Michiel M schreef:
Citaat:
ik weet niet hoeveel ruimte er in het boutgat is. Als er "genoeg" is kun je proberen er een touw oid in te proppen dat je er na boren en tappen weer uit vist en zo de metaaldeeltjes meeneemt.
We nemen het mee. Merci.
Inmiddels ligt de zaak al een tijdje stil. Ben laatst bij een garage geweest. Ik kreeg als tip het gat lichtjes uit te boren en er een draadbus in te zetten (zie foto) en deze met loctite vast te zetten. Is die loctite sterk genoeg zodat ik de banjobout vast genoeg kan aandraaien? (Mij lijkt dat er grote krachten vrijkomen met aandraaien namelijk) Zo ja, heeft iemand een tip welke loctite ik het beste kan gebruiken?
Alvast bedankt.
Michiel
De draadbus van jouw foto is niet wat jou garagist bedoeld denk ik.
Je moet een bus hebben met draad aan de binnenkant (=de maat van de bout van de olieleiding) en draad aan de buitenkant. Je moet dan in het gat van de kop schroefdraad maken in de maat van de draad van de buitenkant van de draadbus.
Een helicoil of v-coil kan ook, in een set zit de juiste boor en tap om het te kunnen maken.
Als je dit nog nooit gedaan hebt dan is een cilinderkop niet het meest handige om te oefenen. Als het fout gaat ben je nog verder van huis.