aankoop citroen HY 1964
Re: aankoop citroen HY 1964
Heey bedankt dat je hebt uitgezocht hoe het nou daadwerkelijk zat met de knoppen.
Ik heb er eerlijk gezegd nog geen accu aangehangen om alles te testen dus is nog een verrssing maar weet inmiddels al waarvoor alles dient. Dank ervoor. Zou mooi zijn als er kopie gemaakt kon worden van zo'n instructieboekje.
Er zal ooit wel een afdekdopje in het dashboard hebben gezeten of zou citroen dat af fabriek zo open af werken? Heb inderdaad op diverse internet foto's nagegeken hoe de verwarming zat. Was dus in die tijd een optie omdat de gaten van de eigenlijke slangen dichtzien gemaakt origineel met eivormige plaatjes. aansluitingen van de motor en overige zijn wel in de kabelboom opgenomen. Is dat raadsel van dat draadje ook weer opgelost:).
De motoronderdelen en pakkingen zijn allemaal besteld en natuurlijk het werkplaatshandboek dat ik vast nog wel een paar keer nodig zal hebben tijdens de operatie.
Daarna zijn de remmen aan de beurt. Bij het weghalen van het ahterste aluminium kapje kwam ik wel een heel rare moer tegen met kartels. Wie kan mij tegen die tijd de juiste dop of gereedschap hiervoor lenen.
de remtrommels moeten er dan af om te bekijken wat daar zoal vernieuwd moet worden.
Binnenkort nieuwe foto's motorrevisie.
Ik heb er eerlijk gezegd nog geen accu aangehangen om alles te testen dus is nog een verrssing maar weet inmiddels al waarvoor alles dient. Dank ervoor. Zou mooi zijn als er kopie gemaakt kon worden van zo'n instructieboekje.
Er zal ooit wel een afdekdopje in het dashboard hebben gezeten of zou citroen dat af fabriek zo open af werken? Heb inderdaad op diverse internet foto's nagegeken hoe de verwarming zat. Was dus in die tijd een optie omdat de gaten van de eigenlijke slangen dichtzien gemaakt origineel met eivormige plaatjes. aansluitingen van de motor en overige zijn wel in de kabelboom opgenomen. Is dat raadsel van dat draadje ook weer opgelost:).
De motoronderdelen en pakkingen zijn allemaal besteld en natuurlijk het werkplaatshandboek dat ik vast nog wel een paar keer nodig zal hebben tijdens de operatie.
Daarna zijn de remmen aan de beurt. Bij het weghalen van het ahterste aluminium kapje kwam ik wel een heel rare moer tegen met kartels. Wie kan mij tegen die tijd de juiste dop of gereedschap hiervoor lenen.
de remtrommels moeten er dan af om te bekijken wat daar zoal vernieuwd moet worden.
Binnenkort nieuwe foto's motorrevisie.
- HY_Pino
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Ronde gaatjes in het dashboard werden inderdaad afgewerkt met een rubber rondje, een soort thule voor draaddoorvoer maar dan dicht.ghijs schreef:Er zal ooit wel een afdekdopje in het dashboard hebben gezeten of zou citroen dat af fabriek zo open af werken? Bij het weghalen van het ahterste aluminium kapje kwam ik wel een heel rare moer tegen met kartels. Wie kan mij tegen die tijd de juiste dop of gereedschap hiervoor lenen.
Die rare moer met kartels is de afdekdop voor je lagermoer; als het goed is wordt 1 van die kartels geborgt door een lipje met een boutje, die moet je eerste verwijderen en dan kun je die moer/dop losdraaien en zie je de lagermoer. Heb je dus ook weer een dop voor nodig. En het is dus aan te bevelen een slagtrekker te gebruiken om de trommels te verwijderen....
Kan ik die dop met karteltjes losdraaien met een dop? of moet je daar speciaal stuk gereedschap hebben met idem kartelstjes?
en slagtrekker zoiets als een poeilitrekker?
En wat dashboard aangaat moet ik opzoek naar een rubbertje. Wie ow wie heeft dat toevallig liggen.
Is maar detail maar toch leuk als het weer dicht is.
