Ik heb bij het HY Team twee 16 inch velgen gekocht maar ontdekte een vreemd fenomeen. De buitenste rand is niet consequent dezelfde maat. Van de twee velgen waren de binnen- en buitenzijde niet helemaal hetzelfde maar dit verschil viel nog mee. Maar bij 1 van de 2 velgen stak aan de buitenzijde (de zichtbare kant dus) de rand best ver uit. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Overigens is het geen technisch probleem dus kan ik ze waarschijnlijk gewoon gebruiken maar mooi is anders.
Velg 16 inch met vreemde rand
- hyliner
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: NH-81-JK
Velg 16 inch met vreemde rand
- Bijlagen
-
- HY velgrand 2.jpg (4 MiB) 2440 keer bekeken
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 74-BB-66
- Contacteer:
Re: Velg 16 inch met vreemde rand
ik zou hem terug brengen.
ziet er zo niet uit
ziet er zo niet uit
- hyliner
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: NH-81-JK
Re: Velg 16 inch met vreemde rand
Ja dat zou ik in principe wel willen doen.
Echter, het viel me pas op toen mijn bandenmonteur de banden erop had gezet.
Ik heb de velgen best veel in mijn handen gehad want de velgen waren verre van glad. Veel laspitten enzo.
Ik heb veel werk gehad ze glad genoeg te krijgen voor het stralen en poedercoaten. In deze fase was me nog niks opgevallen.
Als ik terug ga naar de leverancier (HY Team) moet ik eerst de band weer van de velg laten verwijderen, dan van Alkmaar naar Heesch vv. Krijg misschien een andere velg, opnieuw voorbewerken, stralen, poedercoaten (75 euro per velg), opnieuw band om laten leggen en balanceren (25 euro).
Want bij de terugroepactie van de velgen bleek al dat ze de kosten van halen/brengen en verven of poedercoaten niet gingen vergoeden. Ik snap ook wel dat een club hier niet aan gaat beginnen.
Bij een commercieel bedrijf had ik misschien meer op mijn strepen gaan staan.
Kortom, ik heb mijn opties afgewogen en besloten het 'ongemak' van een wat minder mooie velg maar te accepteren.
Maar ik was benieuwd of er meer ervaringen hiermee waren.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.