Bedankt voor de verhalen/tips. Ik heb, alles afwegende, besloten dit weekend een poging te wagen het te lijmen aangezien het geen dragende delen zijn. Ik haal een stuk aluminium bij de bouwmarkt wat ik in de juiste vormen ga slijpen. Dan lijmen met sikaflex 221. Mooie klus zo met Pinksteren.
Heb ik echter nog wat vragen:
Ik heb nu bijna de gehele camper geschuurd. Op onderstaande foto's zijn alle verdere delen te zien waar het plaatwerk is doorgeroest. Het dak is dus in alle 4 de hoeken erg slecht. Daarnaast zijn de onderste hoeken aan de achterkant slecht en wat opgezet. Datzelfde geldt voor een verdikt stukje (geplamuurd) langs het voorste wielkap (zie foto's). Wat is wijsheid: deze plekken ook openmaken en kijken wat er onder de verdikking zit? De stukken zijn van buiten keihard.
Tenslotte de volgorde van werkwijze die nu in mijn hoofd zit:
ik heb nu zowat de gehele bus vrij grof geschuurd en de rotte plekken weggeslepen (dak) en vliegroest met een ijzerborstel aangepakt. Mijn plannen zijn nu om de (voormalige) roestplekken/gaatjes in te spuiten met owatrol (1x). Daarna de weggeroeste hoeken van het dak lijmen met aluminium plaatjes en sikaflex. Losse gaatjes in het plaatwerk worden dichtgeplamuurd. Alleen op de geplamuurde en gelijmde stukken gebruik ik dan een primer (aangevuld met owatrol). Daarna gaat de bus naar de spuiterij.
Zie ik nog wat over het hoofd/gebruik ik de juiste middelen?
Alvast dank.