Het is nu do 28 maart, 2024 17:50


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: 30-72-xb kricksteun reparatie
BerichtGeplaatst: za 29 jan, 2011 14:08 
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
 Profiel

Geregistreerd: di 11 jan, 2011 18:50
Berichten: 69
Woonplaats: vlagtwedde
Zoals beloofd wat over de voortgang van het weer op de weg brengen van dit vehikel; ik beoog beslist nog geen restauratie, HY moet eerst rijden. Zie voor de aanschaf bij 'stel jezelf voor'.

Omdat ik een paar goede punten moet hebben om de HY op de 2-koloms brug te zetten, heb ik gisteren in de zon het linker krickpunt voor onder handen genomen.
Vanwege de waarschuwingen van Forummers en gezien de opbolling van het blik boven deze steun, was duidelijk dat er werk gedaan moest worden. Aan de binnenzijde van de wielkast was ook krakkelée en verbogen blik te zien.
Overigens heeft rechts dezelfde opbolling en een verkorte afstand tussen buis en steun boven, dus daar moet ook wat gerepareerd worden.

Na een eerste verkennende snede met de flex kwam meer ellende naar voren. Gelukkig was ik al wat voorbereid, met name via 'de HY's van MY', gevonden via dit Forum.

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Boven de pijp voor de krick is duidelijk een opbolling van het blik te zien. Het steuntje erboven zit nog wel op zijn plek en kan als referentie dienen om de plaats van de buis te bepalen.
IMG_4643_1.JPG
IMG_4643_1.JPG [ 81.44 KiB | 26756 keer bekeken ]


Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Zo lijkt het nog veel erger.
IMG_4646_1.JPG
IMG_4646_1.JPG [ 88.54 KiB | 26755 keer bekeken ]


Na het losprepareren van de buis heb ik met de krick de juiste plek van de buis bepaald. Er blijkt precies 4 cm tussen bovenzijde buis en de daarboven zittende omgezette plaat (cq balkje) te zitten. Met een paar stukjes 40-20 pijp die ik nog had liggen een stuntje gemaakt; zo wordt in ieder geval de kracht goed verdeeld.

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Twee reststukjes 40-20 pijp zijn gebruikt om de krickpijp af te steunen op de bovenliggende constructie.
IMG_4654_1.JPG
IMG_4654_1.JPG [ 80.34 KiB | 26756 keer bekeken ]


Ondertussen blijkt het horizontale balkje naast de steun deels verrot; er kan water door naar binnen lopen. Hier moet een hoeklijntje op. Bij nadere beschouwing moet tzt dat hele balkje maar eens vernieuwd worden.
Ook de bevestiging van de spatbordrand aan de carosserie is onderin deels afwezig. Ik heb gekozen om een driehoekig plaatje in te lassen ter versteviging en tevens om het water af te leiden van het anders aanwezige verzamelputje voor vuil onderin.

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Een driehoekig plaatje tussen spatbord en felsrand geeft stevigheid aan het broze geheel en leidt water af in plaats van in de voeg spatbord-driehoeksplaat-felsrand carosserie.
IMG_4656_1.JPG
IMG_4656_1.JPG [ 79.47 KiB | 26764 keer bekeken ]


Toen werd het me te koud. De afwerking en het plaatwerk aan de onderzijde volgen later wel. In ieder geval is dit punt weer betrouwbaar.

_________________
Beter gaande dan mooi en staande


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 30-72-xb kricksteun reparatie
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 0:37 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Citaat:
In ieder geval is dit punt weer betrouwbaar.
Eeuuhh ... Alex ...: als je bedoelt "betrouwbaar in de zin als kriksteun ..." Nee duzzz ... !! Ergens ... moeten er nog bussen rondrijden ... die inderdaad op een dergelijk "krikpunt" worden opgekrikt ... Maar hoe meer deskundigen ik ontmoet ... en daar m'n eigen ervaringen bij optel ... kan ik slechts concluderen: gebruik die originele krik NOOIT MEER !!!!! Tenzij je het leuk vind om al dat plaatwerk, waaraan je nu hebt zitten slijpen en lassen, nogmaals opgefrommeld te zien worden ... !
Koop een (klein) garage-krikje welke je plaatst onder de onderste triangel die eindigt aan de onderkant van de onderste fusee-kogel van het voorwiel of, ingeval de achterzijde, onder de buis waar de torsiestaven doorheen lopen, en dan zo dicht mogelijk bij het wiel ...
Pas dàn krijg je jouw bus onbeschadigd de hoogte in ...
Succes !
Gert

