Het is nu vr 29 maart, 2024 1:37


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 18:59 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Aantal kilometers neemt wel af van dagelijks naar de funritjes en toertochten. Dat is dan al een oudje Joost.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: vr 25 okt, 2019 9:53 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
20/21/22 september nog een leuk weekend met prachtig weer gehad op De Lievelinge met enkele bevriende busjes :)
Bente was mee in de bus en heeft ook twee nachten in de bus geslapen, Aafke, Fiene en Lasse kwamen de zaterdag langs (met taart, want ik was jarig).
Bijlage:
IMG_20190921_151608.jpg
IMG_20190921_151608.jpg [ 214.56 KiB | 18106 keer bekeken ]
Bijlage:
IMG_20190921_223839.jpg
IMG_20190921_223839.jpg [ 335.88 KiB | 18106 keer bekeken ]
Bijlage:
IMG_20190921_090005__01.jpg
IMG_20190921_090005__01.jpg [ 383.52 KiB | 18106 keer bekeken ]


Gisteravond (24 oktober) voor een vriendin even helpen met banken verhuizen, net 3 KM naar haar huis gereden, maakt MurpHY net voor ik parkeer een piepend geluid (slippende V-snaar?) en als ik geparkeerd sta zie ik een heel waterspoor. Een van de omwonende is ook Citrofiel (en een vriend van onze vriendin) en hij is dan weer bevriend met Martin (M.Groenendaal hier op het forum :) ), en die heeft hij even gebeld. Conclusie was vrij snel dat de thermostaat waarschijnlijk dicht is blijven zitten. Even water bijgevuld, gestart en toen was hij blijkbaar wel open, bovenste leiding werd weer warm en thermometer gaf netjes 70 aan (die had ik helaas niet gecheckt toen ik parkeerde). Enfin, daarna rustig gereden en geen enkel probleem meer verder, banken mooi verhuisd :)
Bijlage:
IMG_20191024_221812.jpg
IMG_20191024_221812.jpg [ 1.13 MiB | 18106 keer bekeken ]

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: wo 01 apr, 2020 14:26 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Nou, dat we dat toch nog mogen meemaken. In deze rare tijd kan ik wel even stilstaan bij het feit dat vandaag 15 jaar geleden ik met een huisgenoot in de trein stapte om van Enschede naar Middelburg te reizen. Daar gingen we een rare bus ophalen, de 44-02-XD. Kosten: 2800 euro. Op de terugweg zijn we via Neeltje Jans gereden en hebben we in Den Haag de vriendin van de huisgenoot opgehaald om vervolgens dat hele stuk terug te rijden naar de campus van de UT. 40KM voor Enschede ging het olielampje branden en moesten we op zoek naar de olievulopening :D
Als het meezit ga ik morgen even een rondje met 'm rijden, voornamelijk om even te kijken of het rustig is op de stort om een lading oud papier en wat andere spullen weg te brengen.
Hij staat al een tijdje te koop, ben er niet heel actief mee bezig vanwege de hele coronacrisis, maar ook omdat iets in mij het nog steeds tegenhoudt, terwijl het niet rationeel is om 'm te houden.


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Tussenstop Neeltje Jans, eerste rit 1 april 2005
IM018548.JPG
IM018548.JPG [ 358.72 KiB | 16785 keer bekeken ]

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2020 18:08 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Vandaag een klein ritje gereden, sinds kort staat er een "Blauwe Engel" in Hengelo, dus dat is een mooi fotomomentje.Afbeelding

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2020 22:50 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 09 jan, 2009 23:18
Berichten: 306
Woonplaats: Oterleek
Leuk verhaaltje over het ophalen van je bus.
Goed om hem in beweging te houden tijdens het 'te koop staan' en deze crisistijd.
Ik heb mijn bus afgelopen december nog even uit zijn slaap moeten halen omdat er een probleem was met mijn Berlingo.
Maar het wordt opnieuw wel weer eens tijd voor een ritje 'voor de beweging' aangezien de Paasmeeting niet door gaat.

_________________
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: zo 30 aug, 2020 20:24 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Hij vliegt weer. Alle trommels zijn er af.
Voor de APK moeten de remmen dus weer gedaan worden. Elke APK wel wat, ondertussen zit er eigenlijk aan tegen niks meer op van toen ik m 15 just geleden kocht. Alles wat RVS kan zijn is dat nu ondertussen wel. En toch was er melding dat rechtsvoor lekt. Dat is een RVS exemplaar met geïntegreerde "cup".
Heb het schoongemaakt en niks bijzonders gezien. Zie het bij het ontluchten dan wel weer.
Binnenkort de achterremmen.Afbeelding

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: ma 31 aug, 2020 9:56 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Goed bezig LEiPiE! Hopelijk gaat de montage soepel en heb je straks weer een verse APK.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: wo 02 sep, 2020 8:50 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 331
Woonplaats: alesund Norway
Liefde is nooit rationeel Ewald. Een HY is toch een soort kind van je, die verkoop je niet.

