Het is nu vr 29 maart, 2024 1:50


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Terug van weggeweest
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2018 9:04 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 WWW  Profiel

Geregistreerd: wo 11 maart, 2009 11:26
Berichten: 132
Woonplaats: Mussel
Goedemorgen!

Nou ja, terug van weggeweest niet helemaal hoor; zo af en toe toch stiekem even over jullie schouders meegekeken wat er zoal gebeurt hier op dit grandioze forum :wink:

Eind 2016 heb ik in een nogal impulsieve bui mijn bus verkocht aan een Belgisch echtpaar; goed geld mee verdiend, dat wel maar ohoh wat had ik daar achteraf spijt van...
Maar, er is een tijd van gaan én komen! Gisteren was het grote moment daar dat we onze eerder deze maand aangekochte HY konden halen; voor ons een 'monsterrit' omdat we niet dagelijks met dergelijke vrachten vanuit Brabant richting het 'hoge Noorden' rijden maar ze is veilig overgekomen.

Een nieuw project dus en ik weet, we zijn allemaal dol op foto's; hierbij alvast de eerste kennismaking!

Het zal jullie zeker niet ontgaan: er moet een HELE HOOP gebeuren en ik wil me hierbij vast verontschuldigen voor de vele vragen die ik hier misschien tot in den treure aan jullie ga voorleggen (aan de andere kant zal ik het zeker niet nalaten mijn eerder opgedane 'expertise' ook met jullie te delen waar nodig :wink: )

Alvast hartelijk dank en ongetwijfeld een keer tot ziens op een treffen, in hét magazijn of wie weet waar!

Oh... de foto's staan in omgekeerde volgorde :mrgreen: :mrgreen:

Wim


Bijlagen:
2018-08-27 17.16.37.jpg
2018-08-27 17.16.37.jpg [ 1.8 MiB | 16332 keer bekeken ]
2018-08-27 12.42.57.jpg
2018-08-27 12.42.57.jpg [ 2.06 MiB | 16332 keer bekeken ]
2018-08-27 12.42.30.jpg
2018-08-27 12.42.30.jpg [ 2.37 MiB | 16332 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Terug van weggeweest
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2018 10:19 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Hoi Wim,

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. En wat een mooi kenteken :)

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Terug van weggeweest
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 10:45 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 331
Woonplaats: alesund Norway
gefeliciteerd en welkom terug.


krijg een beetje nostalgie van dat kenteken, de eerste HY die ik ooit kocht had kenteken 11-22-AB. Das meer dan 30 jaar geleden maar ik herrinner me het nog goed. Ik moest hem echter na 2 weken teruggeven aan de verkoper. ( S. Nicolai r.i.p) Hij was zo rot dat hij niet van zn plek te krijgen was. Remmen zaten vast en met opkrikken ging van alles omhoog behalve de bus...Wil Klaassen was nog komen kijken of ie me kon helpen maar de bus was te ver heen. Ik kon toen ook og niet lassen.

Veel succes met je bus!

overigens bijzondere neusplaat, die is uit 1964, is maar 1 jaar geleverd ; grote chevrons en gaten voor de verwarming onderin.

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Terug van weggeweest
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 11:30 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 WWW  Profiel

Geregistreerd: wo 11 maart, 2009 11:26
Berichten: 132
Woonplaats: Mussel
Gert-Jan, dank je voor dit 'opbeurende' bericht :mrgreen: :mrgreen:

Er is aan deze bus ook al het nodige gelast hoor; met name chassisbalken zijn grondig aangepakt, maar het overige plaatwerk is nog wel een klusje hoor. Maar ik heb wat polyester delen bij de bus gekocht waarmee de eerste rottigheid tot het verleden behoort.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Terug van weggeweest
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 17:19 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 19 dec, 2006 0:10
Berichten: 222
Woonplaats: Oosterbeek
Welkom, herintreder!

Wouw mooi verhaal en leuk dat je weer bent! succes met je bus!


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Terug van weggeweest
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 21:16 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: zo 12 jul, 2009 22:17
Berichten: 671
Mooie tuin waar de bus stond ook ;)

Wim ik wist niet dat je op dit forum ook wel eens kijkt. Ik ben degene waar de bus een tijdje heeft gestaan, waar jij hem dus opgeladen hebt.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Terug van weggeweest
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2018 10:29 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 WWW  Profiel

Geregistreerd: wo 11 maart, 2009 11:26
Berichten: 132
Woonplaats: Mussel
Goedemorgen Joost!

De kans dat we elkaar hier weer ontmoeten is natuurlijk bijzonder groot; kan me niet voorstellen dat er HY-bezitters/-liefhebbers zijn die nog géén account hebben op dit forum :D

De terugreis was nog even spannend: hadden slechts twee spanbanden ter beschikking maar mede dankzij tips van Theo is de reis naar huis probleemloos verlopen.

De bus: je wist dat o.a. de startmotor niet meer aanwezig was. Ik had op de Franse marktplaats "Leboncoin.fr" een goed(koop) exemplaar op de kop weten te tikken en kon natuurlijk niet wachten. Binnen 5 minuten gemonteerd, nieuwe accu d'r in, bougies reinigen. Ik heb de (nieuwe) benzineleiding rechtstreeks op de carburateur aangesloten; de LPG verdamper heb ik hierdoor ff buitenspel gezet. Jawel: starten en lopen, als een zonnetje (zelfs tijdens het typen van dit stukje weer een kippenvelmomentje :wink: )


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Terug van weggeweest
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2018 7:12 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: zo 12 jul, 2009 22:17
Berichten: 671
Theo had al verteld ja over jullie tekort aan spanbanden. Mooi dat het goed is gegaan.

Rijden en remmen deed de bus altijd goed zover ik weet, dus dat komt vast goed :)


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group