wijziging kenteken
-
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
wijziging kenteken
Henri schreef
Mijn bus had oorspronkelijk het kenteken XA-79-21 maar heeft helaas bij de keuring tot kampeerauto het kenteken NH-81-JK gekregen. Die keuring was kennelijk in 1985 (aan het kenteken te zien) en geschiedde bij de vorige eigenaar. Ik kocht hem in 1991.
Die wijziging kenteken was gebruikelijk in de jaren 80. Vroeger en ook nu weer krijg je gewoon een aantekening 'Kampeerauto' op je oorspronkelijke kenteken.
Gebeurde dit in de jaren tachtig bij alle wagens die via de Domeinen werden verkocht of hoe zit het anders?
In mijn HY archief kwam ik een ex Rijkspolitie HY tegen die in 1985 het kenteken NN-81-RX heeft gekregen. Deze HY is volgens de RDW van 27-07-1972. Dit is dus net zo'n geval als Henri's ex BB bus.
Bert
Mijn bus had oorspronkelijk het kenteken XA-79-21 maar heeft helaas bij de keuring tot kampeerauto het kenteken NH-81-JK gekregen. Die keuring was kennelijk in 1985 (aan het kenteken te zien) en geschiedde bij de vorige eigenaar. Ik kocht hem in 1991.
Die wijziging kenteken was gebruikelijk in de jaren 80. Vroeger en ook nu weer krijg je gewoon een aantekening 'Kampeerauto' op je oorspronkelijke kenteken.
Gebeurde dit in de jaren tachtig bij alle wagens die via de Domeinen werden verkocht of hoe zit het anders?
In mijn HY archief kwam ik een ex Rijkspolitie HY tegen die in 1985 het kenteken NN-81-RX heeft gekregen. Deze HY is volgens de RDW van 27-07-1972. Dit is dus net zo'n geval als Henri's ex BB bus.
Bert
Citroen HY verzamelaar
http://www.citroenhyverzamelaar.web-log.nl
-
- HY Forum Liefhebber
Re: wijziging kenteken
Hallo,
In de jaren tachtig werd er bij een wijziging of vermissing gewoon een heel niew kenteken afgegeven, in (ik meen) 1988 is dit afgeschaft en hou je je oorspronkelijke kenteken en wordt er een wijziging doorgevoerd of duplicaat afgegeven. je krijgt nu alleen een nieuw kenetekn als de wijziging inhoud dat het een ander soort voertuig is geworden (geel naar grijs kenteken).
Door deze truc reed onze buurman elk jaar in een nieuwe Ford Taunus, raakte gewoon elk jaar zijn kenteken kwijt.
Via de Fehac kan je (tegen betaling) wel het oorspronkelijke kenteken terugvragen.
Met vriendelijke groet,
Sander Aalderink.
In de jaren tachtig werd er bij een wijziging of vermissing gewoon een heel niew kenteken afgegeven, in (ik meen) 1988 is dit afgeschaft en hou je je oorspronkelijke kenteken en wordt er een wijziging doorgevoerd of duplicaat afgegeven. je krijgt nu alleen een nieuw kenetekn als de wijziging inhoud dat het een ander soort voertuig is geworden (geel naar grijs kenteken).
Door deze truc reed onze buurman elk jaar in een nieuwe Ford Taunus, raakte gewoon elk jaar zijn kenteken kwijt.
Via de Fehac kan je (tegen betaling) wel het oorspronkelijke kenteken terugvragen.
Met vriendelijke groet,
Sander Aalderink.
- hyliner
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: NH-81-JK
Nee het heeft niks met de domeinen te maken. Iedere bus die in de jaren 80 (ik weet ook de exacte data niet Sander) door de RDW goedgekeurd werd tot kampeerauto kreeg een geel kenteken dat gangbaar was in dat jaar en verloor dus zijn grijze kenteken. Dat is dus kennelijk ook gebeurd met de RP HY die jij noemt.Bert Peihak schreef:Henri schreef
Bert
Rijkspolitie- en andere bussen die 'bestelwagen' bleven behielden gewoon hun grijze kenteken.
Bussen die in de jaren 60, 70 en 90 en later goedgekeurd werden als kampeerauto behielden hun grijze kentekennummer maar kregen alleen een ander grijs kentekenpapier met 'kampeerauto' erop aangetekend.
Gr. Henri.
Laatst gewijzigd door hyliner op do jan 15, 2009 2:22 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
- hyliner
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: NH-81-JK
Niet helemaal waar Sander.Eendengarage schreef:Via de Fehac kan je (tegen betaling) wel het oorspronkelijke kenteken terugvragen.
Het kan alleen als een personenwagen van bijvoorbeeld 1962 in 1985 wegens vermissing van het kenteken een ander kentekennummer kreeg. Via de FEHAC kun je dan het oorspronkelijke nummer uit 1962 terugkrijgen (als dat bekend is). (Geel > geel).
Evenzo als het een bestelwagen betreft. (Grijs > grijs).
Ik heb het geprobeerd bij mijn HY maar dat kon niet via deze 'administratieve weg' omdat mijn huidige kampeerautokenteken geel is en het oorspronkelijke grijs! Geel > grijs kan dus niet.
Als ik mijn oorspronkelijke nummer terug zou willen moet ik mijn kampeerinrichting eruit halen, vervolgens een RDW keuring voor een grijs kenteken. Daarbij kan ik mijn oorspronkelijke grijze kenteken terugkrijgen.
Maar omdat ik een kampeerauto wil hebben zou ik dan opnieuw de kampeerinrichting erin moeten bouwen en opnieuw door de RDW keuring, ditmaal voor kampeerauto. Daarbij zou dan op het grijze kenteken de aantekening 'kampeerauto' komen.
Dat betekend dus 2x RDW keuren en dat gaat me te ver.
Wel jammer dat ik nu niet met blauwe platen mag rijden

Gr. Henri.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
-
- HY Forum Super Expert
- Contacteer:
Sander,Eendengarage schreef:Hallo,
Is het dan al genoeg om een briefje naar de Fehac te sturen?
De RDW kon mij in ieder geval niet helpen.
Bert
Citroen HY verzamelaar