Schijfremmen, 120pk 5 versnellingen @ www.HYconversions.nl

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 2941
Lid geworden op: do aug 07, 2003 2:53 pm
Locatie: Delft

Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl

Bericht door Ree »

Boudewijn vraagt hoeveel dit wel niet mag kosten. Ik vind het een goed antwoord op de vraag. Veel bedrijven zijn huiverig van te voren bedragen te noemen, chapeau dat jullie het wel doen! Ik hoop dat enkele HY rijders hier op af komen, want ik vind dit een prachtig initiatief.
Gebruikersavatar
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2678
Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
Kenteken: 44-02-XD
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl

Bericht door LEiPiE »

Ah, ik had die vraag gemist :oops:
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 1085
Lid geworden op: vr mar 31, 2006 11:28 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl

Bericht door Boudewijn »

Geeft niet Leipie. :lol:
En bedankt voor de info.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Leo
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 263
Lid geworden op: di aug 12, 2003 7:43 pm
Locatie: Haarlem

Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl

Bericht door Leo »

Interessante acties :D

Wel vind ik de kosten van de remmodificatie vrij hoog. Als het de helft zou kosten, zou ik het meteen laten doen. Nu moet ik er nog even over denken.....

Ik ben benieuwd wat de motor/ versnellingsbak conversie kost. Misschien kan ElCamion daar een indicatie voor geven?
Ik zou de voorkeur geven aan een Volvo B20A motor vanwege het ontbreken van het motormanagement systeem. Deze levert rond de 100PK, toch bijna een verdubbeling.

Leo
HY rijder sinds 1995.
ELCamión
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
Berichten: 56
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl

Bericht door ELCamión »

Hoi Leo en iedereen,

De prijs is zeker een investering. Binnenkort zullen we met een foto komen waar alle onderdelen op 1 foto te zien zijn dan krijg je wel meer gevoel bij het bedrag. Daarbij zijn veel onderdelen 'custom made' en dus handarbeid wat de nodige kosten met zich mee brengt, overigens waar een het meeste precisie arbeid is en waarvan deels wordt uitbesteed ivm met specifieke draai en lastechnieken. En vergeet niet het hele complete remsysteem wordt vervangen, wat denk je dat dit voor een moderne bus kost?
Afijn wat ik al eens eerder schreef; je bent dat bedrag bij de eerste keer remmen al weer vergeten en zul je het daarna de beste investering ooit vinden.

Wbt B20A kan ik je niet helemaal volgen. Waarom zou je voor een veel ouder blok kiezen met minder vermogen en minder precieze nauwkeurigheid. Bovendien zal de carburateur versie extra kosten met zich mee brengen. Dit ivm het aanpassen van het inlaatspruitstuk en ook is maar de vraag of dit blok in de HY past zonder aanpassingen aan de bus zelf.
Ondertussen zijn er al meerdere verschillende motoren ingebouwd en elke nieuwe beslissing of verandering is een verbetering op de vorige versie en anders is het een zinloze verandering. Heuvel op in Frankrijk en dan met gemak een ploeterende vrachtwagen kunnen inhalen, red je niet met 100PK. Met de laatste conversie 120pk is 75-85km pu in de 4e versnelling heuvel op geeft 120pk een veilig gevoel.

Kosten voor de motor conversie is op dit moment nog niet specifiek te specificeren. Maar zal ook om een ruime investering vragen. Er komt veel bij kijken. Waar komt de motor vandaan, hoeveel km staat er al op, alles moet nagekeken worden, open gemaakt worden, versnellingsbak moet in goede conditie zijn, deze moet in Frankrijk worden gekocht, ook hier worden veel onderdelen custom made gemaakt, het hele koelsysteem is nieuw en custom, uitlaat van voor tot achter is inclusief het spruitstuk custom en van dik roestvrijstaal gelast. Maar ook moet de status van de HY goed zijn, vering rondom alle fusees en alles wat erom hangt moet in goede conditie zijn. Immers verhoog je de pk's en moet alles goed zijn.
Op voorraad hebben we een kompleet nieuw gereviseerd paard. Inclusief hulpstuurhuis. Alles is kaal geweest en opnieuw opgebouwd. Tevens zijn hiervan de boven armen en alle andere losse onderdelen verzinkt, alle bouten vervangen voor nieuw verzinkt, vetnippels etc etc.
Eigenlijk gaat het er niet om wat het kost maar wat je ervoor terug krijgt! En als je het niet kunt betalen dan moet je het niet doen. Ik kan alleen maar uit ervaring zeggen dat het elke cent waard was en dan ben ik nog een stap verder gegaan om er een injectie LPG injectie systeem in te bouwen.
En natuurlijk moet je de bus daarna laten taxeren. Al is het alleen maar om je investering op papier terug te zien.

