Citaat:
Je kan het lager open maken, voorzien van nieuw vet en dan weer op de juiste spanning vastzetten.
... een beetje "heel kort door de bocht" maar in principe niks op aan te merken.
Oftewel: je zult in ieder geval minstens de remtrommels moeten demonteren om bij die lagers te komen. En de nodige nauwkeurigheid in acht nemen v.w.b. de "samenstelling" en "plaatsing" van de lager-delen (o.a. opvulringen e.d. ...).
Echter: wàt is de reden van jouw vraag ... ? Van origine zit er voldoende vet in die lagers en gaan deze jarenlang mee en behoeven geen (verder) onderhoud.
Mócht je van plan zijn om de hele bubs te demonteren en van nieuw vet te voorzien, laat je dan even goed voorlichten ! (deskundige op dit gebied: Albert Hetterscheid, doorgaans (bijna) iedere zaterdag aanwezig in het magazHYn in Heesch).
1) namelijk: te wéinig vet ... dan loopt het lager vast.
2) maar: tevéél vet ... dan draait het lager uiteindelijk (te) heet, wordt het vet (te) dun en derhalve "vloeibaar" en wordt alsdan uit het lager geperst/geslingerd met als gevolg dat je bij 1) beland ...
Succes !
Gert
P.S.: wees niet verbaast wanneer je in die lagers - i.p.v. vet - een hoop smurrie (vettige roestprut) aantreft en ga er vooral niet automatisch van uit dat enkel schoonmaken + nieuw vet weer goed-draaiende (veilige) lagers oplevert !