Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.nl
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Boudewijn vraagt hoeveel dit wel niet mag kosten. Ik vind het een goed antwoord op de vraag. Veel bedrijven zijn huiverig van te voren bedragen te noemen, chapeau dat jullie het wel doen! Ik hoop dat enkele HY rijders hier op af komen, want ik vind dit een prachtig initiatief.
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2678
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Ah, ik had die vraag gemist 

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: vr mar 31, 2006 11:28 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Geeft niet Leipie. 
En bedankt voor de info.

En bedankt voor de info.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Interessante acties
Wel vind ik de kosten van de remmodificatie vrij hoog. Als het de helft zou kosten, zou ik het meteen laten doen. Nu moet ik er nog even over denken.....
Ik ben benieuwd wat de motor/ versnellingsbak conversie kost. Misschien kan ElCamion daar een indicatie voor geven?
Ik zou de voorkeur geven aan een Volvo B20A motor vanwege het ontbreken van het motormanagement systeem. Deze levert rond de 100PK, toch bijna een verdubbeling.
Leo

Wel vind ik de kosten van de remmodificatie vrij hoog. Als het de helft zou kosten, zou ik het meteen laten doen. Nu moet ik er nog even over denken.....
Ik ben benieuwd wat de motor/ versnellingsbak conversie kost. Misschien kan ElCamion daar een indicatie voor geven?
Ik zou de voorkeur geven aan een Volvo B20A motor vanwege het ontbreken van het motormanagement systeem. Deze levert rond de 100PK, toch bijna een verdubbeling.
Leo
HY rijder sinds 1995.
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Hoi Leo en iedereen,
De prijs is zeker een investering. Binnenkort zullen we met een foto komen waar alle onderdelen op 1 foto te zien zijn dan krijg je wel meer gevoel bij het bedrag. Daarbij zijn veel onderdelen 'custom made' en dus handarbeid wat de nodige kosten met zich mee brengt, overigens waar een het meeste precisie arbeid is en waarvan deels wordt uitbesteed ivm met specifieke draai en lastechnieken. En vergeet niet het hele complete remsysteem wordt vervangen, wat denk je dat dit voor een moderne bus kost?
Afijn wat ik al eens eerder schreef; je bent dat bedrag bij de eerste keer remmen al weer vergeten en zul je het daarna de beste investering ooit vinden.
Wbt B20A kan ik je niet helemaal volgen. Waarom zou je voor een veel ouder blok kiezen met minder vermogen en minder precieze nauwkeurigheid. Bovendien zal de carburateur versie extra kosten met zich mee brengen. Dit ivm het aanpassen van het inlaatspruitstuk en ook is maar de vraag of dit blok in de HY past zonder aanpassingen aan de bus zelf.
Ondertussen zijn er al meerdere verschillende motoren ingebouwd en elke nieuwe beslissing of verandering is een verbetering op de vorige versie en anders is het een zinloze verandering. Heuvel op in Frankrijk en dan met gemak een ploeterende vrachtwagen kunnen inhalen, red je niet met 100PK. Met de laatste conversie 120pk is 75-85km pu in de 4e versnelling heuvel op geeft 120pk een veilig gevoel.
Kosten voor de motor conversie is op dit moment nog niet specifiek te specificeren. Maar zal ook om een ruime investering vragen. Er komt veel bij kijken. Waar komt de motor vandaan, hoeveel km staat er al op, alles moet nagekeken worden, open gemaakt worden, versnellingsbak moet in goede conditie zijn, deze moet in Frankrijk worden gekocht, ook hier worden veel onderdelen custom made gemaakt, het hele koelsysteem is nieuw en custom, uitlaat van voor tot achter is inclusief het spruitstuk custom en van dik roestvrijstaal gelast. Maar ook moet de status van de HY goed zijn, vering rondom alle fusees en alles wat erom hangt moet in goede conditie zijn. Immers verhoog je de pk's en moet alles goed zijn.
Op voorraad hebben we een kompleet nieuw gereviseerd paard. Inclusief hulpstuurhuis. Alles is kaal geweest en opnieuw opgebouwd. Tevens zijn hiervan de boven armen en alle andere losse onderdelen verzinkt, alle bouten vervangen voor nieuw verzinkt, vetnippels etc etc.
