Pagina 3 van 3
Geplaatst: do feb 15, 2007 2:35 pm
door HYvonne
Ewald schreef:op een 180l bruto tank (120 netto) heb je in het minst gunstige geval ook maar een actieradius van 600KM
180 liter bruto x 80% = 144 liter netto. Verbruik van 1:7 moet makkelijk te halen zijn, zeker op langere afstanden. Actieradius = 1008 km.
Ewald schreef:oven vind ik onzin
Heb je volkomen gelijk in maar ik kon een mooie kleine
jaren zestig combinatie kopen en dat konden wij niet laten.
Ewald schreef:Mijn bus moet multifunctioneel zijn
Jouw HY hoeft dus geen volwaardige camper te zijn maar een zgn. HYTU (HYToutUsage) fonetisch:ietu
Ewald schreef:naar Eindhoven op en neer rijden voor een paar honderd euro korting is de moeite niet waard
Ik bedoelde niet te zeggen dat je naar Eindhoven moest gaan, ik heb nu zelf ook een adres op 10 minuten afstand (omg. Maastricht) en dat is ook met evt. afstellingen of vragen achteraf wel makkelijk.
Het loont vaak de moeite om vooraf even goed te zoeken in je eigen omgeving.
Ik ga vanmiddag een nieuw topic openen om te kijken welke ervaringen er zijn op het gebied van inbouw van koelkast en kachel etc.
LPG installatie
Geplaatst: do feb 15, 2007 5:31 pm
door roanta
LPG verbruik bij een nieuwe motor die momenteel 6500 km al heeft =
+/- 48 liter LPG verbruik op 250 km bij een gewicht van 2185Kg, 6 meter lang en een Imperial , dus herekend 19 liter per 100 km op LPG.
+/- 9,4 liter Benzine laag octaan gehalte 95 ron op 100 km
voila , dus een beetje een idee wat een H78 motor verbruikt
Er is wel degelijk een groot verschil bij het terug inrijden van een nieuwe of een lang stilgestaane motor , ik verbruikte in het begin na de eerste 1500 km op benzine ( roderen ) 12 liter benzine , en op een LPG een slordigge 26 liter LPG .
Nu is dat aan het minderen , na 10.000 km kan je pas spreken van een ingereden motor en stabieliteit ervan in het verbruik.
Maar 180 Liter tank is zeer veel maar niet overdreven .
Groetjes Jeroen
Geplaatst: do feb 15, 2007 7:53 pm
door LEiPiE
HYvonne schreef:180 liter bruto x 80% = 144 liter netto. Verbruik van 1:7 moet makkelijk te halen zijn, zeker op langere afstanden. Actieradius = 1008 km.
Misschien moet ik beter opletten als ze me wat voorrekenen, of het was een 120 bruto tank, mmz, ik weet 't ff niet meer
Heb je volkomen gelijk in maar ik kon een mooie kleine
jaren zestig combinatie kopen en dat konden wij niet laten.
Cool! Nee, in dat geval heb ik niks gezegd

(en onzin ben ik verder niet tegen, ik wil een platenspeler in m'n bus...

)
Geplaatst: wo feb 21, 2007 8:25 pm
door Webmeistera
LEiPiE schreef:
Zij kunnen trouwens een soort LPG injectie in de carburateur boren, dat is helemaal ruimte besparend vergeleken met een rand tussen carb en het luchtfilter. Tevens hebben ze al eerder een HY gezien en een daar een installatie ingebouwd.
het mengstuk is zo gemaakt dat het luchtfilter slecht een paar mm
omhoog komt (1 deel valt in het luchtfilter, 1 deel valt over de carb.
Zo'n 'injectie' (jeah right!) heet ook wel een spud-in en is gewoon een pijpje wat men in de luchtstroom boven de carb laat uitkomen.
Is de simpele goedkope oplossing en functioneert over het algemeen minder goed en verbruikt wat meer als een degelijke gasventuri.
Afstellen van LPG (zeker bij de gms verdamper) is echt heel simpel.
En een ander voordeel van zelf inbouwen vind ik dat je je installatie volledig kent ( handig bij panne en/of de apk)
Aad
Re: LPG ervaringen
Geplaatst: do apr 24, 2014 2:19 pm
door LEiPiE
Ha, kwam dit topic nu toevallig tegen nu ik nog even wat meer info zocht over de verdamper

Grappig dat nu dus 7 jaar later de installatie van Webmeistera in MurpHY zit

Morgen de RDW-keuring!
Re: LPG Belgie
Geplaatst: wo apr 30, 2014 2:05 pm
door LeoG
robin2cv schreef:hello
Ik ga (misshien) aan restauratie van hy beginnen. Nu lpg zou handig zijn. Maar Bij ons in Belgie moet een LPG installatie gekeurd zijn. Og ik dacht alleen ingebouwd doorerkende garage of vergis ik me?
greets robin
Mijn Hy heeft een Belgische gaskeuring ondergaan voor ik deze importeerde mogelijk dat de vorige eigenaar nog info heeft
Als het nog actueel is kan ik je misschien helpen,
Re: LPG ervaringen
Geplaatst: wo apr 30, 2014 2:11 pm
door LEiPiE
Weet niet of het nog relevant is Leo, die vraag is al uit 2005

Re: LPG ervaringen
Geplaatst: wo apr 30, 2014 2:18 pm
door LeoG
LEiPiE schreef:Weet niet of het nog relevant is Leo, die vraag is al uit 2005

Net wakker
