Het is nu do 28 maart, 2024 15:14


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: vr 26 okt, 2012 1:33 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Oeps ... kreeg bijna het visioen dat Leipie en MurpHY uiteindelijk een gescheiden toekomst tegemoet gingen ... pfffoooeeeiii ....

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2015 14:38 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
nog in te vullen:
(eind 2012)
(heel 2013)
(heel 2014) - o.a. LPG inbouw
december 2014 - optreden met Twentzz! in Borne, MurpHY vervoert alle apparatuur. En omdat ik met onze studio/opslag bezig ben, blijft de apparatuur ook mooi in de bus in de garage staan.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2015 14:41 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
2015: weinig gedaan tot nu toe, andere prioriteiten...
19 februari: geboorte van onze dochter Bente!
1 april: nu alweer tien jaar eigenaar van de 44-02-XD genaamd MurpHY!
4 april: met vrouw en dochter in de Berlingo naar de paasmeeting van 't HY Team in Oene, gezellig.
6 april: apparatuur uit de bus, eerste ritje dit jaar, even een proefrondje Hengelo-Boekelo-Beckum-Hengelo. Had wat moeite met starten (op gas), maar rijdt en remt.
2/3 mei: citromobile 2015, heen-en-weer zonder problemen, bijna niks uitgegeven en een gezellige bbq, alleen beetje fris.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: di 08 sep, 2015 20:59 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ook sinds mei niet veel gedaan, een weekje gebruikt voor woon-werk-verkeer omdat mijn fiets in reparatie was.
Vanwege nieuw witgoed was er even ruimte nodig in de garage en dus stond er heel wat spul even in de bus.
Nu ik morgen even wat kasten moet ophalen (van een veiling) en een deel van het oude witgoed eindelijk verkocht is, heb ik 'm weer uitgeruimd en even een heel klein testrondje gedaan. Moeite met starten, een cilinder wilde denk ik niet mee, maar na een paar keer gas brulden ze all vier weer :) Remmen doen het ook goed :)
En bij thuiskomst een mooie ronde kilometerstand: 156000.
Wat weinig zegt aangezien de teller sowieso al ~1500KM stil heeft gestaan in mijn eerste jaar dat ik 'm had.


Bijlagen:
11998936_619235024872067_1153341741074835668_n.jpg
11998936_619235024872067_1153341741074835668_n.jpg [ 57.56 KiB | 22147 keer bekeken ]

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: di 29 maart, 2016 21:58 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
In oktober hebben we met een klein clubje een minimeet gedaan op een camping bij Teuge, Bente was ook mee uiteraard en heeft ook lekker bij kampvuur gezeten en mee gechineest (bami slurpt zo mooi).
Erm, verder eigenlijk maar erg weinig gedaan. Paar keer wat spullen vervoerd (o.a. voor ons koor) en paar keer als mijn fiets stuk was en Aafke de Berlingo nodig had om op kantoor te komen.
In januari bij een veiling in de parkeerchaos schade gereden tegen een VW T4 (of T5, zo'n 10 jaar oud koekblik). MurpHY had niks, maar de VW had uiteindelijk bijna 1700 euro schade (beschadigde bumper....).

28 maart nog even de handrem strak gesteld, want die pakte alleen bij hendel helemaal omhoog en dan nog maar net en dat zou afkeur zijn.
29 maart APK: afgekeurd :( remmen voor ongelijk, rechts blokkeert erg snel. Lekkende remleiding (leiding die ik 2012 vervangen heb), leiding met roest (die was nog niet vervangen door RVS), leiding die tegen een draagarm zou zitten en twee voorwielen die tegen de fusees aanlopen. En de motor loopt nog steeds niet lekker. Bah. 24 april verloopt z'n huidige APK.

Sinds 30 juni 2015 (laatste tankbeurt!!!) heb ik 364 kilometer gereden, (sinds voorgaande foto 339). Ik deed eerder 2000km per jaar. 1 meeting en de rest korte ritjes in de buurt... Citromobile heen en terug kan ik misschien nog halen op wat er nog in de tank zit :) Als ik het al haal, want zoals de motor nu loopt weet ik 't niet. En ik zag weer mayonaise onder de dop en ik denk dat een klep wat ratelt. Oh ja en de koolring van de koppeling is redelijk op en dan kan misschien ook de hele drukgroep voor de zekerheid. En moet nog steeds een stuk dak/kozijn vervangen. Zucht. Never ending story.

1 april heb ik 'm alweer 11 jaar.... en krijgt hij de leeftijd die in z'n kenteken zit (44-02-XD).

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: di 29 maart, 2016 23:16 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
Dat wordt een dagje stevig doorsleutelen...

