Het is nu do 28 maart, 2024 21:00


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Autohoes
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2010 21:59 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 04 feb, 2009 14:27
Berichten: 100
Woonplaats: Katwijk aan zee
Onze HY wordt het hele jaar wekelijks gebruikt en staat hoewel we een stalling hebben afgelopen winter gewoon op de oprit naast ons huis.
Het enige probleem is lekkage. Bij "verkeerde" wind komt er water binnen. Géen probleem in de cabine, dat wordt vanzelf weer droog, maar een probleem bij de achterdeuren, waar de isolatie achter de betimmering nat is geworden. Ik ga dat repareren, maar denk dat een hoes op het dak, achter de cabine, die de bovenkant van de zijramen en de achterdeur bedekt mijn lekkage oplost.
Heeft iemand zoiets geprobeert?
groet Cees


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Autohoes
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2010 11:22 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
CeesKromhout schreef:
Bij "verkeerde" wind komt er water binnen


Cees,
Zonder gekheid: heb je de bus al eens andersom op de oprit gezet, dus achterstevoren? Dan is verkeerde wind ineens goede wind! :idea:

Jacques


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Autohoes
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2010 13:39 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 04 feb, 2009 14:27
Berichten: 100
Woonplaats: Katwijk aan zee
Jacques,
Ik begrijp je opmerking. Je moet weten dat, waarschijnlijk tot..............van andere Hy bezitters onze HY op de oprit van ons huis staat, direct achter de duinen in Katwijk aan zee. Ons huis heeft een gebogen noordgevel, met die gebogen oprit.
Als het waait ontstaan daar draaiwinden. Ik heb hetzelfde probleem met onze AZ 1959. Normaal "waterdicht", maar........
Die Eend staat in daarom in een garage en misschien moet de HY ook maar naar z'n stalling. Ik vind de HY alleen te leuk om mee te rijden en heb hem als het even kan liever "bij de hand", hoewel er ook andere auto's van ons staan.
groet Cees


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Autohoes
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2010 18:22 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
.....ja, maar of een hoes nou wel zo handig is? Als het "veel werk" is om deze eraf en erop te doen dan ga je de bus ook minder gebruiken. Dan kan HY beter binnen staan.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Autohoes
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2010 19:42 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 mei, 2009 16:26
Berichten: 313
Woonplaats: Culemborg
Cees, je bent toe aan een carport :D


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Autohoes
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2010 20:05 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 04 feb, 2009 14:27
Berichten: 100
Woonplaats: Katwijk aan zee
Carport:
Helaas heb ik de maximale oppervlakte van ons perceel al bebouwd. Twee jaar geleden heb ik een tuinhuis met kelder van 30 m2 gebouwd. Een bijgebouw dus. Dat mocht alleen omdat de regels van de gemeente over-ruled werden door het rijk .Nu mag er niets meer bij.

Overigens ben ik gestopt met verzamelen van garages en zelfs een kleine hal...............het tegenkomen van iets unieks dat ik dan écht moet kopen houd niet op zolang ik ruimte heb. ( volgens mij hebben meer mensen daar last van)
groet Cees


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Autohoes
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2010 20:16 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 04 feb, 2009 14:27
Berichten: 100
Woonplaats: Katwijk aan zee
HY binnen zetten

In de twee jaar dat we HY hebben zijn doorlopend soms kleine dingen opgelost, waardoor HY nu stil en soepel rijd. Steeds denk ik dat het goed is, maar steeds vind ik weer iets en rijd HY weer beter.
Als HY in de stalling staat weet ik bijna zeker dat dat stopt. Ik haal hem dan gewoon niet/minder. Ik heb hier thuis twee auto's ( 25 jaar geleden gerestaureerd eerst intensief gebruikt) in de garage staan. Die zijn er al jaren niet meer uit geweest. Ik heb me voorgenomen om ze volgend jaar in ieder geval voor een trip gereed te maken, maar ondanks dat ze er nog als nieuw uitzien, zal ik technisch een behoorlijke klus hebben. Het gaat gewoon hard achteruit als het niet gebruikt word.
Cees


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Autohoes
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2010 22:40 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Cees

Kèn jouw probleem; mag zelf óók nix bouwen maar heb dat opgelost door een overmaatse pergola te bouwen waar bovenop grote houten bogen staan. Hier overheen heb ik zwaar zeildoek gespannen en idem aan de regen/wind-zijkant. Mócht de Gemeente vervelend gaan doen dan is dat zeildoek er in een mum van tijd af ... en er weer op. Aangezien we óók nog een 2CV en een AZU hebben staat er inmiddels een tweede "pergola" in m'n tuin ...

