Ree's bussie krijgt wat aandacht
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Lekker he als je alle motoronderdelen in je handen het gehad en je hoort nu het torretje weer lekker brommen, dat is pas (verdiend) genieten.
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Gewèldig !!
Kan me voorstellen dat het een heel tevreden en voldaan gevoel met zich mee bracht, zo'n eerste tochtje ...
Betekent tevens dat binnenkort dus het langst lopende topic alhier langzaamaan naar het einde gaat lopen ...
Veel plezier Raymond !!
Kan me voorstellen dat het een heel tevreden en voldaan gevoel met zich mee bracht, zo'n eerste tochtje ...
Betekent tevens dat binnenkort dus het langst lopende topic alhier langzaamaan naar het einde gaat lopen ...
Veel plezier Raymond !!
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Merci, mannen. En het topic kan nog niet dicht, hoor. Er moet nog een nieuw interieurtje in. 

Maar eerst nog een vers APK'tje gescoord - zonder enige op- of aanmerking - en daarna weer warmpjes de stalling in.

Het blokje moet nog ingereden worden. Deze week alvast de eerste 400 km op de teller gezet.

het ziet er allemaal mooi en gezellig uit!
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Woei! Die kan er weer even tegen 

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Nou ja. Niet zo heel lang 
Gister brak op de parkeerplaats van mijn werk ineens de achterkant uit. Ik stond heel onhandig, dus voorzichtig doorgereden, maar 100 meter verderop sloeg opnieuw een wiel vast. Ik had verder geen gereedschap bij me, dus de ANWB gebeld, en thuis of ze een slagtrekker en dop 38 konden komen brengen.
Achter draaide alles nog nog (was mijn eerste gok omdat de achterkant uitbrak) maar rechts voor duidelijk niet. Trommel open getrokken, en dan dit...

Ik denk dus dat de bout iets los is gegaan (is ook niet geborgd) en een keer bij hard remmen uit de plaat is gebroken. Dat zie je volgens mij niet zo vaak. Heeft dus wel de cilinder en twee remschoenen gesloopt. Er zit ook een gaatje in de achterkant van de remtrommel, maar dat kan verder niet zo veel kwaad.
Het is nu tijdelijk gefikst met een nieuwe bout. Hij remt nog steeds prima, maar ik ga er niet meer mee rijden dan strikt noodzakelijk.

Gister brak op de parkeerplaats van mijn werk ineens de achterkant uit. Ik stond heel onhandig, dus voorzichtig doorgereden, maar 100 meter verderop sloeg opnieuw een wiel vast. Ik had verder geen gereedschap bij me, dus de ANWB gebeld, en thuis of ze een slagtrekker en dop 38 konden komen brengen.
Achter draaide alles nog nog (was mijn eerste gok omdat de achterkant uitbrak) maar rechts voor duidelijk niet. Trommel open getrokken, en dan dit...

Ik denk dus dat de bout iets los is gegaan (is ook niet geborgd) en een keer bij hard remmen uit de plaat is gebroken. Dat zie je volgens mij niet zo vaak. Heeft dus wel de cilinder en twee remschoenen gesloopt. Er zit ook een gaatje in de achterkant van de remtrommel, maar dat kan verder niet zo veel kwaad.
Het is nu tijdelijk gefikst met een nieuwe bout. Hij remt nog steeds prima, maar ik ga er niet meer mee rijden dan strikt noodzakelijk.
Nou. Dus. Ik had grootse plannen vandaag. Ik wilde de remmen op orde krijgen in de loods, en meteen de banden van de trax van de velgen halen zodat ze gezandstraald kunnen worden. Ooh ja, en een band van mijn tweede bus is lek, deze moet ook geplakt worden. Banden achterin en op naar de loods.

Trommeltje eraf, en daar zit de tijdelijke reparatie nog netjes op haar plek.

Het is duidelijk hoeveel de schoenen beschadigd zijn.

En aan de andere kant zie je al wat raars bij het veertje…

Dat is niet zoals het hoort.

Deze beunoplossing wil er helaas niet uit, de hele achterplaat moet dus los.
En de cilinder is dus ook aan gort.

Dus maar verder demonteren.

Nou ja, meer demonteren lijkt me niet nodig

Alles nieuw opbouwen.

NOS cilinder, nieuwe schoenen.

NOS remleiding in de trommel.

En dan valt alles al weer zo een beejte op haar plek.

Deze zitten nu zeker goed vast.

Schoenen stellen, trommel er weer op. Ontluchten. Band weer erop. En hij remt weer als nieuw. Het duurde allemaal wel een stuk langer dan gepland, ik heb dus geen tijd gehad om de banden van de velgen te halen. Dat komt een volgende keer.

Trommeltje eraf, en daar zit de tijdelijke reparatie nog netjes op haar plek.

Het is duidelijk hoeveel de schoenen beschadigd zijn.

En aan de andere kant zie je al wat raars bij het veertje…

Dat is niet zoals het hoort.

Deze beunoplossing wil er helaas niet uit, de hele achterplaat moet dus los.
En de cilinder is dus ook aan gort.

Dus maar verder demonteren.

Nou ja, meer demonteren lijkt me niet nodig

Alles nieuw opbouwen.

NOS cilinder, nieuwe schoenen.

NOS remleiding in de trommel.

En dan valt alles al weer zo een beejte op haar plek.

Deze zitten nu zeker goed vast.

Schoenen stellen, trommel er weer op. Ontluchten. Band weer erop. En hij remt weer als nieuw. Het duurde allemaal wel een stuk langer dan gepland, ik heb dus geen tijd gehad om de banden van de velgen te halen. Dat komt een volgende keer.
Heb je de NOS cilinder van binnen bekeken? Ik heb dat eens gedaan en die was verroest en kon niet meer gehoond worden.
Was blij dat ik de ingeving had om te kijken
Was blij dat ik de ingeving had om te kijken
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
Ja, heb uit betrouwbare bron gehoord dat ze soms zelfs een randje van binnen hadden, maar deze is netjes.
Vandaag de 500 km aangetikt en exact 0,0 olieverbruik. 

zoals het hoort dus, fijn gevoel dat het ook zo is
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
XM V6
Fiat Topolino 1938
Ree schreef:Ik heb dus geen tijd gehad om de banden van de velgen te halen. Dat komt een volgende keer.

Nog even voordat HY de winterstalling in gaat het temperatuurmetertje gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=UGyl4xbtwL0
En hij mag nu lekker naar binnen.

Kop natrekken komt volgend jaar wel.
https://www.youtube.com/watch?v=UGyl4xbtwL0
En hij mag nu lekker naar binnen.

Kop natrekken komt volgend jaar wel.