Forum uiterlijk

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Forum uiterlijk

Bericht door LEiPiE »

Met alle updates is helaas dus de vertrouwde vormgeving van het forum verdwenen.
Dit is vooral omdat de maker van die vormgeving (of "style"), gestopt is met het onderhouden ervan. De forum software wordt telkens aangepast waarbij een style dus ook moet worden aangepast. De vorige style "ubuntu" wordt al een jaar of 10 niet meer onderhouden en was alleen nog bruikbaar omdat ik het onderhoud van het forum ook al wat jaren had laten versloffen.

Enfin, op dit moment is deze bruin-grijze vormgeving (proflat_brown) de standaardinstelling voor iedereen, maar je kunt ook zelf een style uitproberen. Zie bijlage. De style prosilver wordt altijd onderhouden door PHPBB zelf, maar proflat heeft ook vrij goede support. Op dit moment zijn er vooral kleurvarianten van proflat geinstalleerd maar ik sta open voor suggesties :D

Er zijn heel veel styles beschikbaar voor PHPBB.
Hier staan er 275 om uit te kiezen: https://www.phpbb.com/customise/db/styl ... les-12/3.3
En die kun je hier uitproberen: https://www.phpbb.com/customise/db/styl ... r/demo/3.3#

Als ik een keer tijd heb, kan ik kijken wat er allemaal moet gebeuren om de oude style weer werkend te krijgen, mocht men die graag weer terug hebben :)

En geef hier vooral graag je mening, wat zou er mooi zijn, of ken je misschien iemand die graag styles maakt voor PHPBB?
Bijlagen
Style veranderen
Style veranderen
style-switcher.png (239.97 KiB) 1629 keer bekeken
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: Forum uiterlijk

Bericht door Ree »

Hoi Ewald, ik ben vooral erg blij dat het forum weer draait op moderne software, en niet meer op een verouderd platform. De kleurtjes kan ik wel aan wennen :)
Stephan
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert

Re: Forum uiterlijk

Bericht door Stephan »

Dank dat je hier de energie in stopt om dit forum werkend te houden op nieuwe technologie.

Gr Stephan
Plaats reactie