LEiPiE schreef:
Dat de benzine weglekt dat kan, aangezien het niet verbrand wordt en blijkbaar ook niet de motor ingezogen wordt. Maar dat is niet iets dat bij stilstand verandert.
Dat ie helemaal niks doet zou kunnen dat de 123 precies 180 graden verkeerd reageert (timing gat komt twee keer langs per cyclus), dat verklaart het niet ontsteken en benzine lekken, maar ook dat verandert niet bij stilstand.
Eventueel al met een slinger geprobeerd?
En gaat de motor ook rond op de starter, dat het niet alleen de startmotor is die je hoort maar dat die bijvoorbeeld niet meer in het vliegwiel grijpt?
En kwa lucht: is je luchtfilter/carburateur misschien verstopt? Misschien dat er een stuk van het luchtfilter in de carb is gevallen ofzo?
Verder de klepdeskselontluchting, werkt het ventiel er in nog goed, zijn de slangen helemaal heel?
Hoi LEipiE,
het mengsel wordt wel de motor ingezogen, ik vergat te vermelden dat het lekken eigenlijk begint net na het loslaten van de startknop, dus zolang ik start zuigt hij wel degelijk aan. Door een bougiegat zie je ook dat na een aantal pogingen de bovenkant van de zuiger nat wordt.
Starter neemt ook effectief de motor mee, anders had de compressietest geen resultaat.
Carburateur opengehad, alles lijkt ok, vlotterkamer is clean en vult zich snel bij het starten, de toerentalbegrenzer is ook ok denk ik, want de gasklep laat zich over het ganse bereik bedienen. Bij losgenomen carburator zie ik dat de begrenzer in ruststand de gasklep volledig opentrekt (dus eigenlijk tegen de veerdruk van het gaspedaal in, los van het feit dat het pedaal nu niet aangekoppeld is).
Carterventilatieklepje is ook ok, voor de zekerheid snel even gereinigd.
Het lijkt mij dat al deze mogelijke oorzaken eigenlijk stuk voor stuk zouden kunnen verhinderen dat de motor goed presteert, maar dat hij desgevallend toch zou moeten aanslaan en een beetje stationair draaien, of een heel klein tekentje van leven geven? Zo een héél klein minimaal hoestje zou mij al ergens geruststellen
Ik snap er geen ballen meer van.
Peter