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 30-72-xb kricksteun reparatie
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 11:32 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: wo 14 jun, 2006 7:41
Berichten: 1049
Woonplaats: Zuid-Limburg
Ottje schreef:
Ergens ... moeten er nog bussen rondrijden ... die inderdaad op een dergelijk "krikpunt" worden opgekrikt ...

Zo heeft ie dus 14 dagen op krukken moeten staan! (of waren het nu krikken :? ) zonder krakend blikwerk!


Bijlagen:
DSC06975.jpg
DSC06975.jpg [ 281.36 KiB | 26649 keer bekeken ]
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 30-72-xb kricksteun reparatie
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 19:46 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
Doe ik je niet na! Aan 1 kant is ie nog wel hard, maar de andere kant is ie een keer te hard neergekomen (niet bij mij), dus dat is wat gestuikt.

gr Teun

_________________
Franse HY72 uit 1978
http://picasaweb.google.nl/tvbaaren/
http://nl.youtube.com/user/tvbaaren


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 30-72-xb kricksteun reparatie
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 19:53 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: zo 12 jul, 2009 22:17
Berichten: 671
ik durf mijn kriksteunen ook niet te gebruiken, volgens mij zitten er achter bij mij ook geen afsteun hoekjes meer bij.

ik heb altijd een 6 tons potkrik bij, die kostte me ook maar een paar tientjes.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 30-72-xb kricksteun reparatie
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 20:44 
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
 Profiel

Geregistreerd: di 11 jan, 2011 18:50
Berichten: 69
Woonplaats: vlagtwedde
Dank voor jullie reacties! Leuk, zo'n actief Forum.

Ja, mijn HY is een beetje brozer dan de mooie strakke 62 van HYvonne en, zoals geschreven, heb ik de voorste krickpunten nodig om de HY op de brug te krijgen. Dat is wel nodig, want er moet nog meer bruin metaal worden vervangen, al is het maar voor de apk.
Ik denk dat het punt lv wel houdt met de extra steun op de banaan.

Voor voor ben ik bezig met een stuk hoekstaal dat met pennen in de bussen achter de trekogen vastgezet moet worden. Dat kan zowel als kricksteun als voor bevestiging van een triangel om te slepen gaan dienen. Bovendien is het een bescherming voor de uitlaatpot. Als ik daar wat foto's van heb, zal ik verdere uitleg geven.

Groetjes, Lex

_________________
Beter gaande dan mooi en staande


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 30-72-xb kricksteun reparatie
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 21:00 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: vr 31 maart, 2006 11:28
Berichten: 1085
Woonplaats: Amsterdam
Een hydraulisch krikje werk natuurlijk misschien nog wel handiger. Maar bij mij kun je ook de boel gewoon opkrikken met de originele steunen. Maar dit weekeinde met Citrofiel even bij een bekend bedrijfje langs geweest. Dat heeft me een paar leuke zaken opgeleverd en een lege portemonnee.


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Krikje
29024-PU omega krik.jpeg
29024-PU omega krik.jpeg [ 86.91 KiB | 26594 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: 4 steuntje
Assteunen_Omega.jpeg
Assteunen_Omega.jpeg [ 34.85 KiB | 26592 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: En dan lekker liggen
kraftwerk_3991_ligmat.jpeg
kraftwerk_3991_ligmat.jpeg [ 58.31 KiB | 26592 keer bekeken ]

_________________
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 30-72-xb kricksteun reparatie
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 23:55 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ja, die Omega krik is super, stiekem een van m'n beste aankopen, is bij mij al heel veel gebruikt :)
Even ter indicatie: max hoogte is iets van 60cm en niet 35cm zoals die standaard krikjes.

