Het is nu do 28 maart, 2024 13:59


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: Conservering
BerichtGeplaatst: wo 01 dec, 2010 17:54 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
brammie schreef:
en de onderkant ik zei het al KOOLTEER er is geen betere!!

Dit onderwerp is altijd lastig, omdat iedereen denkt dat zijn eigen product het beste is, en iedere vergelijking is lastig omdat iedere basis anders is. Elders heb ik al eerder dit linkje gedropt naar een m.i. degelijk uitgevoerd onderzoek naar roestwering voor producten in kokerbalken. Zelf ben ik geen voorstander van dikkere producten onderop je bus waardoor je niet kan zien of er roestvorming plaatsvindt. Liever wat minder beschermd, maar dat je het direct ziet, dan een dikke beschermlaag en dat je er na een langere tijd achter komt dat er enorme gaten zijn ontstaan.

Mijn bus is - volgens mij vanuit de fabriek - behandeld met een tectiel laag. Hier ben ik niet blij mee, want hij laat zo af en toe op willekeurige plaatsen los en dan blijft er vocht tussen zitten. Ik ga ieder jaar met een krabber en een kwast met owatrol langs alle plekjes die kaal zijn. Zo is mijn bus nog redelijk hard na 40 jaar zonder te lassen. Ik ben echter wel van plan om het plaatwerk te gaan restaureren en daarna in de dinitrol te zetten. Of in Mike Sanders Fett, maar ik heb nog geen ervaringen met het bedrijf dat dit doet.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Conservering
BerichtGeplaatst: do 02 dec, 2010 16:12 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Ik heb hem lekker gewoon weggebracht naar Alphen a/d/ Rijn. Daar zit een hele goede anti roestboer. Geen gelazer, en ze spuiten niet alles onder en zorgen dat de boel gewoon goed schoon en droog is voordat hij in het spulletje wordt gezet. Ik ben nu bijna 8 jaar verder en het zit er nog steeds goed op en komt in een warme zomer (nu dus even niet) nog tussen de naden doorlopen.
Het kost een paar centen, maar je komt zelf toch niet overal en zij wel.

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group