Heb het werkplaats in bestelling,maar nog niet binnen:S:S staat nog in backorder. hopelijk komt die daar ooit uit
En wat dashboard aangaat moet ik opzoek naar een rubbertje. Wie ow wie heeft dat toevallig liggen.
Heb het werkplaats in bestelling,maar nog niet binnen:S:S staat nog in backorder. hopelijk komt die daar ooit uit

- HY_Pino
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Ja, die karteldop kan met een vrij grote dop losgedraaid worden, je hoeft er geen speciale kartels of zo aan te hebben. Volgens mij worden ze wel eens met een hamer of zo op de kartels losgetikt want ben al wel exemplaren met ontbrekende kartels tegengekomen.ghijs schreef:Kan ik die dop met karteltjes losdraaien met een dop? of moet je daar speciaal stuk gereedschap hebben met idem kartelstjes?
Een poelietrekker is voor de trommels niet te gebruiken omdat je je nergens op kunt afzetten, ja, bij de achtertrommel wel, maar dan loop je het risico de trommel uit zijn fatsoen te trekken. De slagtrekker bestaat uit een dikke schetsplaat die met lange moeren op drie wielbouten wordt vastgezet, en midden op die schetsplaat zit een lange as waar een vrij massieve metalen koker overheen schuift en aan het eind een blokkering zodat je met die koker flink hard naar die blokkering kunt schuiven en zo als het ware het geheel van trommel en trekker van je fusee kunt trekken, het is even afwachten of je lager meekomt of dat dit gedeeltelijk blijft zitten.
Dacht dat de werkplaatshandboeken bij het HY-team gewoon te koop zijn maar dat zijn dan wel kopieën. Er is echter door Citropolis in 2002/2003 ook een werkplaatshandboek in het Frans uitgegeven 'Je répare mon type H' en dat is een stuk vollediger en de foto's zijn ook gedrukt in plaats van gekopiëerd, weet echter niet of dit boek nog te bestellen is, het ISBN nr is in ieder geval 2-9513593-7-3 .
En af en toe kom je nog wel originele handboeken tegen op Marktplaats of een beurs, maar dan moet het spaarvarken vaak wel geslacht worden

Hoi,
ik zag nog een bus met tussenschot te koop staan:
http://www.leboncoin.fr/vi/35983313.htm?ca=12_s
blijkbaar kwam dit vaker voor. De zijkant is alleen een beetje vreemd?
Edwin
ik zag nog een bus met tussenschot te koop staan:
http://www.leboncoin.fr/vi/35983313.htm?ca=12_s
blijkbaar kwam dit vaker voor. De zijkant is alleen een beetje vreemd?
Edwin
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
Hallo edwin,
Dit is inderdaad hetzelfde tussenschot als in mijn HY bus. Misschien was dat in die jaren 1963,1964 een populair extra.
De doekjes is inderdaad vreemd raadsel maar lijken erg origineel. laatst kon ik op dezelfde verkoopsite een strakke HY aanschaffen voor mijn nog ontbrekende achterklep en schuifdeur. helaas reageren fransen nauwelijks tot niet op mailtjes.
Jammer want dan had ik hem helemaal origineel en dan son jus compleet kunnen maken.
Dit is inderdaad hetzelfde tussenschot als in mijn HY bus. Misschien was dat in die jaren 1963,1964 een populair extra.
De doekjes is inderdaad vreemd raadsel maar lijken erg origineel. laatst kon ik op dezelfde verkoopsite een strakke HY aanschaffen voor mijn nog ontbrekende achterklep en schuifdeur. helaas reageren fransen nauwelijks tot niet op mailtjes.
Jammer want dan had ik hem helemaal origineel en dan son jus compleet kunnen maken.
Grappig is dat mijn HY uit 64 het origenel kenteken heeft van 406 ET 11
Hallo Andy,
Het kenteken lijkt er wel op maar is 155 ET 11, of weet jij meer van deze bus? Misschien zit er onder de aluminium platen wel jou aangegeven nummer?
Het kenteken lijkt er wel op maar is 155 ET 11, of weet jij meer van deze bus? Misschien zit er onder de aluminium platen wel jou aangegeven nummer?