Hartelijk dank allemaal voor de eerste tips en adviezen, zowel hier als per pm.
Uiteraard ga ik eerst de voorbereidingen treffen aangaande dat ik mag rijden alhier met het Frase kenteken.
Vandaag me lam gebeld naar de instanties en hierbij ben ik inmiddels vrolijk gestemd... hét mág allemaal eens meezitten...
)
- WA verzekeren kán, en wel op chassisnr.
- vrijstelling voor 2 weken mogen rijden op buitenlands kenteken... (met wat geluk mag dit zelfs 1x herhaald worden).
- RDW keuring betreft alleen een identificatie keuring, er wordt niet naar technische staat volgens een apk-norm gekeken.
wel naar de staat van de wagen op absoluut onverantwoordelijke gebreken.
En voor Otje:
Citaat:
Veel succes en vooral plezier in het restaureren en bedenk vooral één ding: wanneer 'ie eenmaal in Nederland is moet je ABSOLUUT NOG NIETS GAAN VERANDEREN/REPAREREN/RESTAUREREN maar EERST NAAR DE RDW VOOR EEN NEDERLANDS KENTEKEN !!!- toch wil ik voor mijn veiligheid en die van de HY wel een verlichtingsbalk van een fietsendrager tijdelijk monteren.
Reden hiervan is dat de achterverlichting nu niet is wat het moet zijn en bovenal: de HY heeft geen richtingaanwijzers met lampjes, maar met flippers in de stylen.
En dit mag zo ook blijven van de RDW, maw, dit wordt toegestaan.
Maarja... begrijpen de mede weggebruikers dit wel... ¿¿¿ daar ben ik wat bangig voor.
Bij de RDW aangekomen wordt dit wel even verwijderd, wat niet weet, wat niet deert....
Stel je voor dat ik met die tijdelijke voorziening blijvend opgescheept ga worden, moet niet zijn dus.
Dus al met al: de voorbereidingen zijn gedaan.... Laat HY maar komen...