Mijn HY houdt bij meer dan 75 km per uur vaak ineens flink in, lijkt geen benzine meer te krijgen... Bij lagere snelheid pakt hij weer op, en het ritueel herhaalt zich.... Dus tot ca. 70 km per uur is het probleemloos en soepel rijden. Ik heb 123 ontsteking, en daarnaast benzinefilter en elektrische benzinepomp, en benzineleiding preventief vervangen. Evenals bougies en bougiekabels.. Start direct en loopt mooi regelmatig, zonder inhouden of ploffen. Ik ben beperkt technisch en wilde er daarom maar ook maar een nieuwe carburateur opzetten in de hoop dat het probleem dan over is. Carburateur is tenslotte ook al 50 jaar oud.
Kan ik dan het beste deze 'Carburateur Solex 34 PBIC' er op zetten? Is bij verschillende leveranciers te koop. Ik heb er veel over gelezen op dit forum, maar hoor toch graag weer even een actueel advies voor dit probleem.
NB: ik heb wel 4 steeksleutels 13 mm, maar het lukt me niet om een van deze sleutels met een bankschroef haaks te buigen. Heb er een ijzeren pijp op gezet die wellicht veel te grote diameter heeft en daarom te weinig buigt. Lukt dus niet. Kan iemand nog in tip geven hoe dat wel lukt? Nieuwe 'slechte sleutel' bij Gamma kopen en opnieuw proberen?
welke carburateur?
Re: welke carburateur?
Toen ik ditzelfde probleem had, werd dit veroorzaakt doordat mijn benzinetank niet goed ontluchtte. Niet iedere dop laat altijd de luchttoevoer goed door. Je kan het testen door, nadat de benzinetoevoer wegvalt, even te stoppen en de tankdop eraf te draaien.
Re: welke carburateur?
Bedankt voor tip! Ga ik proberen.