In principe zijn mijn kriksteunen ook nog steeds goed, MurpHY is er al eens een keer doorheen gereden (maar 1 wig en blijkbaar aan de verkeerde kant) en dat heeft de steun wel en de krik niet overleeft ;)

Enniewee, goed bezig alex :D

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 30-72-xb kricksteun reparatie
BerichtGeplaatst: di 01 feb, 2011 2:17 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Citaat:
Zo heeft ie dus 14 dagen op krukken moeten staan! (of waren het nu krikken ) zonder krakend blikwerk!
... duzzz: precies zoals ik het al zei ... "Ergens ...". En in dit geval héééél toevallig in ons nederlandse Meerssen ... komt het nog voor .... hahahahaaaaaaaaaa !
Overigens, zonder alle voorgaande berichten nauwkeurig gelezen hebbende, behoort bij de "vaste uitrusting van Otje" een klein hydraulisch garagekrikje dat ik ooit voor EUR 25,= bij de Aldi op de kop heb getikt ... en dat ding werkt al jaren naar volle tevredenheid ! Gecombineerd met een paar (eveneens "Aldi"...) assteuntjes kan ik Otje in de hoogte houden ... jááááren lang als het moet !
Groet.
Gert

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 30-72-xb kricksteun reparatie
BerichtGeplaatst: do 03 feb, 2011 22:45 
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
 Profiel

Geregistreerd: di 11 jan, 2011 18:50
Berichten: 69
Woonplaats: vlagtwedde
Jullie hebben helemaal gelijk met je hydraulische krickjes etc. Maar ik wil de kricksteunen wel gewoon goed hebben, zowel vanwege de apk als het gebruik van die geweldige HY-krick.

Vandaag was het weer mooi zonnig weer, dus kon ik mooi linksachter in de wielkast kijken.
Van buiten zag het er zo uit:

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: kricksteun linksachter; het plaatwerk staat bol van de roest en heeft de buis losgedrukt uit het gat.
IMG_4659_1.JPG
IMG_4659_1.JPG [ 67.37 KiB | 26490 keer bekeken ]



De buis voor de krick zit los en het plaatwerk bolt naar buiten. Er zitten drie lagen roestig plaatwerk achter, dat zo opgezwollen is (roest neemt vele malen meer volume in dan ijzer) dat alles uit zijn verband is geduwd.
Na verwijdering van de roest ziet het er zo uit:

Bijlage:
IMG_4665.JPG
IMG_4665.JPG [ 81.02 KiB | 26490 keer bekeken ]



Nou, dit is wel te repareren, maar bij verdere beschouwing blijkt de buis nog een klein probleem te hebben veroorzaakt. Hij zit op de langsbalk (van het chassis) vast met een plaat, die van boven een paar centimeter van de langsbalk af staat, maar van onderen er tegenaan zit. Zo vormt de plaat een prachtige geleider van modder en water. De gevolgen laten zich raden: roest, die zelfs de langsbalk heeft aangetast.
Het volgende fotootje is gemaakt nadat ik met een hamer de plaat aan de onderzijde grotendeels had losgetikt. Om de schade beter te zien, heb ik het onderste deel van de bevestigingsplaat weggeslepen.

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: De langsbalk is beschadigd door roest van de bevestigingsplaat aan de achterzijde van de krick-buis.
IMG_4667.JPG
IMG_4667.JPG [ 94.4 KiB | 26489 keer bekeken ]



Het valt me op, dat de langsbalk van dun plaatwerk is. Bij een VW-LT is die 3x zo dik (maar die roest ook door, hoor).
Met een hoekstukje is de langsbalk gerepareerd. Vervolgens is de krick-buis vastgezet in het plaatwerk aan de buitenzijde. Voor het positioneren waren best wat kracht en een paar griptangen nodig.

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Van buiten is de kricksteun links-achter weer aardig zoals het hoort. Binnen zie ik later wel eens.
IMG_4671.JPG
IMG_4671.JPG [ 84.67 KiB | 26489 keer bekeken ]



Pas daarna is de bevestigingsplaat (van de krick-buis) vastgezet op het net gerepareerde stuk langsbalk.

