Met de HY de oversteek naar Engeland maken
Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
[quote="ghys"
Zijn jullie overigens nog in Engeland geweest met het witte gevaar of vakantie daardoor verkort?
Wij kwamen in Zweden en Noorwegen alleen maar van die witte dingen tegen...echt verschrikkelijk. Zit totaal geen emotie in en zit volgepropt met alle luxe van thuis.[/quote]
Hier ook totaal geen gevoel bij die "witte gevaren"..
Zijn jullie overigens nog in Engeland geweest met het witte gevaar of vakantie daardoor verkort?
Wij kwamen in Zweden en Noorwegen alleen maar van die witte dingen tegen...echt verschrikkelijk. Zit totaal geen emotie in en zit volgepropt met alle luxe van thuis.[/quote]
Hier ook totaal geen gevoel bij die "witte gevaren"..
ons veHYkel : http://img840.imageshack.us/img840/2679 ... htblur.jpg
- Harold Les Coiffeurs
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 313
- Lid geworden op: vr mei 29, 2009 4:26 pm
- Kenteken: 69EB29
- Locatie: Culemborg
Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
In Calais kregen we onze "witte reus"en we hebben 'm mee naar Engeland genomen.
Fantastisch kampeer land overigens!
De vakantie was anders, maar zeker nog erg geslaagd! En onze witte reus had ook wel wat voordelen. Ruimte en luxe gaan toch ook wel wennen.....
Op Marktplaats staat exact dezelfde om een idee te krijgen.
De reus was nieuw uit NL vertrokken en had 500 km op de klok...
http://link.marktplaats.nl/450912559
HY is in NL aangekomen, maar staat in depot is laatste nieuws.
Morgen ga ik mijn verzekeraar inschakelen.
Fantastisch kampeer land overigens!
De vakantie was anders, maar zeker nog erg geslaagd! En onze witte reus had ook wel wat voordelen. Ruimte en luxe gaan toch ook wel wennen.....
Op Marktplaats staat exact dezelfde om een idee te krijgen.
De reus was nieuw uit NL vertrokken en had 500 km op de klok...
http://link.marktplaats.nl/450912559
HY is in NL aangekomen, maar staat in depot is laatste nieuws.
Morgen ga ik mijn verzekeraar inschakelen.
Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
Je bent toch niet overstappen nu hè?!Harold Les Coiffeurs schreef:In Calais kregen we onze "witte reus"en we hebben 'm mee naar Engeland genomen.
Fantastisch kampeer land overigens!
De vakantie was anders, maar zeker nog erg geslaagd! En onze witte reus had ook wel wat voordelen. Ruimte en luxe gaan toch ook wel wennen.....
PS vraagje..op het bankje aan het tafeltje mogen dus passagiers meerijden?
E.e.a. ivm onze nieuwe zelfgemaakte opstelling in onze HY..ik zat nog te dubben of rijden MET tafeltje gemonteerd verantwoord was voor onze kleine man..
ons veHYkel : http://img840.imageshack.us/img840/2679 ... htblur.jpg
Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
foutje...je gaat toch niet overstappen nu hè?! Dat bedoelde ik...Tusele schreef: Je bent toch niet overstappen nu hè?!
ons veHYkel : http://img840.imageshack.us/img840/2679 ... htblur.jpg
Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
oh ja...dus 4,5 dag moeten wachten op vervangend vervoer. Zijn jullie die dagen leuk doorgekomen?!?!?
Mijn les hieruit is dat ik in ieder geval wat extra tassen meeneem. Mochten we moeten verkassen..makkelijker dan de kleding los van het schap meenemen.
Mijn les hieruit is dat ik in ieder geval wat extra tassen meeneem. Mochten we moeten verkassen..makkelijker dan de kleding los van het schap meenemen.
ons veHYkel : http://img840.imageshack.us/img840/2679 ... htblur.jpg
- Harold Les Coiffeurs
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 313
- Lid geworden op: vr mei 29, 2009 4:26 pm
- Kenteken: 69EB29
- Locatie: Culemborg
Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
4,5 dagen wachten is niet leuk.
Natuurlijk hebben we er het beste van gemaakt, maar vooral het geregel en het niet weten waar je aan toe bent is lastig.
