maar het kan net zo goed van een hoger gelegen punt komen
... en zelfs uit een onverwacht hoekje ... zoals bij Otje waar het pijpje van de oliepijlstok niet goed sluitend in het blok zit. Houdt in ieder geval alle onderliggende ijzeren delen zó wèl roestvrij !
Suc6 met het gesleutel !
De hele distributie deksel is nat van de olie,ik denk. De krukaskering,
Ik kijk dan meteen of het lager niet ingesleten is
Misschien is de deksel een keer open gemaakt en niet goed gecentreerd,dan blijft het aan de gang
er twee boutjes verborgen zitten tussen carterpan en versnellingsbak (deze staan netjes op de tekeningen, maar je moet er even aan denken)
dat die twee boutjes en de twee voorste boutjes een andere maat hebben dan de andere boutjes
je de uitlaatdemper moet verwijderen als je de pan er af wil halen (is vrij logisch, maar was 't even vergeten toen ik dacht "dat doe ik wel ff"
dat je een oliedicht iets onder je werkgebied legt en een opvangbak die groot genoeg is
geen trechter met zeef gebruiken, want de doorstroomsnelheid is niet groot genoeg en dan loopt je trechter over en flikkert in de chaos ook de jerrycan om... waarvan acte:
(wat overigens voor je steeksleutels een feest is, zo'n oliebad.
je hebt nog wel even te dweilen maar in ieder geval dank voor de tip, de krukas kering is vervangen en de pakking van de distributie deksel, dus ik wacht even af of ik de lekkage nu verholpen heb of verder moet
Ik heb de carterpan op tafel liggen en heb alles schoongemaakt, nu moeten de kurken halve maantjes er weer in en dan heb ik nog 4 kleine stukjes kurk, die moeten neem ik aan ook ergens tussen ,maar kan iemand me misschien aan de hand van een foto. o.i.d laten weten/zien waar ik die moet plaatsen
ik heb zelf pas het deksel los gehad en deze kurkjes niet meer gebruikt, wel de halve manen. alles goed in de vloeibare pakking (ook de halve manen) en niet te zuinig zijn. dan zit het goed dicht.
Hallo. de halve maantjes die ik heb zijn een beetje te lang ze steken over de rand van de carterpan, de kleine stukjes zijn te groot deze vallen over de montage gaten van de pan, moet ik deze allemaal op maat maken of wordt dit wel samen geperst met de montage van de pan?