Bijlage:
IMG_4669.JPG
IMG_4669.JPG [ 110.35 KiB | 26490 keer bekeken ]



Tja, als ik dan toch bezig ben, ook maar even een plaatje gemaakt om de krick-buis net achter het plaatwerk te bevestigen aan het enigszins gedesintegreerde balkje erboven. Dat geeft allebei steun en dicht meteen het gat naar de bergruimte van het reservewiel.

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Een extra plaatje verbindt nu de krick-buis met het plaatwerk en de balk boven de kricksteun.
IMG_4670.JPG
IMG_4670.JPG [ 107.54 KiB | 26489 keer bekeken ]



Alles een beetje gesproeid met verf en tectyl, zodat het met vochtig weer niet meteen weer roestig wordt. Ook de remleidingen, voor zover bereikbaar, even schoon gemaakt en in de tectyl gezet. Vervolgens de achterkant een beetje opengeslepen, maar daar vertel ik een volgende keer wel weer over.

Overigens ben ik wel blij, dat ik de foto's nu toe kan voegen, want dan wordt het meteen een leuker verhaal.
Tja, dat was een uurtje of 4 werk, met koffiedrinken tussendoor. Als het weer mooi weer is, ga ik verder.

Groet, Lex

_________________
Beter gaande dan mooi en staande


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 30-72-xb kricksteun reparatie
BerichtGeplaatst: do 03 feb, 2011 22:48 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: za 24 jul, 2004 15:33
Berichten: 942
Woonplaats: Didam Gld
Mooi werk, het begin is er!

gr Teun

_________________
Franse HY72 uit 1978
http://picasaweb.google.nl/tvbaaren/
http://nl.youtube.com/user/tvbaaren


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 30-72-xb kricksteun reparatie
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 22:58 
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
 Profiel

Geregistreerd: di 11 jan, 2011 18:50
Berichten: 69
Woonplaats: vlagtwedde
Zo, even een intermezzo over de reparatie van wat plaatwerk linksachter, omdat de HY daar toch omhoog staat.

Het is zaterdag en al weer 5 februari 2011. Storm en bewolkt, 9 graden en, tegen de weersverwachting in, droog. Goed dat ik gisteren een volle fles gas heb gehaald. Daarom maar wat begonnen aan de achterkant links, die ik gisteren al had opengeslepen. Het omgega-profiel in de buitenhoek zit origineel blijkbaar alleen vast in de naar buiten uitstekende felsrand, want aan de voorkant zit het over de hele lengte los en is er geen roest te zien. ( je kan tussen zijpaneel en omega-profiel doorkijken).

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Met een beetje turen kun je tussen zijpaneel en omega-profiel doorkijken.
IMG_4672_1.JPG
IMG_4672_1.JPG [ 77.96 KiB | 26407 keer bekeken ]



Omdat het aan de achterzijde voor 4/5 is doorgerot (4673), heb ik het er maar uit geslepen, tot aan het eerste dwarsbalkje.

Bijlage:
IMG_4673_1.JPG
IMG_4673_1.JPG [ 50.31 KiB | 26407 keer bekeken ]



Ik maak nu een smalle plaat om de de zijkant dicht te maken, die van een omgezette rand is voorzien, die wat stevigheid aan de hoek geeft (wat eerst het omega-profiel deed). Het makkelijkste is deze vast te zetten op de felsnaad en aan de plaatkant met een verzetje; zo is alles van buitenaf te lassen.
Het gat wat overblijft aan de onderzijde wordt met een aparte plaat dichtgemaakt, die ik voorzie van een omgezette rand aan de onderkant, voor de stijfheid en tegen het trillen. Het liefst zou ik deze de hoek mee om laten lopen, maar daar zit de bumper in de weg. De plaat laat ik wel doorlopen tot onder de bumper, zodat daarin geen spatwater geworpen wordt. Ook de bumper heeft in de hoek al een gat!

In de hoek achter was de langsligger deels doorgerot, op de plek waar twee plaatjes over elkaar heen zitten.

