Ree's bussie krijgt wat aandacht
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Dinsdag gaat het feest beginnen. Zet je maar alvast schrap - gordels vast - voor een tsunami aan fotos.
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Oei, moet ik al servers bij plaatsen? 

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
- brammie
- HY Forum Super Expert
- Kenteken: 33-AB-38
kom maar op
ik heb de gordels vastgasnoerd
vrouw en kinderen op een hoge plaats onder gebracht
hier kan niks gebeuren
ik heb de gordels vastgasnoerd
vrouw en kinderen op een hoge plaats onder gebracht
hier kan niks gebeuren

http://picasaweb.google.com/bram.martsen
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
Nou, het feest is begonnen...

Mijn spatborden zijn best slecht. Deze zijn te krijgen in polyester, maar ik heb ze nog nooit in mijn handen gehad. Heeft iemand hier ervaring mee?
-
- HY Forum Grootmeester
Hi Raymond,
Der Fransoze heeft stalen voorspatborden. Setje plastic kost daar E280 vs E430 voor staal. Lastig maar ik zou denk ik voor staal gaan. Heb de plastic versie in mijn handen gehad en het kwam me wat dik en log over. Misschien is dat juist een voordeel.
Gr, M
Der Fransoze heeft stalen voorspatborden. Setje plastic kost daar E280 vs E430 voor staal. Lastig maar ik zou denk ik voor staal gaan. Heb de plastic versie in mijn handen gehad en het kwam me wat dik en log over. Misschien is dat juist een voordeel.
Gr, M
Zooo! €430 voor een paar spatborden mag er best wezen 
Staal heeft mijn voorkeur. Dat was ook het geval bij de neusplaten, maar daar was ik niet onder de indruk van de stalen platen van Der Franzose. Ik ga even heel goed nadenken of ik voor staal ga, of toch voor de polyester onderdelen...

Staal heeft mijn voorkeur. Dat was ook het geval bij de neusplaten, maar daar was ik niet onder de indruk van de stalen platen van Der Franzose. Ik ga even heel goed nadenken of ik voor staal ga, of toch voor de polyester onderdelen...
-
- HY Forum Grootmeester
Ik vond E430 ook veel - ineens vond ik mijn spatborden zo slecht nog niet! 

hahaha! Voor dat geld kan je inderdaad heel wat uurtjes in je eigen spatborden stoppen.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
PIk weet dat er ook mensen zijn die z.g. Aanhangwagen spatborden diagonaal door midden hebben gezaagd. Hierdoor kun je uit 1 AHW spatbord 2 spatborden halen voor je HY. Die spatborden kun je bij een reguliere AHW boer kopen, zijn in staal en vele malen goedkoper. Rond de 20 à 30 euro heb je er een. Dan kun je er ook gewoon 2 kopen mocht je, je verzagen.
ti's maar een tip en hoewel de ronding niet excact die van een HY is, was de pasvormen prima.
ti's maar een tip en hoewel de ronding niet excact die van een HY is, was de pasvormen prima.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ik heb deze polyester zelf laten maken en ben er uiteraard zeer tevreden over, er zijn inderdaad meerdere leveranciers.
Ook ik ben op zoek geweest naar de juiste aanhanger-spatborden, maar deze hebben allemaal een kraal aan de buitenzijde. Voor de een geen enkel probleem, de ander wil het zeker niet.
Ook ik ben op zoek geweest naar de juiste aanhanger-spatborden, maar deze hebben allemaal een kraal aan de buitenzijde. Voor de een geen enkel probleem, de ander wil het zeker niet.
Een kraal aan de buitenkant wil ik zeker niet.
Ik ga nog even nadenken. Nieuwe stalen proberen te regelen, polyester, mijn stalen laten opknappen. Moeilijk...
Ik ga nog even nadenken. Nieuwe stalen proberen te regelen, polyester, mijn stalen laten opknappen. Moeilijk...
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ja ! Gewoon even mijn YouTube filmpje bekijken ...Deze zijn te krijgen in polyester, maar ik heb ze nog nooit in mijn handen gehad. Heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
-
- HY Forum Grootmeester
Ik heb jaren geleden de voorspatborden vervangen door polyester exemplaren (van het HY Team). Pasvorm is goed en volgens mij is het nog nooit iemand opgevallen - en da's doorgaans een goed teken
.
Juist bij het in- en uitstappen wil er nog wel eens een kiezelsteentje dat zo lekker vast zit tussen het profiel van je bergwandelschoenen nèt effies een krulletje lak van de bovenste ronding van het voorspatbord meenemen. Maakt me nu niet zoveel uit. Roesten doet het toch niet!
Volgens mij hing er destijds een heel ander prijskaartje aan. Maar ja...

Juist bij het in- en uitstappen wil er nog wel eens een kiezelsteentje dat zo lekker vast zit tussen het profiel van je bergwandelschoenen nèt effies een krulletje lak van de bovenste ronding van het voorspatbord meenemen. Maakt me nu niet zoveel uit. Roesten doet het toch niet!
Volgens mij hing er destijds een heel ander prijskaartje aan. Maar ja...
We zijn eruit.
De oude worden opgelapt. Even duur als plolyester en zo blijven ze toch van staal.
De oude worden opgelapt. Even duur als plolyester en zo blijven ze toch van staal.