Stroomstoring contact en starten

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Willemien
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Stroomstoring contact en starten

Bericht door Willemien »

Hoi techneuten:Mijn HY-jte uit 1958, vers gekeurd voor de APK (met glans geslaagd!!!) wil niet meer starten. Startrelais gereviseerd, massa verbinding accu-versn. bak weer helemaal in orde gemaakt en nu slaat ie zomaar af.

Heel vreemd probleem, ik heb het vermoeden dat het in het contact ligt, aangezien de bobine ook geen stroom meer krijgt plotseling. Dit is al tweemaal gebeurd en ik weet echt niet meer wat ik verder moet doen om m'n karretje bedrijfszeker te maken......??? Hij start nu ook echt niet meer, aanslepen helpt dus ook niet..

Wie kan mij helpen????

Groet, Willemien :( :( :(
lex
HY Forum Expert
HY Forum Expert

Bericht door lex »

daar heb ik ook een tijdje last van gehad. er schijnen in je contactslot een aantal pinnetjes te zitten en als die niet goed glijden, dan doet het gehele elektrische circuit niets. bij mij was het voldoende om wat kruipolie in het contact te spuiten en er een beetje mee te rommelen, dwz, sleutel paar keer in/uit en contact aan/uit.

succes
citroen HY, 1979, ex Rijkspolitie
Willemien
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

stroomstoring contactslot

Bericht door Willemien »

Bedankt voor je reactie, alleen: die van mij heeft geen contactslot!! Is te oud daarvoor... HY heeft een uittrekknop, als je die induwt, staat ie op contact en als je hem uittrekt, geen contact...

Heel simpel: een koperen rolletje die tussen twee klemmetjes invalt. En dat werkt perfect....

Het ligt echt in de bedrading en ik heb iemand nodig die, uiteraard tegen vergoeding, mij helpt deze storing op te zoeken....
la souris
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Bericht door la souris »

zit er geen zekering tussen de de bedrading ,dit was bij mij ook eens het probleem alleen is mijn hy uit 72 .succes La souris
Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl
Willemien
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door Willemien »

Zou inderdaad kunnen, ik ga even kijken.... het zijn er tenslotte maar vijf...

Wordt hier echt tureluurs van hoor...
Plaats reactie