De passagiersdeur wijkt iets

Voor onderwerpen over de beroemde golfplaten, de omegaprofielen, het chassis, deuren, ramen etc.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
rene51
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

De passagiersdeur wijkt iets

Bericht door rene51 »

De passagiersdeur sluit van boven niet helemaal, nu hoorde ik iets dat je dit euvel gewoon kan verhelpen om met een stevig stuk hout tussen de deur , de deur weer wat recht te kunnen buigen om het euveltje op te lossen.....
Heb het voorzichtig geprobeerd , maar geen resultaat , misschien te voorzichtig??
Suggesties
Rene
neortic
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Re: De passagiersdeur wijkt iets

Bericht door neortic »

Kijk eens of er geen scheur zit aan de kant van de scharnieren. Ik had het zelfde bij de rijdersdeur een lasje zetten en het was over.
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Kijk eens of er geen scheur zit aan de kant van de scharnieren. Ik had het zelfde bij de rijdersdeur een lasje zetten en het was over.
Let op: die "scheur" kan zich voortzetten richting deurslot (dus links èn rechts van het portierraam). Ervan uitgaande dat je "Benelux"-deuren hebt ...
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
neortic
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door neortic »

Ben nu trouwens ook het nieuwe schuifraam rubber aan het testen en merk dat tov het oude systeem de deur minder stabiel is. Vooral wanneer er een frisse wind staat.
Plaats reactie