Het is nu vr 29 maart, 2024 13:21


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Al een jaar een Hy
BerichtGeplaatst: do 12 feb, 2009 14:04 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 04 feb, 2009 14:27
Berichten: 100
Woonplaats: Katwijk aan zee
Wij hebben onze HY 1962 met 20.000 km op de teller in België gekocht. De Hy was op 5-12-2002 in Lille geveild met 18441 " kilométrage".
In België mocht hij gewoon nog rijden dus ik dacht hem even op het Belgische kenteken naar huis te rijden. Niet dus. Dat kenteken hoort bij de persoon.
Maar goed, van een vriend een paar "groene garage" platen geleend en de bus naar huis gereden. Eerst de verzekering nagevraagd, maar de rit met de platen is verzekerd. Om de ritten voor weging en onderzoek te kunnen doen, moet een 'voorlopig" kenteken aangevraagd worden. Op dit kenteken is de auto ook verzekerd.
Ik vond de volgende periode wat vaag, wat betreft het kenteken en het rijden zonder APK, om de auto voor die APK gereed te maken. Niet de verzekering, die was in orde.
Voor die APK keuring, moest het nodige gebeuren, bv aan de remmen. Het lijkt er op, dat men verwacht dat je de auto dan op een trailer vervoerd.
Omdat de verzekering in orde was, ben ik een paar keer op en neer gereden , voordat de auto APK gereed was.
We zijn vorig jaar met de HY naar Engeland geweest. Eerst Wales, met hellingen van 25% en daarna door naar Goodwood.
Ik heb net een onderhoudsbeurt (bijna) afgerond, want de teller staat nu op 28400. De HY moet zich het afgelopen jaar rot geschrokken zijn.
Voor het onderhoud van de remmen heb ik me voor een set speciaal gereedschap op een wachtlijst laten zetten bij HY-Team, want die wil ik goed in de gaten houden.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group