Verlies je koelwater? Zo niet dan is die mayonaise het gevolg van die korte ritjes

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2016 7:33 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: do 12 maart, 2009 9:12
Berichten: 331
Woonplaats: alesund Norway
Ik ken die dipjes en het tijdsgebrek met een peuter thuis. 8) Ikzelf heb 1 vrije avond per week die ik aan mn autos besteed. Je kan veel doen tussen 18.00 en 23.00 uur.
Handremmen kun je bij de wielen alleen grof afstellen. Fijn afstellen doe je bovennop het paard onder de vloerplaten. Het risico van bijten van de remmen kun je verminderen door de uiteinden van de remvoeringen af te schuinen op 45 graden met een scherp mes bijv.
Sludge zou ik nog maar eens controleren na een flinke rit. Met jouw gebruik het laatste jaar is sludge haast onvermijdelijk.
Komt goed man, en gewoon meer rijden, daar zijn onze HYs tenslotte voor gemaakt. Ik heb dan het geluk dat Arin mijn zoontje van bijna 3 helemaal gek is van DUBBUS en graag mee gaat voor een rit. Hij vraagt al maanden of we weer gaan rijden en het is gelukkig bijna weer zover. Wintertijd met winterbanden is voorbij en DUBBUS bijna klaar.

_________________
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2016 11:01 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
't snot is denk ik inderdaad van de stilstand en het zou me ook niet verbazen dat de remmen daar ook deels door komen, hoewel hij over het algemeen welk ongeveer elke maand of 2 maanden even buiten mag spelen. Handrem heb ik inderdaad onder de vloerplaten afgesteld, was nog genoeg ruimte. Als ik met de remmen bezig ga, kan ik 'm daar eventueel weer stellen en dan bovenop weer ruimte voor bijstellen maken.
Ik moet even inventariseren welke remleidingen ik nog niet had vervangen, als dat betaalbaar is worden ze allemaal RVS en anders alleen die roest vertonen.
Zit meer met de fusees en de velgen... ik had het idee dat ze al tijden niet meer aanliepen nadat ze gebalanceerd waren, maar uiteraard waren toen al wel zowel velgen als fusees beschadigd.
Ook sta ik niet echt te springen om met die fusees bezig te gaan uiteraard gezien de verhalen hier op het forum.
Ik kan de velgen ook niet zomaar vervangen omdat ik voor geen blikrand meer op mijn remtrommels heb (dat past namelijk niet bij een vlakke plaat), dus dan moeten er ook nieuwe trommels komen.
Maar ja, hele idee van de velgen was dat ik voor lange tijd klaar was en alleen nog maar goedkope banden hoefde te kopen.

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2016 11:18 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
De fusees kunnen lastig zijn maar is goed te doen mits er wat geschikt gereedschap in de buurt is. Ik heb inmiddeld het paard helemasl uit elkaar gehad en alle problemen overwonnen. Als ik t opnieuw moest doen zou ik het in een kwart van de tijd kunnen doen. Maar ws hoeft het de eerste 40 jaar niet meer...
Ik begrijp alleen het verhaal met de velgen niet goed. Heb je misschien andere velgen?

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2016 11:26 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Ja, ik heb in 2006 16" velgen van een nieuw hart laten voorzien zodat ik zonder gedoe tubeless 16" banden kan gebruiken. Zie hele thread op viewtopic.php?p=2747#p2747

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2016 13:30 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Maar om het even van de optimistische kant te bekijken moet er voor de APK het volgende gebeuren:
- Eén roestige remleiding vervangen
- Een wartel aandraaien bij de eerder vervangen remleiding
- Nog een paar keer keer goed remmen en/of een rem een stukje terugstellen
- Tijdelijk twee nieuwe voorwielen monteren en wat leidingen bijbuigen

Op zich helemaal niet zo gek voor een jaartje onderhoud, qua kosten gaat dit ook best meevallen.. Ik zou er wel voor gáán als ik jou was, want als je nu gaat schorsen wordt de achterstand alleen maar groter en lastiger in te halen.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2016 14:50 
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: zo 29 aug, 2004 2:18
Berichten: 2650
Woonplaats: Hengelo (OV)
Dat is waar ja, is op zich ook geen ramp allemaal.
Nou ja, dat laatste is wat lastig: als ik mijn voorwielen vervang door normale HY velgen, dan moet ik even iets vinden om de gaten in de remtrommels mee af te dekken. Want op een normale trommel zit dus zo'n blikken rand die diverse grote gaten (van het productieproces?) afdekt, ik neem aan tegen vuil en vocht. Die rand heb ik niet meer, mijn velg dekt die gaten af :)

_________________
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2016 15:03 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: zo 12 jul, 2009 22:17
Berichten: 671
Ik weet niet precies hoe jouw velg eruit ziet, maar ik zou denk ik een plaat van 5mm dik laten laseren die zo groot is als je aanlegvlak van je trommels en met de nodige gaten erin. (het hart en de 5 wielboutgaten)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2016 18:03 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
LEiPiE schreef:
Nou ja, dat laatste is wat lastig: als ik mijn voorwielen vervang door normale HY velgen, dan moet ik even iets vinden om de gaten in de remtrommels mee af te dekken.

Gaten in een remtrommel is toch geen APK afkeur? :)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: LEiPiE & MurpHY
BerichtGeplaatst: wo 30 maart, 2016 23:03 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
Verwacht je pekel op weg naar de APK en terug?
Ducktape?

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group