Het is nu do 28 maart, 2024 20:36


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: KUIKEN ELF
BerichtGeplaatst: do 23 sep, 2021 15:06 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: wo 22 sep, 2021 19:48
Berichten: 1
Beste HY eigenaren en liefhebbers,
Graag wil ik mij hierbij even voorstellen:
Mijn naam is Nicolaas en ben gepensioneerd transportondernemer.
In 1973 kocht ik voor 750 gulden een gesloten zandgele HY met daarin getimmerd een 2 persoons bed en een simpel kastje met ouderwets 2 pits gasstel. De 1e versnelling ,,ratelde”enorm dus even advies bij de Citroën garage gevraagd. De chef vertelde mij dat hij over 1 minuut in elkaar kon draaien maar ook nog een half miljoen km mee kon gaan.
Wat doe je dan als 22 jarige chauffeur met zeer weinig financiële middelen? Juist, de gok nemen en met vrouw en zoon van 2, paar water jerrycans, slaapzakken en kinderbedje op avontuur door Frankrijk. Wat een feest was dat! We zijn binnendoor tot Nice gekomen en weer terug. Ergens in de Provence moesten we een flinke klim maken met hairpins waarbij we zo’n 20 minuten uitsluitend in zn oorverdovende ratelende 1e versnelling omhoog kropen met natuurlijk een flinke sleep Fransen er achter.
Na de vakantie direct deze geweldenaar moeten verkopen daar de 750gulden van Opa waren geleend. Deze zandgele HY had voor op het dak de naam KUIKEN ELF staan.
Ik ben zeer benieuwd of iemand weet of hij nog in leven is en/of iemand actieve herinneringen heeft aan deze kuiken elf.

Met een winter flink sparen in 1974 een Renault Estafette gekocht met hoog dak. Vooral omdat je bij deze auto aan de chauffeurskant een schuifdeur had en je met een kettinkje tegen het er uit kukelen kon je dan lekker(fris) rond toeren!
Deze iets luxer ingericht met Franse landkaart op de tafel geplakt en ook weer na de vakantie met beetje winst kunnen verkopen. Na paar jaar met Caravan en zeilboot had ik in 1978 het geluk een blauwe HY van 1e eigenaar te kunnen kopen met weinig KM.
Dit was een lot uit loterij, altijd binnen geslapen en door 1 vaste chauffeur door en door vertroeteld/onderhouden.

Onder begeleiding van bevriende aannemer/timmerman ramen er in gezet en zeer leuk ingericht met zelfs voor het bier een koelbox!.
Met inmiddels een 2e zoon en 2 bevriende campergezinnen 3 weken vrij kamperend Frankrijk doorgetrokken, ook weer tot aan Nice en diverse andere kustplaatsen.

Helaas ook dit exemplaar weer moeten verkopen, mede omdat er geen betaalbare stalling in de buurt was te vinden.

Ergens rond 1984 nog een blauwe HY gekocht maar vanwege de slechte staat en tijdgebrek zonder om te bouwen weer snel verkocht.

Na vele jaren met caravan en Griekse zeilvakanties in 1997 een Zomerhuisje gekocht in Griekenland.

In 2017 een Fiat Ducato buscamper gekocht waarmee we inmiddels 130dznd km door Europa hebben getrokken waarbij ook jaarlijks heen en weer naar Griekse zomerhuis.

In 2018 een enorme hagelbui waardoor hij nu is voorzien van ca 2600 deukjes.
Heb nog overwogen om er zo’n Italiaans HY pakket op te laten zetten maar vond 27dznd Euro een beetje te gortig!

Overigens werd de Ducato aankoop mede veroorzaakt doordat ik de laatste werkzame jaren er nog een grote aanhanger mee moest trekken wat het mij met alle comfort onderweg zeer goed is bevallen!(in de vrachtauto had je een bed en koelkast maar geen wc,keuken en (warm) stromend water!)

Nog wel even gedacht een HY hiervoor te nemen maar dat leek mij ,mede vanwege het geluid, geen goed idee.

Ben al een tijdje aan het spitten in oude Dia dozen om gegevens van de ,,oude” Campers terug te halen maar bij gebrek aan een diaviewer kan ik er nog niets van zien.

Zodra ik de kentekens heb gevonden zal ik mij wederom melden met de vraag of iemand een van deze campers nog in eigendom heeft gehad en nog mooier wat avonturen er over wil melden.

Ik draag u allen een warm HY hart toe en wens u nog vele plezierige en veilige kilometers!
Met vriendelijke groeten,
Nicolaas.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: KUIKEN ELF
BerichtGeplaatst: wo 29 sep, 2021 22:54 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Welkom Nicolaas!

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: KUIKEN ELF
BerichtGeplaatst: di 05 okt, 2021 18:51 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
 Profiel

Geregistreerd: wo 27 dec, 2006 17:13
Berichten: 148
Woonplaats: Ovezande
Welkom, leuk verhaal :)


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group