Ik heb een perfecte rijbrug waar je je motor inghangt en stoel .
Enja het lijkt me ook veel beter dat hij deze blok erin steekt , heeft ECHTE werkelijke km 's ,
Namelijk ik weet niet hoe lang ongeveer de koolstofring is , maar toen ik de versnellingsbak eraf haalde een  14 dagen  geleden  .
En ik moest de origineele koonvijzen van M7 nog losmaken ( waren nog nooit losgeweest , motor was nog nooit eruitgeweest, kon je vaststellen aan roest vetplaatsen enz .
Merkte ik onmiddelijk op dat de koolstofring haast helemaal compleet was , dit betekend  aan de voorzijde van de koolstofring heb je een vernauwing , wel deze staat er nog op , en is niet weggesleten !
Ook de gietijzere ring die tegen de koolstofring zit , daar zitten nog de frees machiene afwerkings sporen in , de gietijzere drukschijf met de drie veertjes, is als nieuw ! niks eraf haast ( weet ik omdat ik een nieuwe gestoken heb bij mij 

.
Dus veel km's heeft die niet gemaakt, hoogstens een  25000 km , en dat klinkt logisch , omdat men mij vertelde dat die van een HY paardebak is geweest.
Die dienden meestal alleen  om van de stal naar een wedstrijd ,weide,veemarkt te rijden  

Voor ik de motor eruit gehaald heb , heb ik deze dan ook laten draaien , en draaide zeer mooi  
 
Uiteraard heel de motor even de origineele olie erop laten zitten ( zo komt het vuil eventueel inwendig  los )en even warm laten draaien ermee , dan olie eraf , en goedkopen erop , dan  een  +/- 200 km en olie eraf , en dan goede Total 15w40 Kwarts Mineraale erop  en klaar.
En rustig inrijden uiteraard 
 
Maar de kop eraf nemen van  mijn motor, is uiteraard ook een optie  , op een voorwaarde dat hij de drijfstang grondig nakijkt van zijn motor , de krukas  

   dat abnormaal dik stevig gewrongen ding  lol  

  eer je dat uit zijn richt hebt dan  moet er al iets heeeeeel erg gebeuren , ik kan het me niet voorstellen , maar zeker nakijken en ook de krukas scheeltjes van deze drijfstang.
En het belangrijkste ! de motor met petroleum helemaal doorspoelen en voor je gaat spoelen even zonder te spoelen naar gruis kijken ook de pompfilter uitelkaar en nakijken en uitwassen , als er geen metalick glinstering in de resterende olie te bespeuren is dan  lijkt me erook niets aan de hand te zijn  en is het enkel de ( eventueele drijfstang) en piston te vervangen.
groetjes Jeroen
HY  Minibus  13 ramen en 6 Meter van 1976 en verbouwd bij Baeten.
Eenig model