Eigenlijk gaat het er niet om wat het kost maar wat je ervoor terug krijgt! En als je het niet kunt betalen dan moet je het niet doen. Ik kan alleen maar uit ervaring zeggen dat het elke cent waard was en dan ben ik nog een stap verder gegaan om er een injectie LPG injectie systeem in te bouwen.
En natuurlijk moet je de bus daarna laten taxeren. Al is het alleen maar om je investering op papier terug te zien.
Dank voor alle reacties.
Groet Ramón
De prijs is zeker een investering. Binnenkort zullen we met een foto komen waar alle onderdelen op 1 foto te zien zijn dan krijg je wel meer gevoel bij het bedrag. Daarbij zijn veel onderdelen 'custom made' en dus handarbeid wat de nodige kosten met zich mee brengt, overigens waar een het meeste precisie arbeid is en waarvan deels wordt uitbesteed ivm met specifieke draai en lastechnieken. En vergeet niet het hele complete remsysteem wordt vervangen, wat denk je dat dit voor een moderne bus kost?
Afijn wat ik al eens eerder schreef; je bent dat bedrag bij de eerste keer remmen al weer vergeten en zul je het daarna de beste investering ooit vinden.
Wbt B20A kan ik je niet helemaal volgen. Waarom zou je voor een veel ouder blok kiezen met minder vermogen en minder precieze nauwkeurigheid. Bovendien zal de carburateur versie extra kosten met zich mee brengen. Dit ivm het aanpassen van het inlaatspruitstuk en ook is maar de vraag of dit blok in de HY past zonder aanpassingen aan de bus zelf.
Ondertussen zijn er al meerdere verschillende motoren ingebouwd en elke nieuwe beslissing of verandering is een verbetering op de vorige versie en anders is het een zinloze verandering. Heuvel op in Frankrijk en dan met gemak een ploeterende vrachtwagen kunnen inhalen, red je niet met 100PK. Met de laatste conversie 120pk is 75-85km pu in de 4e versnelling heuvel op geeft 120pk een veilig gevoel.
Kosten voor de motor conversie is op dit moment nog niet specifiek te specificeren. Maar zal ook om een ruime investering vragen. Er komt veel bij kijken. Waar komt de motor vandaan, hoeveel km staat er al op, alles moet nagekeken worden, open gemaakt worden, versnellingsbak moet in goede conditie zijn, deze moet in Frankrijk worden gekocht, ook hier worden veel onderdelen custom made gemaakt, het hele koelsysteem is nieuw en custom, uitlaat van voor tot achter is inclusief het spruitstuk custom en van dik roestvrijstaal gelast. Maar ook moet de status van de HY goed zijn, vering rondom alle fusees en alles wat erom hangt moet in goede conditie zijn. Immers verhoog je de pk's en moet alles goed zijn.
Op voorraad hebben we een kompleet nieuw gereviseerd paard. Inclusief hulpstuurhuis. Alles is kaal geweest en opnieuw opgebouwd. Tevens zijn hiervan de boven armen en alle andere losse onderdelen verzinkt, alle bouten vervangen voor nieuw verzinkt, vetnippels etc etc.
Eigenlijk gaat het er niet om wat het kost maar wat je ervoor terug krijgt! En als je het niet kunt betalen dan moet je het niet doen. Ik kan alleen maar uit ervaring zeggen dat het elke cent waard was en dan ben ik nog een stap verder gegaan om er een injectie LPG injectie systeem in te bouwen.
En natuurlijk moet je de bus daarna laten taxeren. Al is het alleen maar om je investering op papier terug te zien.
Dank voor alle reacties.
Groet Ramón
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Vers van de pers. Volgende foto serie met de schijfremmen.... zie verderop.
- Bijlagen
-
- IMG_0073.jpg (171.92 KiB) 23963 keer bekeken
-
- IMG_0033.jpg (176.47 KiB) 23963 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ELCamión op wo apr 23, 2014 9:42 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di mei 16, 2006 10:46 pm
- Locatie: Terherne
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Prachtig! Welke conversie zien we hier?