Daarnaast wil je ook steeds standby staan. Bereik hebben op je telefoon/ niet te ver weg gaan van de garage/ etc.
We hadden onze 4 mountainbikes mee, dus dat was ons geluk. Fietsen over het strand, biljarten, tv kijken op hotel kamer. In de Auchan kijken (welke naast het hotel zat), naar de garage fietsen, naar calais fietsen. Dus je komt de dag wel door, maar de onzekerheid is vervellend.
Als ik van tevoren had geweten dat het 4,5 dag zou ik andere dingen hebben gedaan.
De witte reus had maar een fietsenrek van 2 fietsen, maar had ook een "garage"waar onze HY bijna helemaal in paste....
Met het tafeltje is zo goed te rijden. In onze HY is dat overigens ook zo.
Mijn WA verzekeraar zegt dat ik de ANWB aansprakelijk moet stellen. De garage zegt dat ook en die gaat nu een diagnose stellen en deze op papier zetten. Is een goede garage (Knobbout) overigens als je er een in centraal nl mocht zoeken.
Tassen is altijd handig. Ik had nu ook mijn eigen kleren in een tas gedaan omdat je die dan zo kunt pakken en uitpakken op de plek die je wilt. Als het vast in de HY ligt zou dat ook voordelen hebben, maar ik vind een tas wel handig.
Sluit in ieder geval een anwb camper contract af. Dat is een apart contract.
Natuurlijk hebben we er het beste van gemaakt, maar vooral het geregel en het niet weten waar je aan toe bent is lastig.
Daarnaast wil je ook steeds standby staan. Bereik hebben op je telefoon/ niet te ver weg gaan van de garage/ etc.
We hadden onze 4 mountainbikes mee, dus dat was ons geluk. Fietsen over het strand, biljarten, tv kijken op hotel kamer. In de Auchan kijken (welke naast het hotel zat), naar de garage fietsen, naar calais fietsen. Dus je komt de dag wel door, maar de onzekerheid is vervellend.
Als ik van tevoren had geweten dat het 4,5 dag zou ik andere dingen hebben gedaan.
De witte reus had maar een fietsenrek van 2 fietsen, maar had ook een "garage"waar onze HY bijna helemaal in paste....
Met het tafeltje is zo goed te rijden. In onze HY is dat overigens ook zo.
Mijn WA verzekeraar zegt dat ik de ANWB aansprakelijk moet stellen. De garage zegt dat ook en die gaat nu een diagnose stellen en deze op papier zetten. Is een goede garage (Knobbout) overigens als je er een in centraal nl mocht zoeken.
Tassen is altijd handig. Ik had nu ook mijn eigen kleren in een tas gedaan omdat je die dan zo kunt pakken en uitpakken op de plek die je wilt. Als het vast in de HY ligt zou dat ook voordelen hebben, maar ik vind een tas wel handig.
Sluit in ieder geval een anwb camper contract af. Dat is een apart contract.
Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
Heb ik gedaan..vind ik toch wel een fijn idee. Ons plan is langs de kust van Duitsland te rijden richting Polen..begon af en toe de kriebels te krijgen..wat als ons veHYkel niet-snel-zelf-op-te-lossen-technische-problemen geeft...?Harold Les Coiffeurs schreef:Sluit in ieder geval een anwb camper contract af. Dat is een apart contract.
Fijn om ervaringen te lezen..alhoewel ik wens natuurlijk niemand toe dat je er gebruik van moet maken. Liever rondtouren in je eigen HY!
ons veHYkel : http://img840.imageshack.us/img840/2679 ... htblur.jpg
Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
....ja pech hebben of krijgen is nooit leuk
Het gebeurd altijd op een niet te voorspellen momenten.
Wij hebben de afgelopen zomer op een spanningsregelaar na 8.000 kilometer probleemoos gereden met een acadiane naar en van de Noordkaap. En de leeftijd van de auto maakt niet uit want we zagen geregeld nieuwe Audi's en VW's op de sleepwagen staan.
Zoals Harold al aangeeft is een ANWB contract/Pas aan te raden. Dan ga je niet met kriebels op vakantie
...maar 4,5 dag wachten op een passende oplossing is dan ook niet echt fijn.

