Jaaaaaah...en tot m'n grote schaamte als (ahum) ervaren sleutelaar moet ik bekennen dat ik het meest logische antwoord dus gewoon over het hoofd heb gezien
Nadat ik op Citromobiel (of beter gezegd : op weg naar...) de hele toerentalbegrenzer van de carburateur opnieuw had afgesteld, dacht ik het probleem verholpen te hebben...maar nee
Ik had dus in januari reeds bij de eerste grote beurt een nieuw benzinefiltertje gemonteerd. Nu zat er blijkbaar in de aanvoerbuis in de tank geen filter gemonteerd, waardoor alle troep natuurlijk in het filter (gelukkig maar) terecht is gekomen. Dit had zich dus als een soort "sludge" opgebouwd in het filtertje, waarbij enkel nog kleine doorgang bovenaan in het filter vrijbleef. Bij stilstand zakte dat slib natuurlijk onderaan in het filter en was de doorgang vrij. Tijdens het rijden en door de benzinedruk slibte het filter gaandeweg dicht. Door naar links of naar rechts te sturen, kwam er telkens toch een beetje benzine door het filter, waardoor de motor weer reageerde...
Dus : tank er onderuit gehaald, netjes gespoeld (alsook de leidingen), nieuw filtertje erop en hoppaa....KnorrHy rijdt weer als 'n speer