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Gewèldig om te zien; bijna in nieuwstaat ! Neem aan dat die tie-rips om de stofhoezen van de stuur-as nog vervangen worden/zijn door stalen bandjes ? Anders komt 'ie (normaliter tenminste) niet door de APK ...
Kan overigens ook niet meteen "enige conversie" herkennen ... (behalve misschien die schokbrekers met jullie eigen logo erop ... )
Kan overigens ook niet meteen "enige conversie" herkennen ... (behalve misschien die schokbrekers met jullie eigen logo erop ... )

http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Idd nog weinig conversie hier te ontdekken maar volgende week komen de nieuwe lagerhuizen met de schijfremmen conversie erop. Foto's volgen....
Ohja alles wat zilver kleur is verzinkt of is aluminium.
Ondertussen aan het tweede paard begonnen en nu ook de revisie van beide torsiestaven aangepakt. Dat hebben we op dit paard niet gedaan maar dat gaan we dus alsnog doen. Het blijkt toch wel dat noodzakelijk om te checken of de vertandingen aangetast zijn. Het tweede paard waarvan alles zeer makkelijk los ging en toch wel alles in zeer goede staat is zeer slechte torsiestaven heeft. Dit was tegen verwachtingen in. Aan beide kanten moeten silentblocks achter en voor vervangen worden en ook de gegroefde assen zijn in vervanging staat.
Ohja alles wat zilver kleur is verzinkt of is aluminium.
Ondertussen aan het tweede paard begonnen en nu ook de revisie van beide torsiestaven aangepakt. Dat hebben we op dit paard niet gedaan maar dat gaan we dus alsnog doen. Het blijkt toch wel dat noodzakelijk om te checken of de vertandingen aangetast zijn. Het tweede paard waarvan alles zeer makkelijk los ging en toch wel alles in zeer goede staat is zeer slechte torsiestaven heeft. Dit was tegen verwachtingen in. Aan beide kanten moeten silentblocks achter en voor vervangen worden en ook de gegroefde assen zijn in vervanging staat.
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Geweldig werk.
Doet me denken aan de restauratie van mijn paard.
Ook daar hebben we de torsiestaven aangepakt. Was geen overbodige luxe.
Roest zorgde ervoor dat alles aan elkaar vast zat. De kogelagertjes die erin zitten ook goed onroesten en gangbaar maken zodat je stras makkelijk de wagenhoogte kan afstellen
Doet me denken aan de restauratie van mijn paard.
Ook daar hebben we de torsiestaven aangepakt. Was geen overbodige luxe.
Roest zorgde ervoor dat alles aan elkaar vast zat. De kogelagertjes die erin zitten ook goed onroesten en gangbaar maken zodat je stras makkelijk de wagenhoogte kan afstellen
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Alle schijfrem conversie onderdelen op een rij.
- Bijlagen
-
- Rem alle onderdelen (1).jpg (131.45 KiB) 24056 keer bekeken
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Ik weet niet wie van jullie wel eens een voorwiellagerhuis in zijn handen heeft gehad,....? Dat zijn best wel behoorlijke zware en zeker geen kleine dingen. Het grappige is als je naar deze foto kijkt, lijken ze hier weg te vallen tegen alles.
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
welke versnellingsbak is dat eigenlijk?
grtz Thomas.
grtz Thomas.
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Schijfremmen als kant en klare set.
- Bijlagen
-
- Bekrachtiger (2).jpg (126.54 KiB) 23969 keer bekeken
-
- Schijfrem achter (2).jpg (142.71 KiB) 23969 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ELCamión op wo apr 23, 2014 9:43 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl
Zoals beloofd....bijna klaar voor de CitroMobile 2014
- Bijlagen
-
- Back (2).jpg (215.88 KiB) 23936 keer bekeken
-
- Back top.jpg (166.66 KiB) 23936 keer bekeken
-
- L side.jpg (170.06 KiB) 23936 keer bekeken
-
- Brake booster.jpg (152.87 KiB) 23936 keer bekeken
-
- Brakes close.jpg (131.76 KiB) 23936 keer bekeken
-
- Front close.jpg (118.51 KiB) 23936 keer bekeken