En dan maakt het niet uit in welke richting de neus van jouw HY wijst ... hè Jacques !

Succes !
Gert

(Dàcht ... dat ik daar foto's van had op internet ... edoch ... Hier wel een paar andere.
http://www.flickr.com/photos/citroenhyt ... 299777429/ )

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Autohoes
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2010 8:58 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 04 feb, 2009 14:27
Berichten: 100
Woonplaats: Katwijk aan zee
Gert,
Mooie bus trouwens. Onze HY is van binnen in de oorspronkelijke inrichting ( vernieuwd) gelaten. Eerst is het een mobiele operatie-kamer geweest en daarna manschappen auto voor de brandweer met twee opklapbare banken achterin. Met opgeklapte banken is het een perfecte werkauto en zo wordt HY ook gebruikt.
Hanny gebruikt hem ook bij haar rommelmarkt verkoop. Als ik naar de bouwmarkt ga............ Ik heb er zelfs een draaibank mee uit Den Helder gehaald, maar ondertussen hoor ik elk geluidje. En probeer dat op te lossen.
Tijd zat, want ik ben met pensioen, maar stik van de andere hobby's. Vandaar dat ik hem liefst voor de deur houd.
Cees


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Autohoes
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2010 9:05 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: zo 12 jul, 2009 22:17
Berichten: 671
is het een idee om de HY waterdicht te maken?

is het een slecht rubber of iets dergelijks?


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Autohoes
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2010 16:27 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 04 feb, 2009 14:27
Berichten: 100
Woonplaats: Katwijk aan zee
Joost,
Wist ik maar waar het vandaan komt. Deze zomer ga ik het dak schilderen, wat ik eigenlijk jammer vind, want het is nog z'n orginele lak. Maar dan kan ik de gootaansluitingen extra aandacht geven.De zijramen zijn er uit geweest toen ik het interieur vernieuwde en met nieuwe kit gemonteerd en de achterdeur rubbers ziijn vernieuwd. Feit blijft dat het stikt van de naadjes van het plaatwerk bij een HY. Toen ik de orginele wand beplating ( hardboard dat gegolfd was van het vocht)er uit gehaald had, waren een paar onderste hoekstukken van het houten frame verrot. Het lekken is dus niks nieuws.
Het plaatwerk aan de binnenkant was nog gaaf. Het geluk met jaren 60 plaatwerk denk/vind ik. Mede daarom ook onze AZ van 1959, óok nog in z'n orginele ( verweerde) lak.
Cees


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Autohoes
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2010 17:13 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
 Profiel

Geregistreerd: wo 16 mei, 2007 16:37
Berichten: 112
Woonplaats: barneveld
Cees het is vrij simpel op te lossen.

Als je een carport maakt die in plaats van vast in de grond op wielen staat maakt het geen deel uit van de hoeveelheid die je mag bebouwen.
Natuurlijk moet je wel zorgen dat het "stormproof"is maar dat kan niet zo moeilijk zijn.
Ik heb een tijd lang een dak wat ik over had van een HY over mijn Fiat Giardiniera heen geplaatst,werkte perfect.
Helaas geen foto van maar je begrijpt vast wel de bedoeling.
Zolang het verplaatsbaar is zijn er geen regels,helemaal niet als het onder de noemer moderne kunst valt.
Regels zijn er om te verbreken,een HY bevochtigen is een doodzonde.

Gr Willem

_________________
La tête dans les nuages
HY78 bj 69 verlengt en op LPG.
zonnegeel.
Lid van ANWB maar ook van het HY Team en Le Camion.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Autohoes
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2010 20:56 
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 04 feb, 2009 14:27
Berichten: 100
Woonplaats: Katwijk aan zee
Willem,
Dát..............was nou dat briljante idée waar ik op hoopte!!!!!!!!!! Als je ons huis zou zien, héeel.... modern, dan begreep je me. Oók het tuinhuis is zo'n modern geval, uiterst praktisch en slim met de regels omgegaan. Dat voorstel om er een kunstwerk van te maken, dát spreekt me erg aan. Ik schilder ook en een praktisch kunstwerk.........helemaal goed!



Bedankt en kom gerust eens kijken
Cees


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Autohoes
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2010 23:01 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Cees

Zodra je jouw "kunstwerk op wielen" àf hebt verwachten we natuurlijk wèl foto's in dit forum !

Succes !
Gert

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Autohoes
BerichtGeplaatst: do 04 maart, 2010 23:57 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: ma 20 jul, 2009 16:56
Berichten: 209
Woonplaats: langweer
zijn er in jouw gemeente toevallig ook nog kunstsubsidies??? :twisted: :twisted:

_________________
http://picasaweb.google.com/bram.martsen
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group