004 14:38
Berichten: 290
Woonplaats: Gieten
Leipie

Waarom zou je van de RDW geen extra zitplaats voorin mogen maken?
Volgens mij is dat geen probleem, mits de constructie maar degelijk is.

_________________
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Extra zitplaats
BerichtGeplaatst: do 07 jul, 2005 23:47 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
henkhy schreef:
Waarom zou je van de RDW geen extra zitplaats voorin mogen maken?
Volgens mij is dat geen probleem, mits de constructie maar degelijk is.

Ik dacht dat ik op de vorige RDW site had zien staan dat ik officieel 2 zitplaatsen heb, maar ik zie nu op de nieuwe dat ik er 0 heb (dat rijdt moeilijk, want ik heb ook 0 staanplaatsen ;))
In ieder geval had ik het idee dat ik alleen de twee echte voorstoelen mag gebruiken (de dwarse achterbanken mag ik volgens mij ook niet gebruiken omdat het geen camper is maar als personenauto geregistreerd). Maar misschien dat ik het nog eens moet navragen bij de RDW.

Om terug te komen op mijn derde stoeltje, hier een paar foto's:
Afbeelding Afbeelding
Het is naar ik heb begrepen een voorstoel uit een Ami waaraan twee ogen zijn gelast en een vaag uitklapding wat als achterpoot dienst doet.
De persoon die er op zat moet of klein zijn geweest of z'n benen langs de pook hebben gelegd.

Op mijn website (hier klikken dus) staan meer (en grotere) foto's.

(let verder niet op de kabels die o.a. aan m'n kraan vastzaten (heb ik meteen ook maar even netter weggewerkt), die zijn namelijk van m'n achteruitrijcamera die voorlopig nog steeds een prototype is :D
(zal die binnenkort ook wel in een topic showen :D))

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jul, 2005 9:23 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
[off topic mode]
Hee, daar zie ik iemand met dezelfde watertank als dat ik heb... Ik heb me eens laten vertellen dat deze heel zeldzaam zijn, met nog een lang verhaal eraan vast, maar daar zal ik de rest van de wereld maar niet mee lastig vallen.
[/off topic mode]


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jul, 2005 21:15 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ree schreef:
[off topic mode]
Hee, daar zie ik iemand met dezelfde watertank als dat ik heb... Ik heb me eens laten vertellen dat deze heel zeldzaam zijn, met nog een lang verhaal eraan vast, maar daar zal ik de rest van de wereld maar niet mee lastig vallen.
[/off topic mode]

Misschien dat we daar dan nog een topic over moeten openen? :D
Ik had inderdaad al eens van iemand gehoord dat 't sowieso bijzonder was dat die van mij nog helemaal heel is.
Ik heb 'm nog niet gebruikt en weet ook niet of 't een handig ding is (maar ja, ik heb tot nu toe ook nog maar 1 nacht in MurpHY doorgebracht).


Over mijn derde stoel (en weer terug ontopic): mocht iemand het de meest geniale uitvinding ooit vinden dan mag ie gerust bij mij aankloppen om 'm over te nemen. Bij mij is het op dit moment alleen een stuk curiosa dat voornamelijk in de weg ligt (ligt altijd achter in de bus, want ik heb er op mijn studentenkamer geen ruimte voor).

Oh toch nog even off-topic: Ree, je had de 1000e posting hier op het forum! :D :lol: :mrgreen:

Afbeelding

Tot zover post nr 1001 :D

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 jul, 2005 12:15 
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner
 Profiel

Geregistreerd: wo 13 aug, 2003 8:43
Berichten: 24
Woonplaats: Amsterdam
Bedankt voor de info. Als iemand anders nog tips heeft, is dat altijd welkom natuurlijk. De foto's zijn duidelijk. Ik had zelf ook zoiets in gedachte. De middelste stoel moet natuurlijk iets naat achteren vanwege de motorkap.

Nu nog iets verzinnen zoodat de stoel klein weggeborgen kan worden als ik hem niet gebruik.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2006 12:18 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb het inmiddels opgelost. De kleine zit tussen ons in. De zitting zit aan een frame, waaraan ook de gordel vastzit (heb nu dus 3 gordels vooring). Dit frame is vastgezet aan de orginele gordelpunten. Er is dus niet extra geboord in de auto. Verder is de gehele zitting opklapbaar, en hierna weg te schrnieren achter de passagiersstoel.
Bekleding van het geheel moet nog gebeuren zoals je ziet, maar het begin is er.

Afbeelding

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov, 2006 18:36 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: zo 29 okt, 2006 20:22
Berichten: 91
Woonplaats: Den Helder
Kijk even in de topic te koop aangeboden bij de advertentie
HY en HZ te koop daar staat een foto van een bus met 2en een klein middinstoeltje (lijkt origineel).


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov, 2006 20:49 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Nou orgineel is het niet volgens mij, meer een stukje huisvlijt van iemand die het niet zo nauw neemt met de veiligheid. Maar misschien was dit een extra zitplaats voor zijn schoonmoeder i.p.v. zij kind :lol: .

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov, 2006 23:24 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: zo 29 okt, 2006 20:22
Berichten: 91
Woonplaats: Den Helder
ha,ha nee veilig inderdaad niet echt, maar het stoeltje vertoont toch enige gelijkenis met de originele.
Jou oplossing lijkt me ook een goeie overigens, en veilig,
zelf heb ik nog niet eens driepuntsgordels voorin, hou jou oplossing even in gedachten hiervoor, bedankt.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group