Oh ja, dus bij het magazijn geweest, er was nog 1 gebruikt achterlager, dus die is in de nog goede trommel gegaan. De andere trommel heb ik daar achtergelaten en maar een gereviseerde gekocht en nieuwe remvoeringen voor beide kanten (want gaan alleen als set) en daar dus een nieuw achterlager in. Remcilinder achter zijn gehoond en daar dus alleen nieuwe cups en kappen nodig. Totaal weer 542 euro lichter
Dat was dus zaterdag 19 september, meteen de volgende dag alles willen monteren. Blijkt de vetkeerring voor het nieuwe lager te missen. Er zat er nog een op m'n oude trommel, maar die ligt in de container van het magazijn. Dan uiteindelijk maar bij Citrotech besteld omdat het anders allemaal weer zo lang gaat duren. 7 euro voor de ring en 9 voor verzendkosten
Enfin, die is geleverd, alles weer gemonteerd en achter de trommels er weer op.
Vervolgens rechtsvoor ook weer even de trommel er op. Mmz, dat lager loopt best zwaar.
Twijfel, twijfel. Toch eerst er maar op zetten, draait redelijk zo met de hand.
Eerste ronde ontluchten: eerst rechtsachter, dan linksachter (wiel opgekrikt zodat de remdrukverdeler z'n werk doet), rechtsvoor en dan... fijn, de ontluchtingsnippel van linksvoor is niet meer te gebruiken, helemaal rond (leuk vraagje voor de garage hoe zij dan hebben ontlucht). Nou ja, toen was de tijd weer op.
Vandaag de nippel aan twee kanten vlak geslepen met een dremel en met steeksleutel 7 los gekregen. Had er gelukkig nog een paar op voorraad waarvan 1 met mooie zeskant.
Die er op en ontluchten maar. Rechtsvoor onder veert niet lekker terug lijkt het, kijkend door het kijkgat dat mijn trommel heeft (ik heb het blik er niet opzitten wegens de custom velgen).
En de trommel draait ook weer voor geen meter meer rond, toch dat lager niet lekker.
Dus trommel er weer af en daar de zuiger nog een keer uitgehaald en nog een keer extra schoongemaakt, ziet er prachtig uit verder (is zo'n RVS zuiger).
Toen uiteraard weer gaan ontluchten en vergeten dat ik de trommel er rechtsvoor niet op had gedaan... dus daar liep alles er weer uit. Feest. Rempotje leeg, dus ontluchten kon weer opnieuw met de trommel er op.
Vervolgens de trommel er maar weer af gehaald, zaterdag maar weer naar de andere kant van het land om er een nieuw lager (want gebruikt is er niet meer) in te zetten.
Heb een APK-afspraak voor komende maandag, moet toch te doen zijn: in principe is alles ontlucht en dicht en zou het monteren van een goed voorwiel genoeg moeten zijn.
Is dan tevens gezien de nieuwe regels zijn laatste APK ooit (hij is van 30 juni 1972 en als het meezit moet hij 12 oktober 2022 weer voor APK en dan is hij dus ruim 50 jaar en hoeft hij niet meer).