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: wo 02 sep, 2020 14:46 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Soms ben je een zwevende kiezer en zo zweeft je HY :)

Hopelijk staat hij snel weer met beide benen op de grond met verse APK.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: ma 14 sep, 2020 11:01 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Mandjes met achterwielen :)
Komende zaterdag naar het magazijn voor nieuwe lagers en kijken of er iets mis is met de achtercilinders. Ik denk het eigenlijk niet eens. De voorcilinders laat ik er op zitten, daar wil ik gewoon niet van aannemen dat er iets mee mis, paar jaar oude RVS-exemplaren.
Remvoeringen ook maar mee. De rechtertrommel is heel erg gegroefd en de voering dus ook, maar op zich is dat wel mooi op elkaar ingesleten.


Bijlagen:
IMG_20200913_170829.jpg
IMG_20200913_170829.jpg [ 463.27 KiB | 15126 keer bekeken ]

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2020 23:17 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Oh ja, dus bij het magazijn geweest, er was nog 1 gebruikt achterlager, dus die is in de nog goede trommel gegaan. De andere trommel heb ik daar achtergelaten en maar een gereviseerde gekocht en nieuwe remvoeringen voor beide kanten (want gaan alleen als set) en daar dus een nieuw achterlager in. Remcilinder achter zijn gehoond en daar dus alleen nieuwe cups en kappen nodig. Totaal weer 542 euro lichter :(
Dat was dus zaterdag 19 september, meteen de volgende dag alles willen monteren. Blijkt de vetkeerring voor het nieuwe lager te missen. Er zat er nog een op m'n oude trommel, maar die ligt in de container van het magazijn. Dan uiteindelijk maar bij Citrotech besteld omdat het anders allemaal weer zo lang gaat duren. 7 euro voor de ring en 9 voor verzendkosten :(
Enfin, die is geleverd, alles weer gemonteerd en achter de trommels er weer op.
Vervolgens rechtsvoor ook weer even de trommel er op. Mmz, dat lager loopt best zwaar.
Twijfel, twijfel. Toch eerst er maar op zetten, draait redelijk zo met de hand.
Eerste ronde ontluchten: eerst rechtsachter, dan linksachter (wiel opgekrikt zodat de remdrukverdeler z'n werk doet), rechtsvoor en dan... fijn, de ontluchtingsnippel van linksvoor is niet meer te gebruiken, helemaal rond (leuk vraagje voor de garage hoe zij dan hebben ontlucht). Nou ja, toen was de tijd weer op.
Vandaag de nippel aan twee kanten vlak geslepen met een dremel en met steeksleutel 7 los gekregen. Had er gelukkig nog een paar op voorraad waarvan 1 met mooie zeskant.
Die er op en ontluchten maar. Rechtsvoor onder veert niet lekker terug lijkt het, kijkend door het kijkgat dat mijn trommel heeft (ik heb het blik er niet opzitten wegens de custom velgen).
En de trommel draait ook weer voor geen meter meer rond, toch dat lager niet lekker.
Dus trommel er weer af en daar de zuiger nog een keer uitgehaald en nog een keer extra schoongemaakt, ziet er prachtig uit verder (is zo'n RVS zuiger).
Toen uiteraard weer gaan ontluchten en vergeten dat ik de trommel er rechtsvoor niet op had gedaan... dus daar liep alles er weer uit. Feest. Rempotje leeg, dus ontluchten kon weer opnieuw met de trommel er op.
Vervolgens de trommel er maar weer af gehaald, zaterdag maar weer naar de andere kant van het land om er een nieuw lager (want gebruikt is er niet meer) in te zetten.

Heb een APK-afspraak voor komende maandag, moet toch te doen zijn: in principe is alles ontlucht en dicht en zou het monteren van een goed voorwiel genoeg moeten zijn.
Is dan tevens gezien de nieuwe regels zijn laatste APK ooit (hij is van 30 juni 1972 en als het meezit moet hij 12 oktober 2022 weer voor APK en dan is hij dus ruim 50 jaar en hoeft hij niet meer).

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: ma 12 okt, 2020 20:55 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Murphy heeft weer APK!
Garage heeft rechtsvoor nog even wat bijgesteld maar verder prima. Pfew.AfbeeldingAfbeelding

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: di 13 okt, 2020 9:42 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Yes! Waarschijnlijk MurpHY's laatste APK? :D


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: di 13 okt, 2020 9:44 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Yup! Hij is van 30 juni 1972

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: di 13 okt, 2020 10:41 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 331
Woonplaats: alesund Norway
Gefeliciteerd en nou een beetje meer gebruiken, Houd je de remmerij aan de gang. ;-)

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group