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Gat in de langsbalk links achteraan, daar waar plaatwerk over elkaar is aan gebracht.
IMG_4668.JPG
IMG_4668.JPG [ 121.13 KiB | 26406 keer bekeken ]



Dat heb ik gisteren al dichtgelast. Maar precies er boven komen balkjes en plaatjes bijeen, ook daar was het een rotzooi (letterlijk en figuurlijk). Met een beetje kloppen en porren heb ik er zoveel ruimte kunnen maken, dat ik een dun hoeklijntje achter het plaatwerk heb kunnen tikken, zodat alle gaatjes afgedicht zijn. Samen met het onderstuk voor de achterplaat is de boel nu vastgelast en de electrische leiding weer bevestigd.

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Een plaatje van de ingelaste plaatjes, gezien vanuit de wielkast links achter.
IMG_4676_1.JPG
IMG_4676_1.JPG [ 105.15 KiB | 26406 keer bekeken ]



Bezig geweest van een uur of 2 tot 5, maar la is qua laswerk wel klaar. De foto van de buitenkant is mislukt, die komt een andere keer wel.
Morgen ga ik, afhankelijk van het weer, eventueel de rem nakijken, want dat maakt geen lawaai.

_________________
Beter gaande dan mooi en staande


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 30-72-xb kricksteun reparatie
BerichtGeplaatst: zo 06 feb, 2011 3:03 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Wàt ik er ook van dacht ... aan jouw foto's te zien kun je wèl lassen !
Ga zo door ! Oók met het plaatsen van "plaatjes" ... (zijn we allemaal dól op !!)
Gr.
Gert

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 30-72-xb kricksteun reparatie
BerichtGeplaatst: zo 06 feb, 2011 18:43 
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
 Profiel

Geregistreerd: di 11 jan, 2011 18:50
Berichten: 69
Woonplaats: vlagtwedde
Ha Ottje, het zit stevig vast, maar echt goed lassen kan ik helaas nog steeds niet, al gaat het steeds beter.
Hier weer een plaatje.

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Linksachter is weer dicht, een beetje geplamuurd en gegrond, zodat het niet meteen weer gaat roesten.
IMG_4672_1.JPG
IMG_4672_1.JPG [ 77.96 KiB | 26352 keer bekeken ]



De linker achterrem heb ik niet losgekregen, want sleutel 55 voor de naafmoer ontbreekt en hij zit te vast om op een andere manier netjes los te krijgen. Maar de stelnokken zijn weer gangbaar en de rem werkt en komt los na het remmen, dus ik laat het even zo.

Wel heb ik de stangen van de bedieningsorganen voorin gedruppeld met olie. Het gas gaat nu veel soepeler, de koppeling loopt niet meer droog en schakelen lijkt nu vrijwel vanzelf te gaan. Alleen de handrem rechts blijft nog wat hangen, dus die wordt bij de lasbeurt in die hoek ook nagekeken.

Vorige week had ik al de beide bussen van de startmotor in de olie gezet, evenals de as waar het tandwiel over schuift. Er zat geen speling op, dus ik heb hem verder niet uit elkaar gehaald. Hij krijgt de motor nu zo makkelijk rond, een enorm verschil met voor de oliebeurt. Het schoonmaken van de contacten van de kabel heeft natuurlijk ook wat geholpen, maar dat was niet genoeg om hem vrolijk rond te laten tollen.
Overigens een prachtige eenvoudige bevestiging met die puntbout, en wat doordacht dat er ook twee vlakken voorzien zijn om een breekijzer achter te zetten, zodat die makkelijk uit het gat te wrikken is. En dan de prima bereikbaarheid; bij m'n snoek moet het ook, maar dan moet oa het spruitstuk er af, en daar zit ik me niet op te verheugen.

Groet, Lex

_________________
Beter gaande dan mooi en staande


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: 30-72-xb kricksteun reparatie
BerichtGeplaatst: zo 06 feb, 2011 18:46 
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
 Profiel

Geregistreerd: di 11 jan, 2011 18:50
Berichten: 69
Woonplaats: vlagtwedde
sorry, hiervoor was de goede tekst met het verkeerde plaatje, hieronder het juiste:

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Linksachter is weer dicht, een beetje geplamuurd en gegrond, zodat het niet meteen weer gaat roesten.
IMG_4680_1.JPG
IMG_4680_1.JPG [ 87.56 KiB | 26349 keer bekeken ]

_________________
Beter gaande dan mooi en staande


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group