Sorry Rob, wat zou gelukt moeten zijn?
Even een update.
Ik heb een steun gemaakt voor het vooronder, die als kricksteun/boksteun kan dienen en meteen ook een bescherming van de uitlaatpot is. Het is een stuk profiel, zeg maar hoekprofiel, waar ik twee 33mm gaten in geboord heb en daardoor twee stukken gasbuis, die door de originele vertikale buizen in de voorsnep gaan.
Boven hebben ze schroefdraad en zitten ze vast met een halve gasmof, onderin zitten ze in het profiel gelast.
Nu kan ik ook met een heftruck of de hef van een tractor de boel oplichten, zonder bang te hoeven zijn dat ik doorschiet en iets kapot maak. Het ziet er zo uit:
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Een balkje onder de radiateur, om een krick of bok op te laten afsteunen, of om de wagen van voren op te tillen met een groter apparaat. Hij dient ook meteen als beschermplaat voor de uitlaatpot.
IMG_4689_1.JPG [ 108.17 KiB | 20301 keer bekeken ]
Voorts staat de wagen nu gedraaid (hij startte prima en remt ook goed), zodat de rechter zijde aangepakt kan worden.
Ook hier weer het gebruikelijke beeld bij de bevestiging van de kricksteun aan de langsligger:
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Rotte plekken, ook bij de kricksteun rechts achter.
IMG_4691_1.JPG [ 110.99 KiB | 20301 keer bekeken ]
En de reparatie aan de langsligger:
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Bekend van de andere zijde: reparatie van de langsligger rechts; de kricksteun moet er nog aan bevestigd worden.
IMG_4695_1.JPG [ 97.9 KiB | 20301 keer bekeken ]
Als je bezig bent, komt vanzelf nog meer naar voren, zoals het balkje onder de benzinetank:
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Het balkje (omegaprofiel met achterplaat) onder het tankcompartiment is ernstig rot
IMG_4698_1.JPG [ 93.6 KiB | 20301 keer bekeken ]
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Nogmaals het rotte balkje onder de tank.
IMG_4699_1.JPG [ 78.5 KiB | 20301 keer bekeken ]
Een meter vierkant-buis 35 bij de smid gehaald voor 7,50 euro. Driekwart is gebruikt om het balkje te vervangen, want het gedeelte onder de instap (b)lijkt nog heel te zijn. De kricksteun zit nu vast aan de balk. Later komen er nog twee oogjes op voor de bevestiging van de ribbelplaat.
Meteen is het gat in de wielkast (net boven de kricksteun) gerepareerd, wat het geheel ook weer stabiliteit geeft.
Overigens blijkt de remleiding nog niet echt aangetast door de roest; hij is goed schoon te schuren.
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: het nieuwe balkje onder het tankcompartiment zit er in; de kricksteun zit hier nu ook aan vast.
IMG_4700_1.JPG [ 92.54 KiB | 20301 keer bekeken ]
Tot ziens, Lex