Wij hebben de afgelopen zomer op een spanningsregelaar na 8.000 kilometer probleemoos gereden met een acadiane naar en van de Noordkaap. En de leeftijd van de auto maakt niet uit want we zagen geregeld nieuwe Audi's en VW's op de sleepwagen staan.
Zoals Harold al aangeeft is een ANWB contract/Pas aan te raden. Dan ga je niet met kriebels op vakantie

- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
... dan beland je uiteindelijk dus óók in zo'n groot wit "vehicle" ... en duik je, nèt als Harold, ook regelmatig onder het dashboard .....wat als ons veHYkel niet-snel-zelf-op-te-lossen-technische-problemen geeft...?
Zo'n ANWB camper-verzekering is nooit verkeerd; daarnaast is de HY-helpdesk:
"Als u problemen heeft met de HY kunt u van maandag t/m vrijdag - van 9.00 tot 21.00 uur - bellen (073) 64 32 33 5 (dag en nacht) mailen naar informatie@citroenhyteam.nl"
óók onontbeerlijk.
Je kunt een hele rits van reserveonderdelen meenemen ... geheid dat je bij pech nèt dát onderdeel niet bij je hebt ... dus is dat telefoonnummer wèl zo handig !
Fijne vakantie !
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
Wat een sip verhaal, Harold. Hoe een waarschijnlijk klein probleempje grote gevolgen kan hebben
Houd ons op de hoogte van de voorgang van het juridisch getrouwtrek, dan kunnen we je daar ook bij helpen. Jij hebt een afspraak met de ANWB die een takelbedrijf heeft ingeschakeld die aansprakelijk gesteld moet worden. Jij hoeft dus alleen met de ANWB zaken te doen, die horen de vervolgschade te vergoeden. Als er meer beschadigd is dan alleen de carterpan, moet dat ook vergoed worden. Laat er anders eens een specialist van één van de clubs naar kijken voor een onafhankelijke constatering van de vervolgschade.
Volgend jaar nog maar een keer proberen. Ik kan je de boot van IJmuiden naar Newcastle aanraden, dan is de kans dat je Engeland haalt een stuk groter

Volgend jaar nog maar een keer proberen. Ik kan je de boot van IJmuiden naar Newcastle aanraden, dan is de kans dat je Engeland haalt een stuk groter

- Harold Les Coiffeurs
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 313
- Lid geworden op: vr mei 29, 2009 4:26 pm
- Kenteken: 69EB29
- Locatie: Culemborg
Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
Diagnose door garage Knobbout is vandaag gesteld: op drie cilinders geen/te weinig compressie en motor moet vervangen worden
Deze zet alles voor mij op papier en met dat document ga ik de ANWB aansprakelijk stellen.
De verwachting is dat de ANWB dan een expert zal sturen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ree, Newcastle vonden we nu te noordelijk (lees het weer te onzeker) . We hebben ons nu op het zuiden gericht met de witte reus, maar Engeland is voor herhaling vatbaar, dus wie weet!
Deze zet alles voor mij op papier en met dat document ga ik de ANWB aansprakelijk stellen.
De verwachting is dat de ANWB dan een expert zal sturen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ree, Newcastle vonden we nu te noordelijk (lees het weer te onzeker) . We hebben ons nu op het zuiden gericht met de witte reus, maar Engeland is voor herhaling vatbaar, dus wie weet!
Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
Het kan een wat lastig verhaal worden omdat de symptomen voor het afslepen ook al kunnen duiden op een lekke koppakking. Goed, je denkt eerder aan een kapotte condensator, ingebrande puntjes of een paar oude bougies, maar het zou al een lekke koppakking kunnen zijn. Dit argument kan de ANWB aanvoeren om de schade niet als vervolgschade te zien en te beargumenteren dat de koppakking al lek was voordat de ANWB de auto in handen kreeg.
De vraag is hoe lang de motor heeft gedraaid zonder motorolie bij de garage. Heb je daar een idee van? De rookontwikkeling uit de motor lijkt mij voldoende bewijs dat het lang genoeg is om ernstige schade te veroorzaken. Het zou mooi zijn als de specialist kan zien dat de schade door een recente oververhitting tgv lopen zonder motorolie is ontstaan, of als hij kan aantonen dat het initiële slechte lopen een andere oorzaak had.
