Hy weer rijdbaar maken
Hy weer rijdbaar maken
Onze HY mag weer op vakantie, na 3 jaar stilstand ondr een afdak. Het verwijderen van stof en spinnenwebben lukt nog wel, het 'probleem' zit nu in de remmen: Deze zitten uiteraard redelijk vast. Niet zo vast dat de Hy niet zelfstandig onder het afdak vandaan is gekomen en nu op een harde schone ondergrond staat. Motor loopt dus ook.
Ik ben niet zo'n grote sleutelaar dus zie een beetje op tegen het zelf reviseren van de remmen (en wat er daarna nog moet gebeuren). Voor zover ik het nu zie heb ik 3 keuzes: 1, zelf reviseren. 2, laten reviseren. 3, de hy overdragen aan een andere liefhebber.
Heeft iemand advies? De hy staat in de Achterhoek, omgeving Zelhem.
Ik ben niet zo'n grote sleutelaar dus zie een beetje op tegen het zelf reviseren van de remmen (en wat er daarna nog moet gebeuren). Voor zover ik het nu zie heb ik 3 keuzes: 1, zelf reviseren. 2, laten reviseren. 3, de hy overdragen aan een andere liefhebber.
Heeft iemand advies? De hy staat in de Achterhoek, omgeving Zelhem.
-
- HY Forum Expert
- Berichten: 86
- Lid geworden op: vr okt 20, 2017 7:15 pm
- Kenteken: BE2150
- Locatie: Gelderland
Re: Hy weer rijdbaar maken
In Terborg(doetinchem)zit CitroSars. Citroën SM/DS specalist
Maar ze doen ook af en toe een HY. Je kunt het altijd even overleggen
Maar ze doen ook af en toe een HY. Je kunt het altijd even overleggen
Re: Hy weer rijdbaar maken
Thomas, dank je wel voor de tip. Is inderdaad niet zo ver hier vandaan, ben er ook al eens eerder geweest. Leuk bedrijf. Revisie van de achterremmen zie ik nog wel zitten: lijken veel op die van een 2cv, daar heb ik wel ervaring mee.
De voorremmen is een ander verhaal. De tekeningen in het Onderdelenboek zijn voor mij wel wat intimiderend. Is revisie hiervan te doen op de oprit?
En hoe zit het met de pakkingen en keerringen. Is vervanging hiervan een standaard procedure, in de zin van: eens in de zoveel jaar vervangen?
De voorremmen is een ander verhaal. De tekeningen in het Onderdelenboek zijn voor mij wel wat intimiderend. Is revisie hiervan te doen op de oprit?
En hoe zit het met de pakkingen en keerringen. Is vervanging hiervan een standaard procedure, in de zin van: eens in de zoveel jaar vervangen?
Re: Hy weer rijdbaar maken
Het is goed zelf te doen als je maar juiste gereedschap hebt.
Beste is de remcilinders en schoenen te vervangen.
Is kostbaar maar dan heb je het ook echt goed.
Laten doen kan natuurlijk ook. Reken op 2k
Beste is de remcilinders en schoenen te vervangen.
Is kostbaar maar dan heb je het ook echt goed.
Laten doen kan natuurlijk ook. Reken op 2k
Re: Hy weer rijdbaar maken
Vandaag de bus eens opgekrikt, 1 wiel tegelijk. Conclusie: alleen RV zit vast, de rest draait mooi schurend rond. Al met al misschien toch een meevaller. Moed verzamelen en zelf proberen maar. Voor de naafmoer heb je moer 55 nodig toch, en voor de trommel een remtrommeltrekker?
Re: Hy weer rijdbaar maken
En dop 12 voor de 6 boutjes die het lagerhuis opsluiten.
Zou beide kanten open maken, schoonmaken en stellen
Zou beide kanten open maken, schoonmaken en stellen
-
- HY Forum Expert
- Berichten: 86
- Lid geworden op: vr okt 20, 2017 7:15 pm
- Kenteken: BE2150
- Locatie: Gelderland
Re: Hy weer rijdbaar maken
En dop 36of37 uit mijn hoofd voor de aandrijfasmoer