Dank voor alle reacties.

Groet Ramón
ELCamión
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
Berichten: 56
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl

Bericht door ELCamión »

Vers van de pers. Volgende foto serie met de schijfremmen.... zie verderop.
Bijlagen
IMG_0073.jpg
IMG_0073.jpg (171.92 KiB) 23956 keer bekeken
IMG_0033.jpg
IMG_0033.jpg (176.47 KiB) 23956 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ELCamión op wo apr 23, 2014 9:42 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
rodeHY
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 311
Lid geworden op: di mei 16, 2006 10:46 pm
Locatie: Terherne

Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl

Bericht door rodeHY »

Prachtig! Welke conversie zien we hier?
Gebruikersavatar
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 1725
Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
Locatie: Asten (N.B.)
Contacteer:

Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl

Bericht door Otje »

Gewèldig om te zien; bijna in nieuwstaat ! Neem aan dat die tie-rips om de stofhoezen van de stuur-as nog vervangen worden/zijn door stalen bandjes ? Anders komt 'ie (normaliter tenminste) niet door de APK ...
Kan overigens ook niet meteen "enige conversie" herkennen ... (behalve misschien die schokbrekers met jullie eigen logo erop ... ) :)
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
ELCamión
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
Berichten: 56
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl

Bericht door ELCamión »

Idd nog weinig conversie hier te ontdekken maar volgende week komen de nieuwe lagerhuizen met de schijfremmen conversie erop. Foto's volgen....

Ohja alles wat zilver kleur is verzinkt of is aluminium.

Ondertussen aan het tweede paard begonnen en nu ook de revisie van beide torsiestaven aangepakt. Dat hebben we op dit paard niet gedaan maar dat gaan we dus alsnog doen. Het blijkt toch wel dat noodzakelijk om te checken of de vertandingen aangetast zijn. Het tweede paard waarvan alles zeer makkelijk los ging en toch wel alles in zeer goede staat is zeer slechte torsiestaven heeft. Dit was tegen verwachtingen in. Aan beide kanten moeten silentblocks achter en voor vervangen worden en ook de gegroefde assen zijn in vervanging staat.
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Berichten: 1553
Lid geworden op: ma mei 19, 2008 9:06 pm
Contacteer:

Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl

Bericht door ghys »

Geweldig werk.
Doet me denken aan de restauratie van mijn paard.
Ook daar hebben we de torsiestaven aangepakt. Was geen overbodige luxe.
Roest zorgde ervoor dat alles aan elkaar vast zat. De kogelagertjes die erin zitten ook goed onroesten en gangbaar maken zodat je stras makkelijk de wagenhoogte kan afstellen
ELCamión
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
Berichten: 56
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl

Bericht door ELCamión »

Alle schijfrem conversie onderdelen op een rij.
Bijlagen
Rem alle onderdelen (1).jpg
Rem alle onderdelen (1).jpg (131.45 KiB) 24049 keer bekeken
ELCamión
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
Berichten: 56
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl

Bericht door ELCamión »

Ik weet niet wie van jullie wel eens een voorwiellagerhuis in zijn handen heeft gehad,....? Dat zijn best wel behoorlijke zware en zeker geen kleine dingen. Het grappige is als je naar deze foto kijkt, lijken ze hier weg te vallen tegen alles.
Gebruikersavatar
Thomas
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Berichten: 228
Lid geworden op: ma mei 23, 2011 9:31 pm
Contacteer:

Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl

Bericht door Thomas »

welke versnellingsbak is dat eigenlijk?

grtz Thomas.
ELCamión
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
Berichten: 56
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl

Bericht door ELCamión »

Schijfremmen als kant en klare set.
Bijlagen
Bekrachtiger (2).jpg
Bekrachtiger (2).jpg (126.54 KiB) 23962 keer bekeken
Schijfrem achter (2).jpg
Schijfrem achter (2).jpg (142.71 KiB) 23962 keer bekeken
Laatst gewijzigd door ELCamión op wo apr 23, 2014 9:43 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
ELCamión
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
Berichten: 56
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 7:38 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Website vandaag online www.hyconversions.nl

Bericht door ELCamión »

Zoals beloofd....bijna klaar voor de CitroMobile 2014
Bijlagen
Back (2).jpg
Back (2).jpg (215.88 KiB) 23929 keer bekeken
Back top.jpg
Back top.jpg (166.66 KiB) 23929 keer bekeken
L side.jpg
L side.jpg (170.06 KiB) 23929 keer bekeken
Brake booster.jpg
Brake booster.jpg (152.87 KiB) 23929 keer bekeken
Brakes close.jpg
Brakes close.jpg (131.76 KiB) 23929 keer bekeken
Front close.jpg
Front close.jpg (118.51 KiB) 23929 keer bekeken
Plaats reactie