In je brief naar de ANWB zou ik er in ieder geval voor zorgen dat je initiële symptomen niet te veel op een kapotte koppakking lijken. Of benadruk bijvoorbeeld dat je voor het bellen van de ANWB het koelvloeistofpeil gecontroleerd hebt, en dat deze niet gedaald was. Dit kan je een juridisch getouwtrek schelen.
Grtn,
Ree
De vraag is hoe lang de motor heeft gedraaid zonder motorolie bij de garage. Heb je daar een idee van? De rookontwikkeling uit de motor lijkt mij voldoende bewijs dat het lang genoeg is om ernstige schade te veroorzaken. Het zou mooi zijn als de specialist kan zien dat de schade door een recente oververhitting tgv lopen zonder motorolie is ontstaan, of als hij kan aantonen dat het initiële slechte lopen een andere oorzaak had.
In je brief naar de ANWB zou ik er in ieder geval voor zorgen dat je initiële symptomen niet te veel op een kapotte koppakking lijken. Of benadruk bijvoorbeeld dat je voor het bellen van de ANWB het koelvloeistofpeil gecontroleerd hebt, en dat deze niet gedaald was. Dit kan je een juridisch getouwtrek schelen.
Grtn,
Ree
Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
PS, Drie keer in Zuid Engeland geweest en een keer in Schotland. Het weer in Schotland was verreweg het slechtst, maar het was toch de meest indrukwekkende vakantie in de UK 

- Harold Les Coiffeurs
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 313
- Lid geworden op: vr mei 29, 2009 4:26 pm
- Kenteken: 69EB29
- Locatie: Culemborg
Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
Ree,
Fijn dat je meedenkt!
Nog bedankt voor je sms uiteraard. Jij een goede vakantie gehad?
Ik ben echter een eerlijk man...
Dus feiten zal ik niet verdraaien. Zit niet in mijn aard. Dus of ik koelwater gecheckt heb op dat moment. Nee daar was geen aanleiding voor.
Feit is dat de auto bij de garage gelopen heeft voordat hij uit de takels werd gehaald en daarna niet meer.
Feit is ook dat ik zelf overtuigd ben van mijn gelijk.
Dat lijkt de garage (tevens expert, want hebben ook veel ervaring met Hy's) ook te zijn.
Ben nu met aansprakelijkheids stellen bezig. Leuk detail is dat voorbeelden/standaarden om garages/verzekeringen etc aansprakelijk te stellen zijn te vinden op ......de ANWB site...... Ga ze dus aansprakelijk stellen met hun eigen standaard brief.
Groet,
Harold
Fijn dat je meedenkt!
Nog bedankt voor je sms uiteraard. Jij een goede vakantie gehad?
Ik ben echter een eerlijk man...
Dus feiten zal ik niet verdraaien. Zit niet in mijn aard. Dus of ik koelwater gecheckt heb op dat moment. Nee daar was geen aanleiding voor.
Feit is dat de auto bij de garage gelopen heeft voordat hij uit de takels werd gehaald en daarna niet meer.
Feit is ook dat ik zelf overtuigd ben van mijn gelijk.
Dat lijkt de garage (tevens expert, want hebben ook veel ervaring met Hy's) ook te zijn.
Ben nu met aansprakelijkheids stellen bezig. Leuk detail is dat voorbeelden/standaarden om garages/verzekeringen etc aansprakelijk te stellen zijn te vinden op ......de ANWB site...... Ga ze dus aansprakelijk stellen met hun eigen standaard brief.
Groet,
Harold
Re: Met de HY de oversteek naar Engeland maken
Dat was ook zeker niet mijn advies. Maak echter duidelijk dat het initiële probleem los staat van de in de soep gedraaide motorHarold Les Coiffeurs schreef:Ik ben echter een eerlijk man...
Dus feiten zal ik niet verdraaien. Zit niet in mijn aard.

Mijn vakantie was goed. Ik zal er hier verder niet over uitweiden, want het was niet met de HY, maar hier is heb ik er eea over getypt.
Grtn,
Ree