LEiPiE & MurpHY
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2664
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: LEiPiE & MurpHY
Nou sinds de APK een keer naar de stort, een keer naar de steenbreek, 20KM verderop LPG tanken (scheelde 20ct/l en ik kreeg er iets van 110 l in ).
En zaterdag met Fiene (die nog nooit een eind met de bus mee had gereden) vanuit Hengelo naar het HY team magazijn gereden om twee Accessorie Citroën vitrines af te leveren. Deze had ik al bijna 10 jaar gedemonteerd in de opslag liggen.
Net na het opdraaien op de A50 vanaf de A1 opeens een boel kabaal binnen de motorkap, gelukkig is er daar vlakbij een parkeerplaats en zolang ik geen gas gaf, was het lawaai er ook niet.
Voorste bougie was er uit geblazen... bougiekabel is ook wat beschadigd van binnen (dit zijn van die lange bruine, daar zit binnen in een soort blikken schoteltje, dat is stuk nu).
Er weer in gedraaid op de hand en weer verder gereden, geen problemen meer mee gehad.
Vitrine helemaal opgebouwd, nu moet ie nog een keer ingericht worden
En zaterdag met Fiene (die nog nooit een eind met de bus mee had gereden) vanuit Hengelo naar het HY team magazijn gereden om twee Accessorie Citroën vitrines af te leveren. Deze had ik al bijna 10 jaar gedemonteerd in de opslag liggen.
Net na het opdraaien op de A50 vanaf de A1 opeens een boel kabaal binnen de motorkap, gelukkig is er daar vlakbij een parkeerplaats en zolang ik geen gas gaf, was het lawaai er ook niet.
Voorste bougie was er uit geblazen... bougiekabel is ook wat beschadigd van binnen (dit zijn van die lange bruine, daar zit binnen in een soort blikken schoteltje, dat is stuk nu).
Er weer in gedraaid op de hand en weer verder gereden, geen problemen meer mee gehad.
Vitrine helemaal opgebouwd, nu moet ie nog een keer ingericht worden
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do mar 12, 2009 9:12 am
- Kenteken: US-04-51
- Locatie: alesund Norway
Re: LEiPiE & MurpHY
ik geloof niet dat ze het leuk vint dat ze te koop staat...
HY 1964 geel US-04-51 "DUBBUS"
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: LEiPiE & MurpHY
Die vitrinekasten zijn een leuke aanwinst voor het magazHYn, we hebben ze intussen al een beetje ingericht. Moet nog een beetje aandacht worden geschonken aan de verlichting maar dat komt geHYd goed !
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2664
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: LEiPiE & MurpHY
Alweer vier jaar geen updates geplaatst, nog maar een keertje gaan doen.
En gemist dat ik 29 augustus alweer 20 jaar op dit forum rond hang
Volgend jaar april heb ik MurpHY ook alweer 20 jaar...
En gemist dat ik 29 augustus alweer 20 jaar op dit forum rond hang
Volgend jaar april heb ik MurpHY ook alweer 20 jaar...
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2664
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: LEiPiE & MurpHY
Zowaar weer eens gestrand en weer weggekomen
Vanochtend dacht ik "laat ik eens met MurpHY naar kantoor gaan" (ongeveer 10KM). Starten, lopen, rijden, halverwege stopt de motor er in eens mee.
Natuurlijk nog binnen de gemeentegrens en ik heb geen woonplaatsservice bij de ANWB, zou ik 'm dan straks nog even die 400 meter over de grend moeten duwen?
Nou, geen brandstof was mijn eerste ingeving, "wanneer heb ik voor het laatst getankt?", maar even een blik in de tank zag ik genoeg benzine.
Heb ik wel een vonk? Maar dat is met mijn huidige bougiekabels wat lastiger testen, vroeger kon ik ze tegen de schroef in het kleppendeksel laten vonken. Enfin, later maar kijken, eerst brandstoftraject checken.
Luchtfilter geprobeerd los te halen om misschien makkelijker bij de carburateur te komen, maar dat hielp niet veel.
Filtertje uit de carburateur gepeuterd: schoon, ook niet gek want ik was vergeten dat ik al tijden geleden voor de brandstofpomp een papierfilter heb gezet, dat was ook schoon.
De electrische brandstofpomp dan? Eerst even benzine uit de leiding naar de carburateur, dan zou hij moeten pompen... niks. Een tik er tegen... jawel en meteen stopt ie weer. Nog een paar keer dat herhaald, totdat hij op eens wel bleef lopen.
Toen was er net een beige Ami achter mij gestopt, broer van Martin, elkaar een fijne dag gewenst en ik ben naar kantoor gereden.
Alleen dus zonder luchtfilter in de behuizing... dat geeft best wat rook in de cabine... maar we hebben het gered, einde van de werkdag maar even het filter er weer inzetten en op hoop van zegen weer naar huis rijden.
Geen idee of er iets te onderhouden is aan die electrische benzinepomp, maar ik zal 'm er maar even afschroeven en bekijken dan, of alvast een nieuwe bestellen... deze is ook alweer 19 jaar oud.
Vanochtend dacht ik "laat ik eens met MurpHY naar kantoor gaan" (ongeveer 10KM). Starten, lopen, rijden, halverwege stopt de motor er in eens mee.
Natuurlijk nog binnen de gemeentegrens en ik heb geen woonplaatsservice bij de ANWB, zou ik 'm dan straks nog even die 400 meter over de grend moeten duwen?
Nou, geen brandstof was mijn eerste ingeving, "wanneer heb ik voor het laatst getankt?", maar even een blik in de tank zag ik genoeg benzine.
Heb ik wel een vonk? Maar dat is met mijn huidige bougiekabels wat lastiger testen, vroeger kon ik ze tegen de schroef in het kleppendeksel laten vonken. Enfin, later maar kijken, eerst brandstoftraject checken.
Luchtfilter geprobeerd los te halen om misschien makkelijker bij de carburateur te komen, maar dat hielp niet veel.
Filtertje uit de carburateur gepeuterd: schoon, ook niet gek want ik was vergeten dat ik al tijden geleden voor de brandstofpomp een papierfilter heb gezet, dat was ook schoon.
De electrische brandstofpomp dan? Eerst even benzine uit de leiding naar de carburateur, dan zou hij moeten pompen... niks. Een tik er tegen... jawel en meteen stopt ie weer. Nog een paar keer dat herhaald, totdat hij op eens wel bleef lopen.
Toen was er net een beige Ami achter mij gestopt, broer van Martin, elkaar een fijne dag gewenst en ik ben naar kantoor gereden.
Alleen dus zonder luchtfilter in de behuizing... dat geeft best wat rook in de cabine... maar we hebben het gered, einde van de werkdag maar even het filter er weer inzetten en op hoop van zegen weer naar huis rijden.
Geen idee of er iets te onderhouden is aan die electrische benzinepomp, maar ik zal 'm er maar even afschroeven en bekijken dan, of alvast een nieuwe bestellen... deze is ook alweer 19 jaar oud.
- Bijlagen
-
- IMG_20241018_105107.jpg (1.93 MiB) 3311 keer bekeken
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald